Alles over vakanties op én met de fiets

Zeeland

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1440
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 10 jul 2023 11:31

Afbeelding

De 'Zeeuw van Vlaanderen'. Alle Zeeuwse eilanden + alle Zeeuwse steden met stadsrechten in éen route gevangen. 300km uit en thuis. Naar wens in éen of twee of drie dagen te doen.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
bartv
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 04 dec 2008 17:22
Contact

Gebruikersavatar bartv 11 jul 2023 08:40

Nielsnoles schreef: 09 jul 2023 13:10 ... Zijn er nog leuke routes in de omgeving? ...
Laat dit nou precies mijn fietsterritorium zijn :)
Volop mogelijkheden voor op de racefiets. Zeker als je, zoals ik, niet van klimmen houdt (en wel van een beetje wind).
Kamperland is een mooie uitvalsbasis richting Walcheren, Schouwen en Noord- en Zuid-Beveland. Allemaal prima voor de racefiets.
Stukken om te vermijden op drukke dagen zijn de duinen op Walcheren en de Kop van Schouwen, maar dan blijven er nog meer dan genoeg leuke wegen over.
Klassieke rondjes zijn de hierboven al genoemde Rondjes Veerse Meer en Oosterschelde west (stormvloedkering en Zeelandbrug) en zoals rene al aangaf is de Zak van Zuid Beveland een aanrader (mooi kleinschalig landschap, veel slingerende dijkjes, weinig verkeer). En vergeet vooral de Zeeuwse WiND route niet ! https://www.zeeland.com/nl-nl/visit/219 ... ute-126-km Daarmee omzeil je meteen de drukte aan de Walcherse kust.

NB: verwijzen naar Brugge als iemand vraagt naar routes in de buurt van Kamperland is als verwijzen naar Den Haag of de Veluwe als iemand vraagt naar leuke fietsroutes in de buurt van Amsterdam ... Maar vanuit Randstedelijk perspectief ligt het waarschijnlijk allemaal heel dicht bij elkaar ;)

i-mac

i-mac 11 jul 2023 09:28

bartv schreef: 11 jul 2023 08:40
Nielsnoles schreef: 09 jul 2023 13:10 ... Zijn er nog leuke routes in de omgeving? ...
NB: verwijzen naar Brugge als iemand vraagt naar routes in de buurt van Kamperland is als verwijzen naar Den Haag of de Veluwe als iemand vraagt naar leuke fietsroutes in de buurt van Amsterdam ... Maar vanuit Randstedelijk perspectief ligt het waarschijnlijk allemaal heel dicht bij elkaar ;)
Van Kamperland naar Brugge is het ongeveer 66km, waarvan 6.6km die je met de overzet doet. Die 20 tot 25 minuten op de boot kan je bekijken als een rustmoment. Alles hangt er ook vanaf hoe je je rit wil rijden. Wil je dat in één beweging doen, of kies je ook eens om te stoppen, én te genieten van een hapje en een drankje.

Heen en terug fiets je een goeie 120km bijeen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jul 2023 12:02

bartv schreef: 11 jul 2023 08:40 En vergeet vooral de Zeeuwse WiND route niet ! https://www.zeeland.com/nl-nl/visit/219 ... ute-126-km
Mooi rondje, kende ik niet.
Vanuit Bruinisse (hometown) iets meer dan 150km, leuk.
Less is bore

windbreker
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 mar 2018 14:24

windbreker 11 jul 2023 21:46

Zak van Zuid-Beveland is al genoemd, daarbij past mooi het buitendijkse fietspad langs de Westerschelde. Prachtige vergezichten, met wat geluk kom je erg dicht bij de zeeschepen.

Nielsnoles
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 sep 2016 22:01
Locatie: Veenendaal

Nielsnoles 13 jul 2023 08:06

Deltawerken heb ik al meerdere malen gefietst maar niet zo vaak in het 'binnenland' daar

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 31 jul 2023 09:03

Als je hard wilt fietsen neem vooral een andere route, maar ik vind deze erg mooi :lol:
Er zitten schelpenpaadjes in (ze zijn prima te fietsen met racefiets)

https://judise.nl?opdracht=toongpx&numm ... eenlezen=j

bartv schreef: 11 jul 2023 08:40 En vergeet vooral de Zeeuwse WiND route niet ! https://www.zeeland.com/nl-nl/visit/219 ... ute-126-km Daarmee omzeil je meteen de drukte aan de Walcherse kust.
Die ziet er ook leuk uit!

