Alles over vakanties op én met de fiets

Alp d'huzes 2024

1094
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 23 apr 2024 22:06

Ik heb hem ook beluisterd want was benieuwd. Ik fiets omdat ik het leuk vind en graag het beste uit mezelf wil halen en zou me ook niet thuis voelen op iets als dit.
De podcasters hebben dit gevoel bevestigd

hopjes
Forum-lid
Berichten: 790
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 23 apr 2024 23:02

Ik begrijp die eis wel overigens... Met nog meer deelnemers is het niet meer te organiseren en hiermee haal je wel een minimaal bedrag op.

Ik heb een keer meegedaan aan alpduzes en aan girodikika. Girodikika(5dagen) heeft veel meer fietsbeleving, komt uiteraard ook doordat het meerdere etappes zijn met uiteraard als toetje mortirolo-gavia-stelvio. Alpduzes vond ik een beetje beklemmend vanwege al het verdriet wat je 'voelt'...

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 24 apr 2024 15:04

Nou, die € 2.500 is echt geen harde eis hoor.

Wij zijn altijd in een team gegaan.
Ik ben de enige die een enigszins kapitaalkrachtig netwerk heeft en mij koste het al die keren best wel moeite om daarboven te komen.
De andere deelnemers, armlastige studenten met dito kennissen en vrienden, bleven steken op € 500 tot € 1.000.

Daarover zijn we echt niet op de vingers getikt.

Dat wordt overigens ook ruimschoots gecompenseerd door (meestal bedrijven-) teams die daar bizar overheen gaan!

Het is mooi als je jezelf druk oplegt om zoveel mogelijk geld op te halen, maar dat gebeurt absoluut niet door de organisatie!
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1104
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 24 apr 2024 15:23

hopjes schreef: 23 apr 2024 23:02 Ik begrijp die eis wel overigens... Met nog meer deelnemers is het niet meer te organiseren en hiermee haal je wel een minimaal bedrag op.

Ik heb een keer meegedaan aan alpduzes en aan girodikika. Girodikika(5dagen) heeft veel meer fietsbeleving, komt uiteraard ook doordat het meerdere etappes zijn met uiteraard als toetje mortirolo-gavia-stelvio. Alpduzes vond ik een beetje beklemmend vanwege al het verdriet wat je 'voelt'...
Ik heb het verdriet niet als overheersende emotie ervaren, eerder hoop en het op een mooie manier terugkijken
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8143
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 apr 2024 00:07

Iedereen ervaart de energie van zo’n ervaring op zijn eigen manier.
Ik kan me heel goed indenken dat het wat overweldigend kan zijn als je daar midden in zit!

Niet om emotioneel te worden hoor; maar als je zelf in die situatie hebt gezeten, sterker nog, als je er nèt pas uitkomt dan kan het je echt overvallen.

Sommige mensen hebben daar nu eenmaal ‘voelsprieten’ voor. Dat is geen keuze maar een gegeven.
Maar juist ook dat maakt het zo mooi om mee te gaan in dit evenement!!
Ieder het zijne denk ik dan.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3552
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 apr 2024 08:07

synapse schreef: 24 apr 2024 15:04 Nou, die € 2.500 is echt geen harde eis hoor.

Wij zijn altijd in een team gegaan.
Ik ben de enige die een enigszins kapitaalkrachtig netwerk heeft en mij koste het al die keren best wel moeite om daarboven te komen.
De andere deelnemers, armlastige studenten met dito kennissen en vrienden, bleven steken op € 500 tot € 1.000.

Daarover zijn we echt niet op de vingers getikt.

Dat wordt overigens ook ruimschoots gecompenseerd door (meestal bedrijven-) teams die daar bizar overheen gaan!

Het is mooi als je jezelf druk oplegt om zoveel mogelijk geld op te halen, maar dat gebeurt absoluut niet door de organisatie!
Nou, de organisatie communiceert die grens van 2500 toch? Dat noem ik toch wel een beetje druk....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie