Over de wielersport en zijn beoefenaars.

WK Glasgow 2023

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 aug 2023 22:00

De nummers 1, 2 en 3 van het wk zijn officieel de beste 3 van de wereld. Geen discussie over mogelijk.

Remco hoort daar ook wel bij, dat zet hij kracht bij met de wereldtitel tegen de klok. Vingegaard is niet allround genoeg. Die wint de Tour, soms een etappe maar verder niks speciaals. In principe zou hij ook meer moeten kunnen maar ik weet niet of hij er een heel klein beetje minder vorm in de Tour voor op het spel durft te zetten.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1441
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 15 aug 2023 22:23

Het was het mooiste criterium ooit.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 aug 2023 22:53

En het criterium is ook een typisch onderdeel van het wielrennen.
Campagnolo Ultra Dork

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 16 aug 2023 06:54

Ernie C. schreef: 15 aug 2023 22:00 De nummers 1, 2 en 3 van het wk zijn officieel de beste 3 van de wereld. Geen discussie over mogelijk.

Remco hoort daar ook wel bij, dat zet hij kracht bij met de wereldtitel tegen de klok. Vingegaard is niet allround genoeg. Die wint de Tour, soms een etappe maar verder niks speciaals. In principe zou hij ook meer moeten kunnen maar ik weet niet of hij er een heel klein beetje minder vorm in de Tour voor op het spel durft te zetten.
Zoals Adrie van der Poel mooi opmerkte ben je na het winnen van het WK de beste voor een dag. Dat er geen discussie mogelijk is, is natuurlijk onzin. Vingegaard heeft iedereen gesloopt tijdens de Tour, zowel in de bergen als met tijdrijden. Pogacar heeft drie etappes gewonnen en daarnaast de RVV, Wout van Aert heeft beestenwerk geleverd tijdens de TDF en is heel het jaar wat ongelukkig met de laatste meters. Zo kun je nog een aantal wielrenners aanhalen die minstens zo goed zijn of in ieder geval meer allround zijn dan MvdP. Je zou eerder kunnen stellen dat degene die aan het einde van het jaar de UCI ranking aanvoert de beste renner is, maar ook daar heb ik mijn bedenkingen bij. Het is sowieso appels met peren vergelijken, maar MvdP heeft wel heel terecht het WK gewonnen en ik had niemand liever zien winnen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 aug 2023 07:44

De praktijk laat natuurlijk wat meer ruimte voor discussie dan wat officieel zo is ;)

Die tijdrit van Vingegaard was wel een specifiek parcours op een specifiek moment. Ik denk niet dat hij, zelfs met een maximale voorbereiding op deze tijdrit Remco had kunnen kloppen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 aug 2023 10:57

Ernie C. schreef: 15 aug 2023 22:00
Vingegaard is niet allround genoeg. Die wint de Tour, soms een etappe maar verder niks speciaals. In principe zou hij ook meer moeten kunnen maar ik weet niet of hij er een heel klein beetje minder vorm in de Tour voor op het spel durft te zetten.
Het is duidelijk dat de focus van Vingegaard op de tour ligt.., en in voorbereiding op de kleinere etappe koersen.
Maar daar wint hij wel veel van, en ook veel etappes, maar dat is dan wel vaak vanwege het klimwerk wat daarin zit en natuurlijk nét wat minder concurrentie.
Vlakke tijdrit zou ik hem niet direct naast Remco zetten. Ja, in week 3 in de tour op een korte maar hele technische tijdrit plus klim, is hij veruit de beste. Maar een nagenoeg vlak parcours met minder bochten, dan zal toch het pure vermogen van Ganna, Remco etc. de overhand nemen denk ik.

1 daags werk is denk ik voor Vingegaard niet zo snel weggelegd om resultaten te boeken. Er zijn maar weinig echte klimkoersen van 1 dag. Hij mist de punch van Pogi en vd Poel om in een ronde van Vlaanderen (oid) het verschil te maken, op de korte steile hellingen. Misschien op de Amstel Gold? of een Luik? Maar dan nog zou het mij verrassen als hij het daar kan winnen van Pogi, Remco, Roglic.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 aug 2023 10:58

Ernie C. schreef: 16 aug 2023 07:44

Die tijdrit van Vingegaard was wel een specifiek parcours op een specifiek moment. Ik denk niet dat hij, zelfs met een maximale voorbereiding op deze tijdrit Remco had kunnen kloppen.
+1
Daar moet JV het denk ik afleggen tegen het pure vermogen van RE.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 16 aug 2023 11:31

Campagnolo Ultra Dork

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 16 aug 2023 11:35

Stel ze hadden de paralympiers een ander cadeau gegeven dan de andere winnaars dan was het ook niet goed geweest. In een inclusieve samenleving willen we toch iedereen hetzelfde behandelen en Tissot is nou eenmaal de sponsor.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 16 aug 2023 11:39

MarkVeenstra schreef: 16 aug 2023 10:57 1 daags werk is denk ik voor Vingegaard niet zo snel weggelegd om resultaten te boeken. Er zijn maar weinig echte klimkoersen van 1 dag. Hij mist de punch van Pogi en vd Poel om in een ronde van Vlaanderen (oid) het verschil te maken, op de korte steile hellingen. Misschien op de Amstel Gold? of een Luik? Maar dan nog zou het mij verrassen als hij het daar kan winnen van Pogi, Remco, Roglic.
Ik zou Jumbo eigenlijk wel eens met een uitgekiend plan aan die Ardennenklassiekers willen zien starten met hun sterkste ploeg. Ik denk (ofja, hoop) dan toch een heel ander koersverloop te zien dan wat we nu zien. Misschien te veel dagdromen, maar zou een Waalse pijl met koersen vanaf kilometer 1 niks zijn voor Vingegaard? Of nog anders: in al die Ardennenklassiekers beukwerk van Jumbo, omdat ze weten dat Vingegaard sneller recupereert en op die manier meer kans maakt op winnen in L-B-L?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8019
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 16 aug 2023 11:49

bartdr schreef: 16 aug 2023 11:39
Ik zou Jumbo eigenlijk wel eens met een uitgekiend plan aan die Ardennenklassiekers willen zien starten met hun sterkste ploeg. Ik denk (ofja, hoop) dan toch een heel ander koersverloop te zien dan wat we nu zien. Misschien te veel dagdromen, maar zou een Waalse pijl met koersen vanaf kilometer 1 niks zijn voor Vingegaard? Of nog anders: in al die Ardennenklassiekers beukwerk van Jumbo, omdat ze weten dat Vingegaard sneller recupereert en op die manier meer kans maakt op winnen in L-B-L?

Ik moet er niet aan denken dat één team zo een hele klassieker in de wurggreep neemt!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 16 aug 2023 11:55

Gaat toch ook niet werken ... Dan kan de concurrentie in het wiel meerijden, dat is niet een wurggreep maar een zetel.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Plaats reactie