Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Tweedeling

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4365
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 04 sep 2023 18:14

Volgens mij is hier in dit topic het antwoord al verschillende malen langsgekomen. Ook in het blad heeft al verschillende keren gestaan dat Fiets te klein is om echt onafhankelijk te zijn. Zij zijn dus afhankelijk van de fabrikanten/ importeurs wat zij kunnen testen.
Dat zal de reactie zijn van de redactie ook verwacht ik. (Als ze die geven)
En van de fabrikanten /importeurs uit snap ik wel dat die het dan geldende nieuwste item sturen. Daar willen ze nu eenmaal aandacht voor.
Probeer maar eens een goede test samen te stellen met al die verschillende belangen.

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 04 sep 2023 18:27

En daarbij is de vraag of ze oren moeten laten hangen naar een mogelijk niet representatieve groep forumleden. Ik neem aan dat ze wel eens lezersonderzoek doen, hoewel dat soort onderzoek vaak pas wordt gedaan als het tij niet meer te keren is.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 04 sep 2023 18:59

Eens.
Als forum denken dat we de norm zijn is beslist heel arrogant.

Als blad denken dat je doelgroep fietsen van 14k gaat kopen is echter naïef EN arogant.

1094
Forum-lid
Berichten: 1668
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 04 sep 2023 19:13

Vraag me af wat de verdeling abonnees/single buys is van het magazine.

Misschien is de gemiddelde abonnee juist niet op zoek naar een goedkope fiets

Zal ook geen 14k fiets zijn lijkt me

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5892
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 04 sep 2023 19:56

Niet dat het wat met fietsen te maken heeft behalve dan dat mijn telefoon van de fiets was gevallen en zodanig beschadigd was dat ik vandaag een nieuwe heb moeten kopen bij de plaatselijke Mediamarkt.
Terwijl ik stond te wachten op mijn beurt te worden geholpen stonden er meerdere mensen (toevallig allemaal van buitenlandse origine) met hun schoolgaande kinderen. Beetje bij beetje heb ik daar zo'n 45 minuten staan wachten (wist al van te voren welke goedkope telefoon) maar tot mijn verbazing werden daar toch een aantal IPhones verkocht welke ieder om en nabij de € 1500 kosten!!!! Er was zelfs een bij die met mams aan het discussiëren was misschien die van € 1700 toch maar te nemen, mijn broek zakte letterlek af, als je op de neus van dat meisje drukte kwam er nog melk uit. :roll: :lol: :mrgreen:

Ik moest ineens aan deze discussie denken waarom er toch zoveel aandacht wordt gegeven aan het duurdere segment racefietsen:
- heb je geen Iphone hoor je er niet bij;
- heb je geen Nike sportschoenen hoor je er niet bij;
- heb je geen Versace handtasje hoor je er niet bij;
- heb je geen . . . . etc.

Het wordt de hedendaagse jeugd met de paplepel ingegoten, dus verbaast het mij niet dat men dus ook een dure racefiets wil, kan men mee pronken op de plaatselijke fietsclub. :roll:

En maar klagen dat ze niet rond kunnen komen, demonstreren voor een hoger loon. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8367
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 04 sep 2023 20:32

@Orlok, wij zijn het er helemaal mee eens.
Wij zijn blij onze kinderen niet altijd dure spullen gegeven te hebben om er bij te horen. Daar plukken ze nu, een stuk later, nog de vruchten van. Gewoon nadenken wat je nodig hebt. En dan heel af en toe een klein beetje uit de ban springen, moet af en toe kunnen. (Wij hebben ook geen IPhones).

kopjethee
Forum-lid
Berichten: 569
Lid geworden op: 23 mar 2015 13:30

kopjethee 04 sep 2023 20:44

@orlok is erbij willen horen niet van alle tijden?

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 04 sep 2023 20:57

Klinkt wel allemaal erg paternalistisch…..

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 sep 2023 07:48

1094 schreef: 04 sep 2023 19:13 Vraag me af wat de verdeling abonnees/single buys is van het magazine.

Misschien is de gemiddelde abonnee juist niet op zoek naar een goedkope fiets

Zal ook geen 14k fiets zijn lijkt me
Vraag ik me ook af. Overigens ben ik geen abonnee en zeker niet op zoek naar een dure fiets. Dat is ook mede de reden waarom ik op dit forum zit, tweedehands spullen, zelf onderhoud, zelf fiets samenstellen, beetje prutsen. Wellicht is dat wel de reden waarom wij op dit forum deels niet representatief voor de doelgroep van Fiets zijn. En niet representatief voor fietsend Nederland zijn. Om mij heen zijn veel mensen die gewoon een nieuwe fiets bij de FM halen en daar laten vertroetelen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 05 sep 2023 10:38

Goede vraag, het antwoord is eigenlijk simpel. We zijn afhankelijk van wat we kunnen lenen van de fabrikanten. Helaas niet het budget om zelf fietsen te kopen voor de reviews. In coronatijd ontstond er een groot tekort, uiteraard werden vooral de betaalbare modellen het makkelijkst verkocht. Fabrikanten hadden dus vaak geen betaalbare modellen te leen en als ze die wel hadden, dan wilden ze alsnog liever dat we de topmodellen testen. Die goedkope verkopen zichzelf wel.

Ondertussen is het lek boven, de voorraden zijn aangevuld. In Fiets nr.10 hebben we dus eindelijk weer eens betaalbare racefietsen. Voor nr.11 zijn er ook al wat instapmodellen binnen. Maar zoals Mehekachtohapi zegt, onze voorkeur is een mix tussen betaalbaar en onbetaalbaar. Verlekkeren aan de mooiste spulletjes is toch ook fijn? En vergis je niet, er zijn in Nederland een heleboel mensen die probleemloos 10 mille voor een fiets neerleggen. 'Fietsen is het nieuwe golf' is een term die ik veel tegenkom (zo nieuw is dat dus niet meer ;) )

We hebben ook wel eens overwogen om tweedehandsfietsen te gaan testen. Gewoon een marktplaatsverkoper opbellen en vragen of we zijn fiets mogen testen. Nadeel daarvan is dat er maar 1 van is, dus voor wie schrijf je dan? Tegen de tijd dat het magazine bij jullie ligt, kan die fiets al weg zijn. Daarom hebben we er voor ons oktobernummer voor gekozen om een aantal mensen te interviewen die hun fiets via Marktplaats kochten. Over hun ervaringen en het waarom. Erg leuk geworden, al zeg ik het zelf.

En dan nog dit. Waar ligt de grens van betaalbaar? De instapmodellen van 2023 kosten vaak meer dan een maandsalaris. Persoonlijk vind ik het volkomen bezopen dat je voor de prijs van een topmodel ook een kleine auto of leuke motorfiets kunt kopen. Maar zolang wij, de consument, blijven kopen, is de rek er kennelijk nog niet uit.
Afbeelding | Afbeelding

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 sep 2023 10:45

:winkthumb:
Ride bikes, not tanks!

Mehekachtohapi
Forum-lid
Berichten: 643
Lid geworden op: 17 nov 2020 11:26

Mehekachtohapi 05 sep 2023 10:49

:winkthumb:

Plaats reactie