Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

weight weenies

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 656
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 27 apr 2024 14:49

5-6 Nm soms al, dus bij sommige stuurpennen. Maar als het werkt op 4, is het geen issue natuurlijk.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12726
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 apr 2024 15:13

Deze is ook top, kan je je remmen, pedalen etc. Lichter maken, heeft echt veel.
Op een aethos moet dat natuurlijk wel..... schoenplaat bouten niet vergeten he

R2bike heeft ook veel titanium.

Enige tita bout die ik doordraai zijn juist platte torx, bv bij sram remmen, voor heb je net geen rechte lijn met je sleutel en die schijfremboutjes idem.

Ook tita bouten die op 10, 12 en 50nm moeten draai ik niet door

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6038
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 27 apr 2024 15:48

wasbeer2006 schreef: 27 apr 2024 15:13 Deze is ook top, kan je je remmen, pedalen etc. Lichter maken, heeft echt veel.
Op een aethos moet dat natuurlijk wel..... schoenplaat bouten niet vergeten he
Pedalen kan ik nog uitwisselen met de BMC -> van 207 gram naar 170 gram. Stuur/ stuurpen boutjes zijn al Tita, zo ook bidonhouder boutjes. Ik zou natuurlijk een lichtere crank kunnen nemen, maar of dat het waard is ? Voor de Van Speyk wielen heb ik nog Veloflex Corsa 28mm in bestelling staan en dan met Ridenow biba’s scheelt het ook 100 gram tov deze setup. 450 gram voor de Veloflex en 70 gram voor de Ridenow biba’s :

Rijklaar zo die hier staat op 6,50Kg op de Parktool weegschaal met de Vittoria banden - 1 latex biba en 1 Ridenow biba.

Afbeelding

Er staat nog een setje 40mm wielen bij Philippos in bestelling met het zelfde gewicht ongeveer als de 30mm wielen die ook door hem zijn gespaakt. Daar komen 28mm S Works Rapidair banden op incl. Latex : 560 gram.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2043
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 27 apr 2024 22:38

😳 dat is 2kg lichter dan mijn fiets maatje xxl waar ik al 700gram heb afgehaald.
Ofwel ongeveer het hele kader plus vork lichter. 😂

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12726
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 29 apr 2024 13:27

Deze is ook top.... jammer dat ik er geen link bijzet 😉

https://titaniumplanet.com/en/

leon1
Forum-lid
Berichten: 3090
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 apr 2024 14:05

Als ik bij Tita race parts kijk naar een bout die M5 x 30mm is. Dan betekent dat toch dat de draad 30mm lang is toch? En niet de hele bout?
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6038
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 29 apr 2024 15:01

leon1 schreef: 29 apr 2024 14:05 Als ik bij Tita race parts kijk naar een bout die M5 x 30mm is. Dan betekent dat toch dat de draad 30mm lang is toch? En niet de hele bout?
Als het goed is wel ja, ( standaard zo gemeten = draadlengte of i.i.g. zonder kop ) anders even navragen. Ik weet niet wie er gemeten heeft daar in die webshop :lol:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

leon1
Forum-lid
Berichten: 3090
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 29 apr 2024 15:25

Ja, weet je, normaal is het alleen de draad. Maar ik heb dus nooit van die bouten besteld omdat o.a. Shimano die bouten voor de remklauwen in twee maten meten. En dan weet ik weer niet wat ik moet bestellen dus dan denk ik, laat maar voor die paar grammen. Maar het blijft wel trekken. Op het WW-forum zag ik ook een link naar een complete set bouten en moeren voor een DA-groep. Dus dan gaat alles over in titanium en mogelijk niet kritische bouten in alumium. Dat weet ik niet meer. Dus ook de boutjes van de derailleurwieltjes etc. Ik ben even kwijt wat dat moet kosten. Ik weet ook niet of de verkoper 'legit' is en dan waag ik mij er niet zo snel aan.

Maar kopen van Titanium Raceparts daar heb ik geen bedenkingen bij. Ik ga mij er nog eens in verdiepen later.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie