Heeft 90% met passing te maken.
Als het achterwiel er geen last van heeft zal extra vet weinig toevoegen.
Ik heb ook ergens een setje achter nds lager 5k en rauw de rest gaat een stuk langer mee.
Lagers in voorwiel voor derde keer in 3 jaar vervangen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 11770
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
passing van de lagers kan te strak zijn, zelfs de alleduurste raceframes hebben passingen die buiten alle toleranties vallen. Als het lager te strak geperst zit gaat het niet lang mee. Hetzelfde geldt voor de uitlijning, lagers liggen niet in lijn of zitten scheef. Nieuwe naaf is eigenlijk de enige oplossing. Of je moet onder garantie een nieuw wiel krijgen
Of handig genoeg worden zodat je zelf die lagers 1x per jaar kunt vervangen. Het is echt een klusje van niks, dus waar hebben we het in hemelsnaam over.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
dat het eigenlijk schandalig is wat je tegenwoordig voor een wielset betaald en wat je dan krijgt
Ik zou eens een kwaliteitslager (met 2RS afdichtingen) met C3 speling proberen. Dit kan iets zwaardere perspassingen aan.
https://www.neita.nl/lagers/lager-infor ... gerspeling
https://www.neita.nl/lagers/lager-infor ... gerspeling
Het is extra werk. Dat eigenlijk overbodig zou moeten zijn. Die tijd en geld besteed je liever aan iets anders.
Setje lagers is ongeveer €20, half uurtje werk. Zonde.
Alleen maar omdat iemand in productie de machine niet helemaal correct ingesteld had.
Dogma F
Mhmm, ik heb ook die AR41 wielen. Achter- en voor lopen na 3jaar en >26000km nog steeds soepel, gewicht van de ventiel is genoeg om het wiel in beweging te zetten. Elke +- 6 maanden trek ik de naven wel uit elkaar om even schoon te maken, vaak is het vet nog best helder. Nieuwe kwak vet er in tegen vocht en vuiligheid en karren maar weer.