Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Spookrenner duikt op in Giro-peloton

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 12 mei 2010 09:54

Zie artikel in AD.nl : http://www.ad.nl/ad/nl/1018/Wielrennen/ ... oton.dhtml

MIDDELBURG - Opeens fietste hij daar tussen de grote mannen, zijn wieleridolen. Joannathan Duinkerke (20) uit Goes rook zijn kans en sloot in het geniep aan in het peloton op weg naar Middelburg.

Duinkerke is Nederlands kampioen bij de ID-renners (verstandelijke beperking) en reed maandag samen 2 wielervrienden enkele stukken langs het parcours mee.

Zo'n tien kilometer voor de eindstreep zag hij zijn kans schoon. "Ik ben over een stukje asfalt door de berm gereden en ben in de derde groep gaan zitten. De renners die daar in zaten waren al geklopt voor de eindzege, waardoor ik het tempo goed bij kon benen," aldus de opgetogen Duinkerke tegen omroep Zeeland.

De reacties van die renners en het publiek langs de kant waren heel positief, "maar de Italiaanse organisatoren waren volgens mij niet zo blij", aldus Duinkerke.

Bekijk het interview van Omroep Zeeland met Duinkerke:
http://www.omroepzeeland.nl/sport/9237/ ... loton.html


Wat vinden wij hiervan??
Haha voor 1 keertje wel leuk, maar we moeten natuurlijk niet meer van die gekken krijgen ;)

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 12 mei 2010 10:06

Geweldig!!

Wedde dat hij dit met de Tour straks weer gaat proberen? Hij is er gek genoeg voor denk ik.
Niets is wat het lijkt..

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 12 mei 2010 10:28

Mooie vent, vroeg me laatst sowieso al af waarom dit niet vaker gebeurd. Het is vrij eenvoudig om bij het peleton aan te sluiten omdat je nooit alles af kunt sluiten.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

pietpelle
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 16 mar 2007 17:27

pietpelle 12 mei 2010 10:39

Ik vind dit niet zo'n goede ontwikkeling. Het lijkt zo nog onschuldig. Het is echter wachten op een keer dat zo'n amateur een valpartij veroorzaakt. Dan zullen er snel geluiden gaan klinken dat de toegang van het publiek tot de renners beperkt moet worden. En dit is juist wat wielrennen zo bijzonder maakt.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27583
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 mei 2010 11:09

Lijkt me geen goede ontwikkeling. Straks rijden er bij iedere ronde allerhande malloten mee.

thja14
Forum-lid
Berichten: 436
Lid geworden op: 20 feb 2008 09:48

thja14 12 mei 2010 11:16

havana schreef:Lijkt me geen goede ontwikkeling. Straks rijden er bij iedere ronde allerhande malloten mee.


Helemaal mee eens. Nu is het er een, hij krijgt wat aandacht, dan zijn er altijd weer wat malloten die dat ook "wel kunnen". Denk aan al die "meerenners" op iedere klim en de valpartijen die dat al heeft veroorzaakt. Het lijkt leuk en dat is het misschien ook wel voor een keer, maar de gevolgen vrees ik toch wel.
Passie voor het fietsen en de fietsen.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8946
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 12 mei 2010 11:38

Ik vin'em wel lief eigenlijk. Zou me niets verbazen als dit veel vaker gebeurt. Meestal is dat natuurlijk buiten beeld, aangezien de camera meestal bij de kopgroep is.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

bontempi56
Forum-lid
Berichten: 371
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:30

bontempi56 12 mei 2010 11:50

Lijkt me een slechte zaak goed bedoelt of niet,er hoeft maar iets onverwachts te gebeuren en dan zijn de rapen gaar.:-(
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.

Gebruikersavatar
edwin01
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

Gebruikersavatar edwin01 12 mei 2010 11:54

Het lijkt een leuke stunt, maar het is natuurlijk heel kwalijk. Als dit een modeverschijnsel wordt, is het misschien wel gedaan met de mooie open en toegankelijke sport die wielrennen is. Stel je voor dat de één of andere dronkelap besluit om bij het criterium van Klapperstein aan Zee met zijn ouwe brik in het peloton te gaan rijden.......

En "reden niet meer voor de overwinning"... Kun je toch bij PSV-NEC ook lekker een potje meevoetballen als de stand 5-0 is? Ze kunnen toch niet meer winnen.......

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 12 mei 2010 11:58

Is toch ook een keer in de TdF gebeurd, dat opeens 3 "kwajongens" in een groene, gele en bolletjestrui boven op een berg, vlak voor de finish bij de koplopers op het parcours reden? Die werden er even hardhandig vanaf getrokken (en terecht ;-)

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 12 mei 2010 12:06

Ik hoorde hem vanochtend op radio 538 bij Evers staat op. Grappig idd voor 1 keer. Of is dit een verklaring voor de vele val partijen ;)
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 12 mei 2010 12:17

maurice schreef:Geweldig!!

Wedde dat hij dit met de Tour straks weer gaat proberen? Hij is er gek genoeg voor denk ik.


Geweldig? Het slaat in het geheel nergens op. Je noemt het woord gek: dat is ook het woord waar ik aan denk bij deze persoon.

Plaats reactie