Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Rubber voor de n-1, de omdat het altijd kan fiets.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 12 sep 2023 09:34

thnx! dat is informatie waar ik wel wat mee kan, streep ik die weg.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Aesch
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 12 apr 2013 12:30

Aesch 12 sep 2023 19:11

Continental contact urban? Te krijgen in 28, wellicht valt die iets breder, afh van de velg?

platformer
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 27 jun 2012 11:10

platformer 12 sep 2023 21:21

Extra stem voor de cinturato velo. Nooit lek en toch nog goed bollen. Ik heb ze op mijn spatborden fiets.
Je merkt t verschil in comfort en bollen met de echt hoogwaardige bandjes wel, maar de zekerheid bij slecht weer is wel wat waard.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 692
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 13 sep 2023 09:13

+1 voor de Rubino Pro. Heb een wielset waar die bandjes om liggen al gebruikt bij vele toertochten die in regen of slecht weer verreden moesten worden.
Overigens heb ik ook goede ervaringen met de Continental Grand Prix 4 Seasons, al kom ik die alleen tegen in 28mm of 32mm.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12740
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 sep 2023 09:51

platformer schreef: 12 sep 2023 21:21 Extra stem voor de cinturato velo. Nooit lek en toch nog goed bollen. Ik heb ze op mijn spatborden fiets.
Je merkt t verschil in comfort en bollen met de echt hoogwaardige bandjes wel, maar de zekerheid bij slecht weer is wel wat waard.
Maar die is er niet in 30mm, nu kan je ook 32 pakken natuurlijk.
Zo breed vallen ze tegenwoordig niet meer.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 sep 2023 11:35

Inderdaad is hoe breed een band valt wel een beetje gokken tegenwoordig. Ik rij met DT swiss RR521DB Die hebben een interne velgbreedte van 20mm.

Eerlijk is eerlijk, de Marathons vallen daar wel mooi op, maar ik heb nooit gemeten hoe breed ze daadwerkelijk zijn. En aangezien ik de fiets nu even niet thuis heb kan ik dat ook niet doen.
Afbeelding


De Cinturato Velo is wel interessant, ik ook wat testen en reviews gelezen en zie dat deze band zich ook goed houdt op licht gravel.
Want dat is toch ook terrein dat ik tegenkom en deze is ook nog met reflectie te krijgen. Oh ja en met een groen streepje rond het logo zag ik, dat past mooi bij de fiets :lol:

Ik heb me ook wat meer verdiept in die Hutchinson Challenger, dat is toch ook echt wel een interessante optie hoor. het zou kunnen dat die wat smal valt.

Aangezien ddX met al die km's zeer weet waar hij het over heeft vlak ik de Schwalbe one toch ook nog niet uit. Ik had daar nog nooit aan gedacht.

De Vittoria's schrijf ik allemaal af voor deze fiets. Ik was altijd wel een fan maar slijtage valt me echt wel tegen dat zag ik al aan de Revoltion Tech maar ook de Rubino G2 op de racer viel me helaas wat tegen. En ik lees dat momenteel helaas ook wel wat meer terug.

Tjonge.. wat een beslissing.. het gaat maar over banden... Wel leuk dat jullie meedenken!
Laatst gewijzigd door depoldertoerist op 13 sep 2023 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 13 sep 2023 11:44

wasbeer2006 schreef: 13 sep 2023 09:51
platformer schreef: 12 sep 2023 21:21 Extra stem voor de cinturato velo. Nooit lek en toch nog goed bollen. Ik heb ze op mijn spatborden fiets.
Je merkt t verschil in comfort en bollen met de echt hoogwaardige bandjes wel, maar de zekerheid bij slecht weer is wel wat waard.
Maar die is er niet in 30mm, nu kan je ook 32 pakken natuurlijk.
Zo breed vallen ze tegenwoordig niet meer.
30 is kennelijk ook niet de meest gangbare maat merk ik.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

SantaSCSI
Forum-lid
Berichten: 245
Lid geworden op: 18 nov 2014 12:55

SantaSCSI 13 sep 2023 22:57

+1 voor de cinturato velo’s. Ik heb ze in 26mm destijds op mijn bianchi via nirone gezet omdat mijn corsa’s op waren en ik voor een fietstrip in Noorwegen graag een robuuste band had. Nooit lek mee gereden en bollen best wel goed.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1750
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 16 nov 2023 12:52

even stukje terugkoppeling.

De cinturato Velo was er helaas niet in de juiste maat, alternatie zou de p Zero 4s kunnen zijn want wel in 30, maar die is echt alleen voor de weg volgens Pirelli, Schwalbe komt/kwam met een nieuwe serie banden en de One 365 was nog niet beschikbaar in 30mm dus na best heel veel positieve testen over de Hutchinson Challenger, toch daar voor gegaan.

En dan nu.. ik heb er inmiddels enkele honderden km mee gereden onder best wisselende omstandigheden. herfstzonnetje plensbuien, klimmen en dalen, laatste ook over waardeloos wegdek, op stukjes gravel terecht gekomen kortom.. De omstandigheden waarvan ik vond dat de band ze moet kunnen doorstaan.

Hoe het met de duurzaamheid zit kan ik niet zeggen, maar ik ben echt wel verrast hoe anders mijn fiets aanvoelt dan met de Marathon Racer die ik eerst had. Comfortabeler, voorspelbaarder. Het geeft gewoon veel meer vertrouwen en het voelt ook niet zo log. In sommige testen lees je dat ze meer Racy aanvoelen. Nou dat herken ik dan weer niet direct, maar soepel rolt het wel in ieder geval.

Ik ben erg blij dat ik besloten heb die Marathons er onder uit te gooien En vooralsnog ben ik blij met de keuze voor de Challengers..

Voor de liefhebber de band is er nu ook in Tubeless variant.

En de Marathons gaan maar onder mijn Stadsfiets.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie