Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16335
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 mei 2024 09:30

Ik denk dat de gemiddelde mocropuber die achterop de fiets van een politieagent thuis wordt afgezet er de rest van zijn leven om wordt uitgelachen ;) .
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37947
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mei 2024 09:37

Theo V schreef: 08 mei 2024 08:50
daniel1975 schreef: 07 mei 2024 22:01 ...... Politie heeft gewoon geen respect en bevoegdheden meer.
Ik vraag mij alleen af of dit aan de politiek ligt.
In mijn ogen ligt dit aan de rechterlijke macht.
Door diverse rechterlijke uitspraken is de politie op 1-0 achterstand gezet.
Waarbij de advocaten zoals Zegveld, Roethof, Diekstra, Korver, Ficq natuurlijk de aangevers zijn.
De (lokale) politiek faciliteert dit.
Die laten een warmtetent aanrukken voor als mensen een regendouche (want harde straal mag niet) hebben gekregen omdat ze niet weggaan. Die hebben de regels zo lastig gemaakt dat agenten zich beter kunnen laten intimideren en uitschelden ipv die personen aanpakken.
Fatsoen dwing je niet af met geweld, maar gebrek aan fatsoen mag best worden aangepakt. En dat doen we niet meer.
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5775
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 mei 2024 09:55

Ernie C. schreef: 08 mei 2024 09:30 Ik denk dat de gemiddelde mocropuber die achterop de fiets van een politieagent thuis wordt afgezet er de rest van zijn leven om wordt uitgelachen ;) .
Dus een hele mooie 'oplossing'. :lol: :mrgreen: ;)

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12740
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 08 mei 2024 11:12

Theo V schreef: 08 mei 2024 08:50
daniel1975 schreef: 07 mei 2024 22:01 ...... Politie heeft gewoon geen respect en bevoegdheden meer.
Ik vraag mij alleen af of dit aan de politiek ligt.
In mijn ogen ligt dit aan de rechterlijke macht.
Door diverse rechterlijke uitspraken is de politie op 1-0 achterstand gezet.
Waarbij de advocaten zoals Zegveld, Roethof, Diekstra, Korver, Ficq natuurlijk de aangevers zijn.
Eens. Ik vroeg me laatst af is een advocaat voor een eerlijk proces of is een advocaat er om zijn client vrij te krijgen.... Dat na de zaak waar die jongen is doodgeschopt. De advocaat van de tegenpartij wil dan weer de hoogste straf, ook niet goed. Een advocaat zou voor een eerlijk proces moeten zorgen niet voor vrijspraak bij (extreme) zaken.

De advocatuur en het OM hebben zich de laatste tijd natuurlijk ook van hun slechtste kant laten zien.

Politie wordt er zelf natuurlijk ook gek van en zijn allang niet meer objectief en dat kan ook niet. Veel van dat tuig weten precies wat ze wel en niet zeggen. Weigeren gewoon een drugstest en kunnen zo doorrijden bv. Het had eerder niet in mijn hoofd opgekomen om dat te weigeren. Maar het schijnt dat ze bepaalde verdachtmaking moet zijn om het te kunnen verplichten.

En wij als (nette) burger gaan gewoon praten en uitleggen wat er is gebeurt en je bent de lul.

Kennis van mij is advocaat die zegt ook altijd bij wat ernstigere zaken nooit iets zeggen en dat begint al bij een simpel verkeersongeval. gewoon je mond houden en geen woord zeggen. Maarja als nette burger ga je het netjes en eerlijk uitleggen en de kwaadwillende zeggen niks.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5393
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 08 mei 2024 14:23

daniel1975 schreef: 08 mei 2024 09:37
Theo V schreef: 08 mei 2024 08:50
daniel1975 schreef: 07 mei 2024 22:01 ...... Politie heeft gewoon geen respect en bevoegdheden meer.
Ik vraag mij alleen af of dit aan de politiek ligt.
In mijn ogen ligt dit aan de rechterlijke macht.
Door diverse rechterlijke uitspraken is de politie op 1-0 achterstand gezet.
Waarbij de advocaten zoals Zegveld, Roethof, Diekstra, Korver, Ficq natuurlijk de aangevers zijn.
De (lokale) politiek faciliteert dit.
Die laten een warmtetent aanrukken voor als mensen een regendouche (want harde straal mag niet) hebben gekregen omdat ze niet weggaan. Die hebben de regels zo lastig gemaakt dat agenten zich beter kunnen laten intimideren en uitschelden ipv die personen aanpakken.
Fatsoen dwing je niet af met geweld, maar gebrek aan fatsoen mag best worden aangepakt. En dat doen we niet meer.
Dat is niet de politiek die dat beslist. Het is de politiek die uitvoering moet geven aan de wetgeving.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5393
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 08 mei 2024 14:27

wasbeer2006 schreef: 08 mei 2024 11:12
Theo V schreef: 08 mei 2024 08:50
daniel1975 schreef: 07 mei 2024 22:01 ...... Politie heeft gewoon geen respect en bevoegdheden meer.
Ik vraag mij alleen af of dit aan de politiek ligt.
In mijn ogen ligt dit aan de rechterlijke macht.
Door diverse rechterlijke uitspraken is de politie op 1-0 achterstand gezet.
Waarbij de advocaten zoals Zegveld, Roethof, Diekstra, Korver, Ficq natuurlijk de aangevers zijn.
Eens. Ik vroeg me laatst af is een advocaat voor een eerlijk proces of is een advocaat er om zijn client vrij te krijgen.... Dat na de zaak waar die jongen is doodgeschopt. De advocaat van de tegenpartij wil dan weer de hoogste straf, ook niet goed. Een advocaat zou voor een eerlijk proces moeten zorgen niet voor vrijspraak bij (extreme) zaken.

De advocatuur en het OM hebben zich de laatste tijd natuurlijk ook van hun slechtste kant laten zien.

Politie wordt er zelf natuurlijk ook gek van en zijn allang niet meer objectief en dat kan ook niet. Veel van dat tuig weten precies wat ze wel en niet zeggen. Weigeren gewoon een drugstest en kunnen zo doorrijden bv. Het had eerder niet in mijn hoofd opgekomen om dat te weigeren. Maar het schijnt dat ze bepaalde verdachtmaking moet zijn om het te kunnen verplichten.

En wij als (nette) burger gaan gewoon praten en uitleggen wat er is gebeurt en je bent de lul.

Kennis van mij is advocaat die zegt ook altijd bij wat ernstigere zaken nooit iets zeggen en dat begint al bij een simpel verkeersongeval. gewoon je mond houden en geen woord zeggen. Maarja als nette burger ga je het netjes en eerlijk uitleggen en de kwaadwillende zeggen niks.
Een advocaat is er voor zijn cliënt. De één vraagt om een zo hoog mogelijke straf de andere vraagt om een zo'n laag mogelijke straf.
Het is aan de rechterlijke macht en de wetgever om ervoor te zorgen dat dit juist gebeurt.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 mei 2024 14:51

Ernie C. schreef: 08 mei 2024 09:06 Langharig, werkschuw tuig dat protesteert tegen oorlog is nu niet per definitie een teken van deze tijd...

Ook in de jaren 60 t/m 80 had die jeugd weinig respect voorhet gezag.

Ik denk ook niet dat je met geweld respect afdwingt. De meesten hebben uiteraard nog nooit politiegeweld aan den lijve ondervonden, maar kom je uit een armere wijk, waar 'wat' meer aanwezig is, dan kan het zomaar zijn van wel. Heb je dan ook nog de verkeerde naam of kleur, dan is die kans nog groter. Van wat te hardhandig in de boeien geslagen worden, terwijl je vrijwillig mee wil gaan, tot in de cel (waar je onschuldig zit vanwege een persoonsverwisseling!), een theedoek om je kop gebonden krijgen en een aantal flinke meppen met de gummyknuppel krijgen. Ook dat gebeurt in Nederland. Geen van de mensen die dit overkomt is er daarna van overtuigd geraakt dat de politie je beste vriend is.
Altijd maar de slachtofferrol kaart trekken, hoe komt het toch dat je nooit een oost Europeaan, Aziaat of zuid Amerikaan daar over hoort?……

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37947
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 mei 2024 15:13

JPAR schreef: 08 mei 2024 14:23 Dat is niet de politiek die dat beslist. Het is de politiek die uitvoering moet geven aan de wetgeving.
Waar staat in de wet dat je illegale betogers (die een passend alternatieve lokatie aangeboden krijgen) moet pamperen?
En waar staat dat je agenten uit mag schelden en intimideren zonder consequenties?
Als je geen tegengas geeft nemen de hersenlozen gewoon het recht van de sterkste op straat.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5393
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 08 mei 2024 15:18

daniel1975 schreef: 08 mei 2024 15:13
JPAR schreef: 08 mei 2024 14:23 Dat is niet de politiek die dat beslist. Het is de politiek die uitvoering moet geven aan de wetgeving.
Waar staat in de wet dat je illegale betogers (die een passend alternatieve lokatie aangeboden krijgen) moet pamperen?
En waar staat dat je agenten uit mag schelden en intimideren zonder consequenties?
Als je geen tegengas geeft nemen de hersenlozen gewoon het recht van de sterkste op straat.
Ik ben het wel met je eens, maar tegenwoordig kun je je heel veel permitteren onder het mom van vrijheid van meningsuiting etc. Politici geven zelf het voorbeeld. Daarnaast ben je verplicht om te zorgen dat iemand niet onderkoeld raakt bij zo'n protest. Als je dat namelijk niet doet dan heb je een proces aan je kont. Als je als agent net iets verkeerd doet ben je strafbaar, dus die passen wel op en ga zo maar door. Het maakt het allemaal steeds lastiger om op te treden.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8186
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 08 mei 2024 15:19

MAO, het is beschouwelijk hè. Ernie schetst slechts een situatie uit het verleden en legt een parallel met het heden.
Hij trekt geen kaart hier!

Maar ik denk dat je met die slachtofferrol de groep noord Afrikaanse zoveelste generatie bedoelt. Ik vermoed dat daarvan weinigen bij het UVA protest aanwezig waren.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4618
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 08 mei 2024 15:20

Dacht je dat het diepte punt wel bereikt is bij UvA , komt het bestuur met een lijst van Israëlische wetenschappers waar ze mee samenwerken om de “demonstranten” te gemoed te komen..
Wat is het volgende? een niet Joods verklaring?
Stelletje engnekken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16083
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 mei 2024 16:54

Als je met een groepje net iets oudere geïntegreerde moslims praat over de huidige problemen met jonge Noord-Afrikanen en andere, veelal mensen met een moslimachtergrond.
Dan is hun antwoord veelal "omdat wij te soft zijn".
Het is echt niet zo moeilijk.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie