Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Tweedeling

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 05 sep 2023 10:51

Duidelijk en eerlijk!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 sep 2023 11:11

Ik hoop dat dat artikel over tweedehands fietsen een beetje leuk is, want mijn fiets staat erin. :winkthumb:
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 sep 2023 11:13

Nice. Een bestaande tweedehands dus. Mag je verklappen welke?

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 05 sep 2023 12:17

daniel1975 schreef: 04 sep 2023 13:24
Gastheerg schreef: 04 sep 2023 12:16 Mijn stokpaardje is (en zal blijven) dat fietsen laagdrempelig moet zijn en dat partijen als media die op de hobbyist is gericht, bonden,clubs etc daar een visie op gebaseerd moeten hebben.

Als ik nu 13 zou zijn in een gezin waarin ik ben opgegroeid had ik nooit op een racefiets gekomen!

Bijkomend effect om steeds van die dure fietsen te laten zien is dat - vooral jonge mensen - denken dat het normaal is om op een fiets van 10k plus te rijden.

Kijk eens om je heen hoeveel mensen zo'n dure fiets op de pof kopen. Het is bizar bij hoeveel (web)winkels dat wordt aangeboden. Er zijn er die maken zelfs reclame met slogans als "geen BKR".
Ze bieden dat alleen maar aan omdat er gebruik van gemaakt wordt en dat is echt een heel zorgelijke ontwikkeling.
Dit dus!!! Fietsen op de pof kopen is echt bizar.

Ik heb hier via het forum dit voorjaar een schitterende oude Canyon voor €900,- op de kop getikt voor ons neefje. 10sp en velgremmen. Schaatst in de gewestelijke selectie en heeft de fiets nodig voor de duurtraining naast de kracht-, techniek- en skeelertraining. Heeft er alweer 1600km op weggetrapt sinds eind mei en nog zo blij als een kind ermee. Denk niet dat een 10k fiets daar veel aan had toegevoegd.
Fijn om te horen Daniël! Oh, BTW, de fiets is 11 speed hoor.... ;)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 sep 2023 13:39

Gastheerg schreef: 05 sep 2023 11:13 Nice. Een bestaande tweedehands dus. Mag je verklappen welke?
Ik heb geen geheimhoudingscontract. Ik had een mailtje ingestuurd met wat info over mijn Pinarello Radius project, wat op zich grotendeels tweedehands met hier en daar opgesnord NOS materiaal is ( niet alles, ik monteer liever geen oude aluminium sturen of zadelpennen ). Met de zoekfunctie vind je m wel. Ondertussen in iets meer dan een jaar +-2700km op gereden, wat niet weinig is als fietsje voor erbij. Ik vind het echt een topding. En met veel tweedehands aankopen blijft het ook een leuk hobbyproject in plaats van een tienduizenden euros kostende restauratie.

Kreeg een mailtje terug, ben nog gebeld voor een leuk interview. En ik heb nog wat extra foto's ingestuurd. Wat het uiteindelijk geworden is weet ik ook nog niet. En ik weet ook niet wat er nog meer voor een verhalen ingestuurd zijn. Dat gaan we wel zien.
Zal niet meevallen om uit mijn verhaal wat te condenseren, want ik vertel meestal veel te enthousiast en te veel :lol: . Ik kan er ook wel tien pagina's over volpraten als het moet. En het zal een artikel worden met enkele korte stukjes van verschillende personen.

Ik ben zelf ook wel benieuwd.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 sep 2023 13:47

Leuk!

Dat van die zadelpennen en sturen herken ik wel.

Met m'n eerste L'Eroica had ik een ruim 40 jaar oude zadelpen die na een hele dag stuiteren op de strade bianche (met vele wasborden) het begaf :-(
Was een goedkope pen karteltjes (om zadel in juiste stand te zetten) brokkelde gewoon af :-(
Dus over de finish met een "duikboot"

Sindsdien nooit meer oud stuur(nok) en/of zadelpen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 sep 2023 14:06

Ik zou een soort klokje rond (Autoweek) ook leuk vinden voor tweedehandjes. Zeker als ze net zo'n leuke presentator hebben als Joep van Klokje Rond.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 sep 2023 14:26

Geweldig idee! Ik denk al meteen aan Gerard als eerste kandidaat
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 sep 2023 15:15

Enzzo schreef: 05 sep 2023 14:26 Geweldig idee! Ik denk al meteen aan Gerard als eerste kandidaat
Ik ben niet zo gek lang geleden al eens door Fiets geïnterviewd heb er in de jaren 80 eens ingestaan. Verder heeft een van m'n fietsen een paar jaar gelden in de koopgids gestaan.
Misschien een goed idee om een ander te nemen :)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 sep 2023 15:34

Haha mooi! Wist ik niet maar ik kan me er alles bij voorstellen
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 sep 2023 15:54

Enzzo schreef: 05 sep 2023 14:26 Geweldig idee! Ik denk al meteen aan Gerard als eerste kandidaat
Jij vind dat GG al een keer klokje rond is geweest? :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 05 sep 2023 15:57

Of een terugkomend artikel;
Het forumlid en zijn fiets(en). ;)

Plaats reactie