Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 25 mar 2024 09:16

De overeenkomst die ik zie zit hem niet in de daad of het gedachtengoed, maar in de mate waarin deze veroordeeld wordt door (vermeende) sympathisanten.

Je gaf aan dat je van moslims in je omgeving niet de volmondige afkeuring te horen kreeg die je graag wilde. De vergelijking die ik trek is met de ontbrekende veroordeling van extreme ideeën van Wilders in dit topic. Maar ik wil hem ook wel over links maken hoor: linkse stemmers zullen waarschijnlijk de acties van XR minder hard veroordelen.

De verklaring daarvoor is m.i. de verwantschap die er tussen de partijen is. Iemand die zich zorgen maakt over het klimaat zal hoogstwaarschijnlijk een genuanceerdere mening hebben over de acties van XR dan een klimaatontkenner. Iemand die op zich gekant is tegen discriminatie, maar zich wel zorgen maakt over islamisering zal eerder geneigd zijn Wilders te verdedigen dan een GL stemmer.

Of dat de doorsnee moslim een geloofsgenoot maakt van moslimterroristen is niet aan mij om vast te stellen. Dat kun je beter aan de betreffende personen vragen. Wat mij betreft maakt het ook niet uit. Waar het om gaat is of je je medemens vertrouwt. Als jij van moslims in je omgeving verwacht dat ze zich ongevraagd uitspreken over terreurdaden, dan zegt dat volgens mij iets over jouw vertrouwen in deze mensen. Ik vind het vanzelfsprekend dat ze die terreur veroordelen. Net zoals ik het vanzelfsprekend vind dat mijn voetbalminnende collega rellende hooligans afkeurt.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8149
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 mar 2024 09:18

ColumsbusMJ schreef: 24 mar 2024 21:22
Enzzo schreef: 24 mar 2024 20:26 Elke mogelijkheid aangrijpen om vermeend moslimterrorisme te koppelen aan rechtsextremistische ideologieën? Volgens mij is dat dezelfde retoriek die Poetin nu gebruikt.
Als dit een reactie op wat ik zeg, dan snap ik niet wat je bedoelt.
Nee was een reactie op MAO. En bovendien nogal krom geformuleerd van mij 😥
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8149
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 mar 2024 09:25

lugosi schreef: 24 mar 2024 21:27
mao schreef: 24 mar 2024 17:00 Er valt weinig te ontkennen voor Putin als er continu Allahu Akbar wordt geroepen..
Bedoel je dat die twee woorden te moeilijk uitspreekbaar zijn voor anderen?

Als je die daders ziet, tja het zien er niet meteen raketgeleerden uit en ze beweren dat ze in opdracht werken, van wie dat weten ze niet. Of VanGoghisering de manier is om achter de waarheid te komen weet ik niet...

Sinds wanneer kan men aan de buitenkant zien of iemand een raketgeleerde is?

Voor zover er uberhaupt nog iets te zien valt:
IMG_1955.jpeg
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37911
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2024 09:51

Die russen sporen echt niet als het gaat om menselijkheid. Ze maken het zo wel heel makkelijk om een hekel te krijgen aan dat volk. Afgesneden oor, leek erop alsof een ander een oog mist, allen duidelijk zwaar mishandeld.
Less is bore

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 992
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 25 mar 2024 10:25

In Nederland vinden veel mensen dat er niet hard genoeg wordt opgetreden tegen criminaliteit en wordt de politie niet genoeg beschermd tegen de burger. Dit is dan weer de andere kant van de medaille. Oog om oog, tand om tand. Ik denk dat veel mensen overal ter wereld een zekere mate van rechtvaardigheid voelen bij dit soort beelden. 137 mensen doodgeschoten door deze klootzakken, waarom zou je nog enige vorm van medemenselijkheid moeten tonen richting dit soort beesten? Ik weet niet of ik in een land wil wonen waarbij zo wordt getreden met de Geneefse conventies, anderzijds is het mij ook een doorn in het oog hoe dat proces van Taghi verloopt.

