Alles over vakanties op én met de fiets

Groningen - Limburg

Critic
Forum-lid
Berichten: 927
Lid geworden op: 28 jul 2015 19:17

Critic 06 sep 2023 16:34

Douwe Doorduin ('douwe doet dingen' op YouTube) heeft hier recentelijk een filmpje over gemaakt en een route bij. Misschien handig voor inspiratie..

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1494
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 06 sep 2023 18:26

jwkeij schreef: 05 sep 2023 09:18 Jullie gaan dus gewoon meerdere dagen fietsen.... :roll:
Met brouter.de of judise.nl kan je zelf je route samenstellen. Kijk op booking.com waar je kan slapen. klaar.
Dat lijkt me de beste optie. Sla het plat en ga fietsen. En vergeet het Pieterpad, want dat is een wandelroute en is niet geschikt om te fietsen, tenzij je er van houdt om elk kippenhok van drie kanten te zien. Zoek je een leuke route, zoek dan eens op TNNZ, Trans Nederland Noord-Zuid.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6116
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 06 sep 2023 23:16

BertL schreef: 06 sep 2023 18:26 En vergeet het Pieterpad, want dat is een wandelroute en is niet geschikt om te fietsen,....
Er is een fietsroute variant van het pieterpad. Ik neem aan dat die bedoeld werd.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 07 sep 2023 09:18

Heb al een aantal malen van zeg maar Eindhoven naar het Westerkwartier in de prov. Groningen gefietst. Gebruik hiervoor gewoon de fietsrouteplanner van de Fietsersbond.
Zitten zoveel varianten op die je kunt instellen, dat ik me niet voor kan stellen dat je er geen passende route uit kunt halen.
Start- en eindpunt instellen, druk op start en klaar.
Je kunt ook nog "via" instellen, zodat je eigenlijk altijd wel een passende route kunt vinden.
Opknippen in dag etapes en gaan.

Desnoods gebruik je de uitkomst alleen als basis en pas je deze naar believen aan.

Moeilijker hoeft het niet te worden.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Martijn10
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 apr 2020 17:04

Martijn10 08 sep 2023 13:43

Bedankt voor alle tips, tijdens het zoeken ben ik de 'Maasroute' tegengekomen (van Rotterdam naar Maastricht).
Nu lijkt deze ons eigenlijk leuker dus zijn we van plan om deze te gaan doen.
Ik zie vooral mensen die deze met een stadsfiets doen om een week, maar ik vermoed dat dit ook wel perfect te doen is met de racefiets?

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 08 sep 2023 13:54

LF routes zijn niet altijd de meest geschikte racefietsroute's. Komen bijv ook op onverharde paden.
Heb zelf al een aantal LF routes gefietst ( niet op de racer overigens)en daarbij bekruipt me soms ook het gevoel dat het wel heel erg slingeren door het landschap om het slingeren is.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1494
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 08 sep 2023 15:38

Ben ik effe blij dat ik geen leuke steden in noord Nederland heb opgesomd.
hun fietsen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 08 sep 2023 16:15

Denk er aan dat je op de Maasroute nogal eens een pontje over moet. Op zich leuk, maar zeker buiten het seizoen die je met de vaartijden rekening te houden.
Zelf de laatste pont vanaf Millingen eens gemist, moest toen een heel eind extra fietsen voor ik een bed kon bemachtigen.
Alles vol, want veel wandelaars van het Pieterpad overnachten daar ook. Campings waren nog dicht, want vroeg in het seizoen.
Had toen de keus om naar Berg en Dal te fietsen, of richting Emmerich. Voor het eerste gekozen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Martijn10
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 02 apr 2020 17:04

Martijn10 12 sep 2023 18:53

uninvitedguest schreef: 08 sep 2023 16:15 Denk er aan dat je op de Maasroute nogal eens een pontje over moet. Op zich leuk, maar zeker buiten het seizoen die je met de vaartijden rekening te houden.
Zelf de laatste pont vanaf Millingen eens gemist, moest toen een heel eind extra fietsen voor ik een bed kon bemachtigen.
Alles vol, want veel wandelaars van het Pieterpad overnachten daar ook. Campings waren nog dicht, want vroeg in het seizoen.
Had toen de keus om naar Berg en Dal te fietsen, of richting Emmerich. Voor het eerste gekozen.
Als alles goed gaat fietsen we gewoon overdag, dan zal het wel meevallen met de pont vermoed ik.
Ik heb zelf nog maar een paar keer de pont genomen, maar deze varen constant op en af als ik mij niet vergis? Het is niet zo dat we daar misschien een uur moeten wachten toch?

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1494
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 12 sep 2023 20:20

Bij de pont van de Biesbosch naar Sliedrecht was de wachttijd 55 minuten en bleek omrijden sneller.
Een pontje over de Waal bij St. Andries bleek alleen voor scholieren, maar maakte een uitzondering.
De pont over de Eem bij Eemdijk vaart niet op zondag en op andere dagen niet tussen 10:00 en 12:00 oid.
Maw wees voorzichtig met aannames over pintjes en veren. En pontveren.
hun fietsen.

uninvitedguest
Forum-lid
Berichten: 1703
Lid geworden op: 05 aug 2007 14:19
Locatie: Omg. Eindhoven

uninvitedguest 12 sep 2023 23:18

https://www.maasveren.nl/

Hier kun je o.a de vaartijden van een vijftal maasveren vinden.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1494
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 12 sep 2023 23:23

Die varen, tenzij ze staken voor een betere CAO.
hun fietsen.

Plaats reactie