Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 540/840

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5119
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 21 mar 2024 20:37

Die is er al weekje ofzo.
Kreeg hem vorige week volgens mij, maar ze rollen hem altijd langzaam uit.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2150
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 01 apr 2024 16:57

Iemand die de muziek widget gebruikt? Ik heb problemen met de titel en artiest info die niet (goed) getoond wordt. Eerste track gaat goed, daarna hangt het display. Bediening werkt verder wel, volume, nummer vooruit/achteruit, pauze is geen probleem.
Op het forum van Garmin loopt al een draadje waar ik in zit, echter nog geen oplossing. Wel een tijdelijke workaround, want het probleem is niet permanent op te lossen.
Het ligt ws niet aan de Edge, op mijn Fenix 7 is het precies hetzelfde.
Dogma F

derxx
Forum-lid
Berichten: 743
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 01 apr 2024 19:40

Ik rij op dit moment alleen binnen dus nog niet gezien, maar had het ook op het Garmin forum gezien dat er een issue was. Zal binnenkort wel een fix voor komen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 01 apr 2024 23:17

Tips voor workout data field page op garmin ? De standaard page heeft maar 2 instelbare fields. En op standaard page staat bv zelfs afstandmeter per blokje, imo totaal nutteloos plaatsgebruik...
Via Join wil ik mijn krachtblokjes doen, maar dit krijg ik er niet op. Doel cadans wordt niet weergegeven als 'secundair doel'.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 08 apr 2024 10:20

Drkjv schreef: 01 apr 2024 23:17 Tips voor workout data field page op garmin ? De standaard page heeft maar 2 instelbare fields. En op standaard page staat bv zelfs afstandmeter per blokje, imo totaal nutteloos plaatsgebruik...
Via Join wil ik mijn krachtblokjes doen, maar dit krijg ik er niet op. Doel cadans wordt niet weergegeven als 'secundair doel'.
Via TP komen deze data wel binnen. En ja, in IQ kun je een mogelijkheid vinden om zo'n veld vervangen voor 4 of 6 velden maar dat is (voor mij) niet meer af te lezen, daar is een 1040 voor nodig. Ik mis overigens niets in de huidige workoutpage (veel beter dan het was); je ziet power(doel), gemiddelde power vs doel en cadansdoel (mits gedefinieerd want heel vaak is dat niet nodig). Verder heb je toch alleen HF nodig? En zelfs dat eigenlijk niet..... Afstandsmeting is voor mij ook zinloos maar voor anderen wellicht een prettige optie? Ik zou nog wel tijd tot volgende oefening/doel willen hebben in een vakje. Die lijkt er te zijn maar die is helaas toch hetzelfde als de tijd tot de totale training is afgelopen :-(
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 378
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 08 apr 2024 15:19

Tomtom, top ik ga eens via TP workout opzetten ipv via garmin connect dat wist ik niet.
Betreft data fields, als ik cadansdoel en daadwerkelijke cadans er dus al wil opzetten heb ik geen extra vakjes meer voor HF of snelheid (ja soms wel motiverend om je snelheid te zien)

Kan je zelf een workout data field page maken die enkel actief wordt als je een workout start? Want cadans kan je dan enkel je doel en actuele cadans zien als je maar 2 veldjes hebt, en dus geen slider of gemiddelde meer..

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2150
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 08 apr 2024 21:41

Ramon73 schreef: 01 apr 2024 16:57 Iemand die de muziek widget gebruikt? Ik heb problemen met de titel en artiest info die niet (goed) getoond wordt. Eerste track gaat goed, daarna hangt het display. Bediening werkt verder wel, volume, nummer vooruit/achteruit, pauze is geen probleem.
Op het forum van Garmin loopt al een draadje waar ik in zit, echter nog geen oplossing. Wel een tijdelijke workaround, want het probleem is niet permanent op te lossen.
Het ligt ws niet aan de Edge, op mijn Fenix 7 is het precies hetzelfde.
Quote to self:

Spotify gaat laatste tijd irritant stotteren en muziek op stil zetten. Is een bekende bug in Spotify. Al 170 votes in de Spotify community en 15 paginas met dezelfde melding. Cache legen lost het probleem enkele uren op.

Problemen met Track titels in de widget op een Edge:
Uitloggen uit Spotify
App afsluiten
App nieuw starten
Inloggen en titels werken weer (effe).
Dogma F

derxx
Forum-lid
Berichten: 743
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 09 apr 2024 09:47

Dat stotteren heb ik nog niet gehad met Spotify. Heb afgelopen weekend toch ruim 6 uur in totaal naar de diverse podcasts geluisterd waar ik nog niet aan toegekomen was, maar geen enkele hiccup gehad. Maar nu ik dat uitgesproken heb zal het de volgende rit wel raak zijn :)
Afbeelding

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 10 apr 2024 11:05

Drkjv schreef: 08 apr 2024 15:19 Tomtom, top ik ga eens via TP workout opzetten ipv via garmin connect dat wist ik niet.
Betreft data fields, als ik cadansdoel en daadwerkelijke cadans er dus al wil opzetten heb ik geen extra vakjes meer voor HF of snelheid (ja soms wel motiverend om je snelheid te zien)

Kan je zelf een workout data field page maken die enkel actief wordt als je een workout start? Want cadans kan je dan enkel je doel en actuele cadans zien als je maar 2 veldjes hebt, en dus geen slider of gemiddelde meer..
Cadans wordt alleen zichtbaar als er een cadans doel in TP wordt ingesteld (en vast ook wel via andere Trainingprogramma's....kan ook in Garmin Connect zelf aangemaakt worden). Je hebt dus geen extra field nodig. En nee, behalve die 2 fields/velden kun je aan de workout pagina niets instellen helaas
Canyon Aeroad
Canyon Grail

LethalP
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 20 aug 2013 09:34

LethalP 15 apr 2024 19:51

Is er voor de 840 toevallig een work around bekend om de zoomknoppen en het handje te verbergen op de kaartweergave? (In de 830 popte deze pas op als je het scherm aanraakte waardoor er meer info op de kaart zichtbaar was)

derxx
Forum-lid
Berichten: 743
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 15 apr 2024 22:21

Volgens mij niet als ik eerlijk ben. Ik heb een 1040, en daar staan ze ook altijd in beeld. Tot nu toe heb ik me er niet aan geergerd, maar kan me voorstellen dat je op een 840 die dingen niet wil zien. In de menu's iig nooit iets tegengekomen om ze weg te halen, anders had ik het wel gedaan. Meer scherm is altijd fijner in the end...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 16 apr 2024 06:41

Nee, dat is niet mogelijk, was destijds ook een veelgehoorde klacht op de Garmin forums, maarja Garmin being Garmin… ;)

Plaats reactie