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 25 mar 2024 10:29

In een (functionerende) rechtsstaat zijn ze nog onschuldig tot het tegendeel is bewezen…
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6042
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 25 mar 2024 10:31

ColumsbusMJ schreef: 25 mar 2024 10:25 In Nederland vinden veel mensen dat er niet hard genoeg wordt opgetreden tegen criminaliteit en wordt de politie niet genoeg beschermd tegen de burger. Dit is dan weer de andere kant van de medaille. Oog om oog, tand om tand. Ik denk dat veel mensen overal ter wereld een zekere mate van rechtvaardigheid voelen bij dit soort beelden. 137 mensen doodgeschoten door deze klootzakken, waarom zou je nog enige vorm van medemenselijkheid moeten tonen richting dit soort beesten? Ik weet niet of ik in een land wil wonen waarbij zo wordt getreden met de Geneefse conventies, anderzijds is het mij ook een doorn in het oog hoe dat proces van Taghi verloopt.
+1 , Veel te slap aan deze kant. Ik zou ook weinig medelijden hebben met deze idioten, oog om oog tand om tand inderdaad.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37911
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2024 10:33

fietsslak schreef: 25 mar 2024 10:29 In een (functionerende) rechtsstaat zijn ze nog onschuldig tot het tegendeel is bewezen…
Dit dus!!

Hoe processen hier lopen, zoals het geld- en tijdverslindende verhaal van Taghi inderdaad is tenenkrommend.
Maar om dan maar oren af te snijden en mensen zo zwaar te mishandelen is een no-go voor mij.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12726
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 mar 2024 10:40

Dat weet ik niet. Taghi is bekend. Schakel je die uit krijg je een andere, die mogelijk vrij rondloopt.
Die hele organisatie gaat dan veranderen. Dat willen ze niet en kan ik me alles bij voorstellen.

Het is behoorlijk knap hoe ze een heel groot deel van deze bende in kaart hebben.
Maar je kan niet een voor een mensen uitschakelen, dan veranderd je speelveld continu.

Ik snap jullie gevoel wel, daar niet van, maar we zien hier redelijk succesvol in vergelijk met andere landen.

We straffen in Nederland best zwaar.
TBS is ook gewoon goed als je de mensen die er verstand van hebben moet geloven, dat zeggen ze zelf in het buitenland.
Dat er vervolgens te weinig ruimte is, dat is een heel ander probleem.

Ik heb er ook moeite mee dat rechtssysteem gebruikt wordt voor, soms totaal onbelangrijke dingen.
Grensoverschrijdend gedrag bv. Er zijn gradatie en een verkrachting oid moet je behandelen. Maar er zitten nu zaken bij, laat gaan zeg!
Laatst gewijzigd door wasbeer2006 op 25 mar 2024 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 447
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 25 mar 2024 10:47

En nog een aanvulling: in een functionerende rechtsstaat ben je verzekerd van bescherming tegen ongebruikelijke en wrede straffen.
Als ik de (begrijpelijke) reacties hier lees, is het dus heel verstandig dat de rechter de strafmaat bepaalt (obv de wet) en niet Het Volk obv de emotie…
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37911
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2024 11:01

MITS de strafmaat zich verhoud tot het vergrijp en andere straffen.
Snelheidsboetes verhouden zich bijv niet tot mishandeling of winkeldiefstal (181,-, zelfde als 17km te hard op de snelweg).
En mensen die hun auto ten onrechte op een invalidenparkeerplaats neerzetten: 490 euro
De standaardboete voor lichte mishandeling: 400 euro.
Less is bore

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16056
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 mar 2024 11:07

Als je gepakt wordt met je hand in de snoepbokaal om het even plastisch uit te drukken dan verdient een dader geen proces.
Je kan van tevoren bij daden ook de straffen plaatsen, een lijstje als het ware.
In zo'n lijstje is, in mijn ogen dan, de enige gepaste straf voor moordenaars, verkrachters hier al jaren geleden afgeschaft.
En die straf mag pijnloos , alhoewel dat van mij geen verplichting hoeft te zijn, uitgevoerd worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie