Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Politiek

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3117
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 13 apr 2024 13:23

VVD zit in het demissionaire kabinet en aan de onderhandeling tafel. Dit zegt vooral veel over hoe de formatie gaat: totaal niet. Met alle uitspraken die de Pvv in de kamer en Wilders op X doet, gaat dat toch niet houdbaar worden voor Omtzigt. Niemand wil de stekker er uit trekken voordat die er überhaupt in zit.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12726
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 apr 2024 13:33

Dat is het inderdaad wel zo'n beetje. Dit gaat of nooit een kabinet worden (maar ze moeten wel)
Dus dat komt er wel.

Dan zal het snel misgaan, maar ik ben bang dat Wilders daar geen pijn van gaat hebben bij nieuwe verkiezingen.
De "oppositie" zou nu slim moeten zijn, maar door domme uitspraken gaan ze nog meer verliezen.
Ze hebben echt geen idee wat er leeft en al helemaal niet hoe ze het publiek voor zich moeten winnen.

Het is vrij simpel. Links of rechts georrienteerd. Ik denk dat 90% van de nederlanders voor een instroom beperking is op elke vlak!.
Die 10% dit dat niet zijn, dat zijn wappie's of directie's van grote bedrijven dan zich er suf aan verdienen en een mooi huis in het buitenland hebben waar ze in de vrijetijd verblijven

Dus als links zich daar ook eens goed uitspreekt, dan kan het spannend worden.
Het gros van de Nederlanders is niet zo heel rechts. Maar bij gebrek aan beter gaan ze wel die kant op.
Dat wordt nog eens in de media extreem uitvergroot en het gros denkt dat alles aan de migratie ligt en stemt op rechts.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37909
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 apr 2024 14:34

Denk dat je aardig in de juiste richting zit. Als Frans een beetje minder hooghartig communiceert en iets duidelijker aangeeft dat migratie een probleem is dan vliegt de PvGL omhoog in zetels.
Less is bore

Gebruikersavatar
MPolleke
Forum-lid
Berichten: 390
Lid geworden op: 07 mar 2014 22:15
Contact

Gebruikersavatar MPolleke 13 apr 2024 21:11

Bij PvdA/GL heeft het kamp pro-migratie nog steeds de overhand. Wat zou er gebeuren als Frans Timmermans zich heel duidelijk zou uitspreken dat migratie op de agenda staat. Gaat het bestuur dan wijken of moet Frans van het podium verdwijnen? Het zou een machtsstrijd worden lijkt me.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4754
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 13 apr 2024 21:59

Jans schreef: 13 apr 2024 08:09

Ik vind het vooral moeilijk, maar jij vindt dat we Oekraïne moeten laten voor wat het is en de Russen een paar honderd kilometer onze richting op laten komen?
De Russen hebben de Nato wel meer dan duizend kilometers korter laten komen ondanks de beloftes van het Westen dat dat niet zou gebeuren. Vals beloftes uiteraard, of wat dacht je.

Dat miljard gaat overigens niets veranderen aan het resultaat, alleen gaan er wat meer Oekraiense en Russische doden zijn. De oplossing zal komen van de onderhandelingstafel. De VS zal beslissen wanneer dat zal gebeuren.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8595
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 apr 2024 22:32

lugosi schreef: 13 apr 2024 21:59
Jans schreef: 13 apr 2024 08:09

Ik vind het vooral moeilijk, maar jij vindt dat we Oekraïne moeten laten voor wat het is en de Russen een paar honderd kilometer onze richting op laten komen?
De Russen hebben de Nato wel meer dan duizend kilometers korter laten komen ondanks de beloftes van het Westen dat dat niet zou gebeuren. Vals beloftes uiteraard, of wat dacht je.

Dat miljard gaat overigens niets veranderen aan het resultaat, alleen gaan er wat meer Oekraiense en Russische doden zijn. De oplossing zal komen van de onderhandelingstafel. De VS zal beslissen wanneer dat zal gebeuren.
De VS is er maar druk mee,nu ook serieuze komende aanvallen op Israël vanuit Iran.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3245
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 apr 2024 22:36

Iran valt op dit moment vanaf Iraans grondgebied Israel aan. Er is eerder gezegd door woordvoerders van de IDF dat als Iran vanaf eigen grondgebied aanvalt ze kunnen verwachten dat er iets terugkomt.
Aanvallen van gisteren vanuit Zuid Libanon, nergens iets te lezen in de NL media.

Volgens bronnen zijn er op dit moment drie tankers airborne in het luchtroom tussen Israel en Iran.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8149
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 13 apr 2024 22:51

En honderden drones op weg naar Israel vanuit Iran. 🙃
Ik hoop dat dit niet escaleert!!!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4600
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 13 apr 2024 23:23

IJdele hoop Enzzo, ts daar oog om oog tand om tand,…
Het worden onrustige tijden voor het midden oosten.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3245
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 13 apr 2024 23:35

mao schreef: 13 apr 2024 23:23 IJdele hoop Enzzo, ts daar oog om oog tand om tand,…
Het worden onrustige tijden voor het midden oosten.
Ook deze oorlog beland ook bij ons op de stoep.

Ik ben erg benieuwd hoe de pro-hamas lui dit gaan spinnen.
Gaan ze straks met Iraanse vlaggen zwaaien?

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 13 apr 2024 23:54

Jans schreef: 13 apr 2024 08:09
jandoedel schreef: 13 apr 2024 00:42 Rutte moet en zal secretaris-generaal worden. En die miljarden gaan zeker helpen.
Ik vind het vooral moeilijk, maar jij vindt dat we Oekraïne moeten laten voor wat het is en de Russen een paar honderd kilometer onze richting op laten komen?
Ik vind absoluut dat we Oekraïne moeten steunen. Maar de manier waarop Rutte dit geregeld heeft vind ik niet koosjer. Hij gaat over lijken en vertrapt de landelijke politiek enkel om zijn kansen op een baantje bij de VN te verbeteren. En dat is een telkens terugkerend iets bij Rutte.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4600
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 14 apr 2024 00:28

NicoNB schreef: 13 apr 2024 23:35
mao schreef: 13 apr 2024 23:23 IJdele hoop Enzzo, ts daar oog om oog tand om tand,…
Het worden onrustige tijden voor het midden oosten.
Ook deze oorlog beland ook bij ons op de stoep.

Ik ben erg benieuwd hoe de pro-hamas lui dit gaan spinnen.
Gaan ze straks met Iraanse vlaggen zwaaien?
Iran , Hamas, Hezbollah een pot nat, met een agenda.
Verwacht dus geen sympathie.

Plaats reactie