Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 mar 2024 07:33

Enzzo schreef: 25 mar 2024 21:15 Nou ja : misschien vanwege de wat doorgeschoten rechts radicale sympathieën hier?!
En in het het bijzonder die van de aanstaande verkiezingen in België?!

Wil je een fietsforum zijn voor zowel Vlaamse leden als Nederlandse!? Wil je de discussie WVA versus MVDP voeren op een gezellige wijze? Dan moet je misschien de hele politieke discussie het raam uit gooien!!! Voegt mijns inziens niets toe aan het hoofddoel; wielrenners, wielrennen, reisjes met de fiets, etc.
Volgens mij is het hier precies even vriendelijk als in de topics over Remco en Patlev. Voor de vriendelijkheid hoeft het dus niet dicht.
Maar: Patlev met pensioen en Remco naar Visma en dat probleem is opgelost. Was het maar zo eenvoudig in de politiek :( :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 26 mar 2024 09:12

Ernie C. schreef: 26 mar 2024 07:33
Enzzo schreef: 25 mar 2024 21:15 Nou ja : misschien vanwege de wat doorgeschoten rechts radicale sympathieën hier?!
En in het het bijzonder die van de aanstaande verkiezingen in België?!

Wil je een fietsforum zijn voor zowel Vlaamse leden als Nederlandse!? Wil je de discussie WVA versus MVDP voeren op een gezellige wijze? Dan moet je misschien de hele politieke discussie het raam uit gooien!!! Voegt mijns inziens niets toe aan het hoofddoel; wielrenners, wielrennen, reisjes met de fiets, etc.
Volgens mij is het hier precies even vriendelijk als in de topics over Remco en Patlev. Voor de vriendelijkheid hoeft het dus niet dicht.
Maar: Patlev met pensioen en Remco naar Visma en dat probleem is opgelost. Was het maar zo eenvoudig in de politiek :( :mrgreen:
Iedereen die anders is dan ik het land uit, dan komt alles weer goed in Nederland. Zo moeilijk is het niet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 mar 2024 09:51

Dan zit je straks weer samen met Eva onder een appelboom vrees ik ;-) De rest is allemaal anders.
Less is bore

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 26 mar 2024 12:40

daniel1975 schreef: 26 mar 2024 09:51 Dan zit je straks weer samen met Eva onder een appelboom vrees ik ;-) De rest is allemaal anders.
Heb Eva niet scherp op t netvlies... maar is dat iets om te vrezen... ;)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 mar 2024 14:32

kxlight schreef: 26 mar 2024 12:40
daniel1975 schreef: 26 mar 2024 09:51 Dan zit je straks weer samen met Eva onder een appelboom vrees ik ;-) De rest is allemaal anders.
Heb Eva niet scherp op t netvlies... maar is dat iets om te vrezen... ;)
Zolang de slang maar wegblijft. :mrgreen: :twisted:

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15975
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 26 mar 2024 14:47

Ernie C. schreef: 26 mar 2024 07:33
Enzzo schreef: 25 mar 2024 21:15 Nou ja : misschien vanwege de wat doorgeschoten rechts radicale sympathieën hier?!
En in het het bijzonder die van de aanstaande verkiezingen in België?!

Wil je een fietsforum zijn voor zowel Vlaamse leden als Nederlandse!? Wil je de discussie WVA versus MVDP voeren op een gezellige wijze? Dan moet je misschien de hele politieke discussie het raam uit gooien!!! Voegt mijns inziens niets toe aan het hoofddoel; wielrenners, wielrennen, reisjes met de fiets, etc.
Volgens mij is het hier precies even vriendelijk als in de topics over Remco en Patlev. Voor de vriendelijkheid hoeft het dus niet dicht.
Maar: Patlev met pensioen en Remco naar Visma en dat probleem is opgelost. Was het maar zo eenvoudig in de politiek :( :mrgreen:
Ik lees hier echt weinig echt, noch van links noch van rechts, radicale sympathieën.
Ik vind/vond de sfeer als het over Lefevere, Evenepoel en Van Aert gaat heel dikwijls een pak slechter dan in dit topic.

En politiek zou eenvoudig kunnen zijn.
Gisteren naar de Belgische federale minister van binnenlandse zaken, Annelies Verlinden, gekeken in het programma Terzake.
Zij zit voor CD&V (het Nederlandse CDA) in de regering en had net als haar praatpartner, Walter Daemen, heel wat zinnige dingen te zeggen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 mar 2024 17:18

Enzzo schreef: 25 mar 2024 21:15 Nou ja : misschien vanwege de wat doorgeschoten rechts radicale sympathieën hier?!
En in het het bijzonder die van de aanstaande verkiezingen in België?!

