End cap los krijgen
-
- Forum-lid
Welk merk / type.
Volgens mij met twee verschillende inbussleutels welke aan beide zijde van de as erin moeten worden gestopt kan je de endcap losdraaien. 

Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
Het rare is dat ik de kant van de disc gewoon los kan draaien , en die er dus al af is.
Als het Inbus is, dan zou het met een 12mm moeten, want 11(de grootste die ik heb) is te klein
Als het Inbus is, dan zou het met een 12mm moeten, want 11(de grootste die ik heb) is te klein
-
- Forum-lid
Het zijn vision wielen en er zit een Shimano body op
Als het een klemmende end cap is, zoek dan even op; unior hub genie end cap removal tool.
Deze heb ik vorig jaar aangeschaft op advies van @philippos
Deze heb ik vorig jaar aangeschaft op advies van @philippos
Welk type?
Edit:
Dit voorbeeld is een velgremmen wiel maar vaak is het principe hetzelfde binnen dezelfde fabrikant.
https://youtu.be/dGYxW9ZMlJU
-
- Forum-lid
Het zijn de sl55
-
- Forum-lid
Het filmpje wat je stuurt is het sowieso niet.
Bij mij past er met gemak een 11mm Inbus in
Bij mij past er met gemak een 11mm Inbus in
-
- Forum-lid
Ja dat zijn ze
Op de eerste foto zie ik trouwens inkepingen in de as zelf waar een inbus in past. Dat is een duidelijke hint.
In de documentatie zie ik dat de endcap 2 afgevlakte delen heeft aan de buitenkant. Dat zie ik niet zo snel op de foto's. Is dat zo, dan hoort daar een conus sleutel op. Je zal de delen los moeten draaien gok ik als deze hints zie en lees.
Bij voorbeeld de as vast zetten met de inbus (maat 14 zou zomaar kunnen) en dan de endcap los maken met een conus sleutel (15 of 17 is gangbaar)
Edit: ik zie toch een inkeping aan de buitenkant van de endcap op de eerste foto. Je zal met een inbus en conus sleutel aan de slag moeten.
In de documentatie zie ik dat de endcap 2 afgevlakte delen heeft aan de buitenkant. Dat zie ik niet zo snel op de foto's. Is dat zo, dan hoort daar een conus sleutel op. Je zal de delen los moeten draaien gok ik als deze hints zie en lees.
Bij voorbeeld de as vast zetten met de inbus (maat 14 zou zomaar kunnen) en dan de endcap los maken met een conus sleutel (15 of 17 is gangbaar)
Edit: ik zie toch een inkeping aan de buitenkant van de endcap op de eerste foto. Je zal met een inbus en conus sleutel aan de slag moeten.