Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Beginner SPD schoenen voor de racefiets

joevente
Forum-lid
Berichten: 56
Lid geworden op: 16 jul 2023 20:17

joevente 03 aug 2023 18:46

walter- schreef: 03 aug 2023 18:27
joevente schreef: 03 aug 2023 18:20 ...
De meningen zijn verdeeld over de EH500, sommigen vinden het de beste hybrid pedalen, anderen moeten er niet van weten. Jij bent dus eerder voorstander van modellen zoals de PD-M540?
Met die "simpele: spd modellen heb ik nooit problemen gehad; die blijven maar gaan op de mtb fietsen hier thuis.
Geen idee waarom die EH500 zo snel speling kregen. Mijn hybride pedaal is nu een goedkopere van de decathlon. Die is in gebruik iets minder (als minder goed zoolplatform, iets minder goed gevoel ingeklickt) maar ik krijg tenminste geen speling. En de EH500 onderhouden loste de speling ook niet op.
Ik zie niet in waarom je niet met een 'standaard' spd pedaal met 2 inklick kanten zou rijden.
De ES600 zijn wat lichter Ik lees dat het inklikken langs één kant ook wel snel went en ze hebben een groter oppervlak dan standaard SPDs.

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 04 aug 2023 17:20

De ES600 pedalen bevallen mij prima. Ik heb de FIZIK Vento X3 Overcurve MTB, behoorlijk stijve schoenen en ik kan goed kracht leveren op de pedalen. Ik zou even langsgaan bij een winkel om de verschillende schoenen te passen. Het ene model zal wat breder/langer uitvallen dan het ander. Je zou daarnaast op stijfheid van de schoen en op de sluiting (klittenband/draaiknop één of twee) kunnen letten.

Plaats reactie