Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 540/840

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5154
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 01 mei 2024 10:31

navigate en dan search en adres intikken ?

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 02 mei 2024 11:30

Ik heb zelfde 'ergernis' soms zoek ik eens een koffiestop. Of snelste weg naar huis. Tot op heden doe ik dit altijd via navigatie en nieuwe koers maken.
Maar het ambetante is: de garmin wil dan aanhouden aan de route die hij eerst maakte.
+ de route blijft dan tussen de routes staan.

Bestaat er geen optie om puur te navigeren naar een punt en telkens de route te laten herrekenen meest directe lijn naar die bestemming? (wahoo bolt 2 deed dit wel handig en snel)

*nog een lichte ergernis: als je een route wil stoppen rechtsboven knop induwen en dan moet je scrollen!! Voor je 'stop route' kan terugvinden. De volgorde van functies kan je waarschijnlijk niet aanpassen?

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5154
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 mei 2024 11:58

Je kan toch gewoon stop icoontje drukken en dan bevestigen dat je wilt stoppen ? (tenminste bij 840, bij 540 zal je wel menu door moeten)

En even snel waterstop zoeken of terug naar start punt gaat ook vrij rap, volgens mij doe je iets verkeerd.

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 02 mei 2024 20:48

Mmm, ik denk dat we mekaar niet helemaal verstaan Stephan (of ik ben echt een leek op het vlak van garmin). Stop icoontje en bevestigen stoppen voor je rit te beëindigen ja, das duidelijk. (het gaat om een 840)
Ik bedoel bijvoorbeeld je rijdt een gpx route en wil die beëindigen, dan klik ik momenteel op de knop rechtsboven en zie ik 'terug naar start, zoek op kaart, kaart+overlays...' en pas als 7de 'stop koers'. Dit kan dus niet sneller? :|

Betreft een waterstop. Voorbeeld: ik ben aan het fietsen, een vriend belt en vraagt of ik eens langs kom. Ik heb zijn adress in garmin opgeslagen. Hoe kan ik dan navigatie naar dat adres doen zonder dat ik hier een nieuwe koers voor moet maken die dan tussen al mijn koersen/routes staat? Momenteel doe ik dit steeds als volgt: rechts boven knopje dan 'zoek een koers' dan het plusje en 'koers maken' en dan locatie toevoegen met plusje en dan kies ik men bestemming uit mijn opgeslagen locaties, dan 'toevoegen aan koers' dan nog 'bekijk kaart' dan nog eens 'sla op' moet ik het zelfs een naam geven aan die koers en dan kan ik die koers rijden.
Wow klinkt heel omslachtig als ik dit volledig uittyp, en dit doe ik dus al fietsend... Daar moet/zal dus wel een snellere manier voor zijn? :lol:

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5154
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 02 mei 2024 22:22

Voor stoppen navigatie, zoals garmin ook zegt :

Stopping Navigation
Tap the screen.
Select Stop Navigation > Checkmark symbol.
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... 5488A.html

Als je adres heb opgeslagen, is het home screen openen.
Navigate klikken en dan saved locations.

Garmin uitleg :
https://www8.garmin.com/manuals/webhelp ... FF90D.html

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5154
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 13 mei 2024 11:55

@Drkjv; nog gelukt ?

Afgelopen zaterdag een ritje van 388km met 12h16 moving time (en garmin die iets langer nog aanstond) 56% batterij over.
Helft van rit met navigatie gereden.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27614
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 mei 2024 12:10

Kaart van Duitsland werd niet gepakt, terwijl hij er toch echt op staat. Ideeën?