Enige aanpassing die ik zou maken is dit stukje er in te doen:
https://www.komoot.com/nl-nl/highlight/4361682

Is misschien iets minder knallen, en er zal een e-biker rijden. Maar het is wel mooi en je mist 2 overstekken, waarvan 1 oversteek van een 80 weg zonder stoplichten.
NB: verwijzen naar Brugge als iemand vraagt naar routes in de buurt van Kamperland is als verwijzen naar Den Haag of de Veluwe als iemand vraagt naar leuke fietsroutes in de buurt van Amsterdam ... Maar vanuit Randstedelijk perspectief ligt het waarschijnlijk allemaal heel dicht bij elkaar ;)
Mee eens, zelfs Zeeuws-Vlaanderen is al een pokke eind (en een rondje fietsen is ook lastig).
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1440
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 31 jul 2023 09:45

Recent kwam ik er ‘the hard way’ achter dat de Haringvlietbrug afgesloten is voor alle verkeer.
Ik kon kiezen tussen een pont naar Numansdorp, en wegen die je naar Tonnekreek of Klundert zouden leiden.
Nou, dan weet je het wel.
hun fietsen.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 31 jul 2023 10:42

BertL schreef: 31 jul 2023 09:45 Recent kwam ik er ‘the hard way’ achter dat de Haringvlietbrug afgesloten is voor alle verkeer.
Ik kon kiezen tussen een pont naar Numansdorp, en wegen die je naar Tonnekreek of Klundert zouden leiden.
Nou, dan weet je het wel.
Volgens mij is het redelijk bekend dat die brug er uit ligt. En er vaart gratis een extra pontje strak langs de brug. Niet het standaard pontje Numansdorp - Willemstad.

PS: wat heeft dit met Zeeland te maken, dat is 25 km-er verder op, Kamperland 60 km?


Edit:

https://www.zeeland.com/nl-nl/visit/wat ... in-zeeland
En dan selecteren op racefiets.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 31 jul 2023 18:42

NB: verwijzen naar Brugge als iemand vraagt naar routes in de buurt van Kamperland is als verwijzen naar Den Haag of de Veluwe als iemand vraagt naar leuke fietsroutes in de buurt van Amsterdam ... Maar vanuit Randstedelijk perspectief ligt het waarschijnlijk allemaal heel dicht bij elkaar ;)
Van Cadzand naar Brugge is slechts een kilometer of 35 hè. En vanaf Middelburg naar Brugge een kleine 90 km, lijkt me prima te doen toch? Anders moet de titel veranderd worden in "Zuid-Hollandse eilanden" ipv Zeeland ;)
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 01 aug 2023 17:18

Enzzo schreef: 31 jul 2023 18:42
NB: verwijzen naar Brugge als iemand vraagt naar routes in de buurt van Kamperland is als verwijzen naar Den Haag of de Veluwe als iemand vraagt naar leuke fietsroutes in de buurt van Amsterdam ... Maar vanuit Randstedelijk perspectief ligt het waarschijnlijk allemaal heel dicht bij elkaar ;)
Van Cadzand naar Brugge is slechts een kilometer of 35 hè. En vanaf Middelburg naar Brugge een kleine 90 km, lijkt me prima te doen toch? Anders moet de titel veranderd worden in "Zuid-Hollandse eilanden" ipv Zeeland ;)
Kamperland - Middelburg is ook 20 km, dus komt er 40 km bij
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 01 aug 2023 23:56

Ja klopt maar ik denk even in etappes. Het is dat je elke keer het water moet oversteken want anders kon je wel een ééndagskoers maken.
Nu denk ik, aangezien het toch een vakantie trip is, pak halverwege een hotel of b&b en toer de volgende dag lekker verder.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Plaats reactie