Bij langere trainersessies krijg ik last van huidirritatie op kruishoogte. Geen zitvlak/zadel/zeem-issue.
Mogelijk doordat de broek zeiknat wordt van het zweet en onvoldoende direct droogt (ventilator staat flink te blazen).
Hebben er meer hier last van en wat doen jullie eraan/tegen?
Dacht aan Assos-creme of vaseline ook daar.
Huidirritatie bij langdurig trainergebruiuk
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als ik langer dan een uur op de Tacx ga, dan altijd Assos creme in de liezen. Anders zelfde probleem.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ik gebruik altijd uierzalf. Véél goedkoper, net zo effectief.
Hoeveel broeken heb je? Je mag tussendoor wisselen.pino schreef: ↑06 aug 2023 16:43 Bij langere trainersessies krijg ik last van huidirritatie op kruishoogte. Geen zitvlak/zadel/zeem-issue.
Mogelijk doordat de broek zeiknat wordt van het zweet en onvoldoende direct droogt (ventilator staat flink te blazen).
Hebben er meer hier last van en wat doen jullie eraan/tegen?
Dacht aan Assos-creme of vaseline ook daar.
hun fietsen.
Herkenbaar die zitklachten bij indoor training. Buiten heb ik daar nooit last van, maar binnen is na 1,5/2uur de grenst vaak bereikt.
Denk dat één van de redenen daarvoor inderdaad het feit is dat je broek/zeem op enig moment doorweekt raakt van het zweet. Huid wordt dan weker en gevoeliger voor irritaties.
Daarnaast denk ik dat de statische houding t.o.v. buiten fietsen ook bijdraagt. Speel zelf met het idee om richting het najaar eens een 'rocker plate' te fabriceren. Niet zozeer vanwege een meer realistische fietsbeleving, maar juist vanwege die statische houding en bijkomende zitklachten. Op diverse fora lees ik dat dit het zitcomfort zou verhogen. Iemand daar ervaring mee?
Denk dat één van de redenen daarvoor inderdaad het feit is dat je broek/zeem op enig moment doorweekt raakt van het zweet. Huid wordt dan weker en gevoeliger voor irritaties.
Daarnaast denk ik dat de statische houding t.o.v. buiten fietsen ook bijdraagt. Speel zelf met het idee om richting het najaar eens een 'rocker plate' te fabriceren. Niet zozeer vanwege een meer realistische fietsbeleving, maar juist vanwege die statische houding en bijkomende zitklachten. Op diverse fora lees ik dat dit het zitcomfort zou verhogen. Iemand daar ervaring mee?
Gazelle Team TVM \'99