..............
Dit snap ik dus echt niet.
Rechts-radicale ideeën moeten verboden worden? Want niet mee eens?
Eigenlijk is dit pleiten voor censuur tegenover de ideeën die je niet bevallen.
Je vraagt hier niet om onwettige dingen te censureren maar dingen waarmee je het niet eens bent.

Wat is er mis met die ideeën te (blijven) bestrijden met argumenten. Woord en wederwoord, zolang er gesprek is tussen verschillende kampen en er respect is (inhoudelijk dus en niet schelden) is het gewoon een meerwaarde voor iedereen. Net als in het echte leven, blijven argumenteren. Je redenering wordt alleen maar beter als je tegenargumenten krijgt.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 26 mar 2024 17:29

Lcsmet schreef: 26 mar 2024 14:47
Gisteren naar de Belgische federale minister van binnenlandse zaken, Annelies Verlinden, gekeken in het programma Terzake.
Zij zit voor CD&V (het Nederlandse CDA) in de regering en had net als haar praatpartner, Walter Daemen, heel wat zinnige dingen te zeggen.
Ik heb het betreffende programma niet gezien, maar telkens ik mevr. Verlinden bezig hoor merk ik dat ze een merkwaardige kijk heeft op de werking van een democratie. (bijv naar aanleiding van de moord op Yannick Verdijck, maar ook tijdens covid-pandemie).
Ze instrumentaliseert politie en gerecht als een politiek wapen. Haar intellectueel niveau is niet van die aard om haar een zuivere technocrate te noemen maar toch niet vergeten dat deze minister niet opkwam tijdens de verkiezingen en dus geen stemmen haalde, wat toch een minwaarde is betreffende haar democratische legitimiteit.
Ze was vanuit liberale hoek gezien een onschadelijke persoonlijkheid omdat ze weinig cd&v -identiteit bevat. Ze is vooral geënt op .... europese wetgeving en mensenrechten (zie haar studies), of wat had u gedacht.

hopjes
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 27 mar 2024 13:39

JPAR schreef: 25 mar 2024 23:10 Gooi je het dicht dat krijgen we het weer overal. Precies daarom dit topic. Negeer het als het je niet bevalt. Het scheelt irritatie in andere topics.
+1

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 mar 2024 22:06

Lcsmet schreef: 26 mar 2024 14:47 Ik lees hier echt weinig echt, noch van links noch van rechts, radicale sympathieën.
Niet?!
Dan heb je hier waarschijnlijk overheen gelezen:

Lcsmet schreef: Als je gepakt wordt met je hand in de snoepbokaal om het even plastisch uit te drukken dan verdient een dader geen proces.
Je kan van tevoren bij daden ook de straffen plaatsen, een lijstje als het ware.
In zo'n lijstje is, in mijn ogen dan, de enige gepaste straf voor moordenaars, verkrachters hier al jaren geleden afgeschaft.
En die straf mag pijnloos , alhoewel dat van mij geen verplichting hoeft te zijn, uitgevoerd worden
.

Zelfs landen als Iran, Rusland en Pakistan voeren nog een (schijn) proces op om hun vermeende daders ter dood te veroordelen.

In welk rijtje landen zie je, vanuit jouw ideeën, België dan als zijnde een beschaafd land?
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 mar 2024 06:41

Iemand nog iets meegekregen van de fitty Klaver-Baudet?
Ik vind Klaver ook een vervelend mannetje, maar wat Baudet deed gaat echt alle fatsoen voorbij. Om vervolgens later dit nog te retweeten op X.
Kunnen we die man echt niet gewoon cancelen? Benieuwd of hij vandaag bij Bosma gaat verschijnen.
Bijlagen
IMG_0640.jpeg
Less is bore

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 28 mar 2024 07:17

Ik snap Baudet niet, ik ben natuurlijk geen Nederlander en volg het maar van ver.
Maar in het verleden had ik de indruk dat Baudet een beetje pedant mannetje was dat dweepte met intellectualisme en hoogstaande moraal.
Als je dan leest wat die allemaal uitkraamt. Zielig en ook onbekwaam om zich in een politiek debat kundig te verdedigen.

Aan de hand van wat ik in nrc lees, is de kwalificatie 'bedreiging' niet van toepassing, zoals ook Bosma zei. Grof maar geen oproep tot molesteren.

Waarom zou je zo iemand cancellen. Die man is zelf het grootste cadeau van zijn ideologische tegenstanders.

Plaats reactie