Gebruikersavatar
Drkjv
Forum-lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 20 jul 2016 15:47

Gebruikersavatar Drkjv 13 mei 2024 12:22

DDX schreef: 13 mei 2024 11:55 @Drkjv; nog gelukt ?
Yes, dikke merci. Dom dat ik zelf niet meer opzoekingswerk gedaan had. Maar soms is het zo snel gebeurd zo'n dingen te vragen op een forum ipv zelf te zoeken :mrgreen: :oops:

Juppehup
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 13 aug 2014 16:47

Juppehup 15 mei 2024 07:58

MarkVeenstra schreef: 23 apr 2024 13:10
Juppehup schreef: 22 apr 2024 21:59 Ik heb sinds een week ofzo dat de datavelden met data uit een IQ app geen data geeft. Er staat dan IQ in, ipv mn core temperatuur van mn Core. Als ik dan naar datavelden wijzigen ga, niets wijzig en weer terug ga, dan is de data er wel.
Iemand mee bekend? Weet ook niet zo goed in welke hoek ik het moet zoeken...
Dit had ik ook na de laatste software update. Had het opgelost door de Garmin IQ app te openen op mijn telefoon, daar de velden/apps eens een update te geven. En inderdaad de velden langs lopen op de Garmin zelf.
Thnx.
Heb meerdere malen geprobeerd ondertussen, maar probleem blijft.
Het is ook niet eenduidig: soms doet 1 IQ scherm het wel en het andere niet en visa versa...
Vreemd verhaal.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2276
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 15 mei 2024 09:30

Hier ook op 1040.

derxx
Forum-lid
Berichten: 765
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 15 mei 2024 11:43

Heb ik op m'n 1040 ook gehad. Moet er wel bijzeggen dat ik op beta firmware draai, dus ik verwacht dat er soms dingen niet of niet goed werken. Dit is een bewuste keuze van mij. Ben een technerd, en hou van gadgets en bleeding edge (what's in a name). Schrijf ook regelmatig bugreports, al heb ik geen idee of er wat mee gedaan wordt.
Deze IQ had ik ook al doorgegeven, maar moet zeggen dat met FW 21.14 ik hem niet meer gehad heb.

Heb nu wel dat ie vaag doet met het trainings plan.
Ik wilde wel eens zo'n Garmin trainingsplan proberen, kijken wat eruit komt. Voorheen die daily suggested workouts een tijd geprobeerd, maar dat beviel niet echt. Was ook redelijk buggy. Op m'n Forerunner 955 werden andere workouts weergegeven dan op m'n Edge 1040, en waren dan ook in Garmin Connect niet echt terug te vinden. Dus nu voor Limburgs Mooiste het Century ride plan gepakt. Op zich zijn de trainingen wel logisch, zei het wel redelijk hetzelfde de laatste 4 weken.
Het probleem is echter dat wederom op de Edge soms niet de juiste training wordt weergegeven, maar hij dan switcht naar de daily suggested ofzo. Als ik dan te snel klik naar trainingsplan -> schedule enz. dan reboot ie. Daarna kan het zijn dat ie de juiste weergeeft, maar meestal moet ik dan alsnog vanuit de GC app op m'n telefoon de training naar de Edge pushen. Eenmaal gepusht werkt alles zoals het hoort.

Af en toe wel lastig, maar ben nog steeds blij met de 1040. Voor mij zijn de ConnectIQ apps echt de selling feature. Als ik geen specifieke workout doe dan zit ik 99% van de tijd in m'n navigatie scherm met alle info die ik nodig zou kunnen hebben (even de kaart geblurd, hij is niet stuk :) ).

Afbeelding
Afbeelding

verhto
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 16 mei 2024 10:48

Juppehup schreef: 22 apr 2024 21:59 Ik heb sinds een week ofzo dat de datavelden met data uit een IQ app geen data geeft. Er staat dan IQ in, ipv mn core temperatuur van mn Core. Als ik dan naar datavelden wijzigen ga, niets wijzig en weer terug ga, dan is de data er wel.
Iemand mee bekend? Weet ook niet zo goed in welke hoek ik het moet zoeken...
oplossing gevonden, want heb sinds een week ook hetzelfde probleem op 840.. geen enkel IQ veld zichtbaar, enkel het woord IQ...

Plaats reactie