Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Welke Shimano Fietsschoenen ?

Gebruikersavatar
luvene
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 15 jul 2014 12:10
Locatie: Eygelshoven

Gebruikersavatar luvene 10 aug 2023 11:28

Hoi allemaal,

Ik ben niet echt een beginner qua fietsen en fietsschoenen maar ik ben bijna 65 en palliatief prostaatkankerpatiënt. Het betekent dat ik er echt nog wel even ben maar fiets beduidend langzamer dan voorheen, niet dat ik vroeger nou zo hard fietste maar tegenwoordig is het meer toerfietsen dan wielrennen. Heb het een plekje gegeven. Ik ben al blij als ik tegenwoordig 25 gemiddeld haal op vlakke ritjes hier in Zuid-Limburg en met heuvelritjes.......22 :oops: . Ach, ik fiets nog en ben gelukkig en blij dat het nog gaat. En dan heb je ook nog een fiets met Di2 en discs....... :D

Ik heb tamelijk brede voeten en ben gecharmeerd van Shimano schoenen. Heb nu Northwaves maar die knellen en na elke rit doet mijn grote teen aan de rechter kant behoorlijk pijn :x

Daarvoor had ik Shimano's RC086 met een gespsluiting en 2 klitteband sluitingen, een beginner of medium schoen, voor mij destijds meer dan genoeg, ook nu nog, ik wil wel een comfortabele schoen......

Ik had mijn oog laten vallen op de RC300, de RC502 en/of de RC702, wel allemaal in een brede uitvoering.

Ik denk dat de RC702 wat "TE" is voor mij vanwege die carbon stijve zool (index 10) die naar men zegt minder comfortabel is dan een wat slappere zool. Er zitten wel 2 BOA sluitingen op die waarschijnlijk beter zijn in te stellen dan wanneer je er maar 1 hebt.

En de RC502 zit er dan weer tussen in (index 8 qua zool), wel met één BOA net als bij de RC300. Die laatste heeft index 6 qua zool.

Wat zouden jullie mij adviseren?

Groet,
Johan

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16098
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 aug 2023 12:50