Beste,
door een ongeval heb ik noodgedwongen 2 weken in de zetel moeten liggen. De dokter heeft sinds vandaag het licht terug op groen gezet om te trainen en daarom vroeg ik me af wat ik nu het best kan doen om terug op wedstrijdniveau te komen. M'n pa raad me aan om heel rustig terug veel kilometers te maken, anderen raden me aan om achter de brommer te gaan trainen.
Ben 16 en rij bij de 2dejaarsnieuwelingen.
Nieuweling
2 weken niets gedaan: wat nu?
-
- Forum-lid
Gewoon rustig hervatten met duurtrainingen en nadien weer opbouwen. Twee weken zonder training is eigenlijk geen probleem,dus je zal snel weer op je niveau zitten.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Toen ik 16 was (inmiddels lang geleden, snif) voetbalde ik nog. Ik was wel eens geblesseerd, maar na 2 weken niet spelen vrat ik het gras zowat op. Weliswaar loopt je conditie ook op die leeftijd behoorlijk wat terug, maar je bouwt ook deze ook (als 16-jarige) weer snel op! Mijn advies: prikkel je lichaam. Zowel rustige duurtraining maar ook achter de brommer (voor je snelheid). Dat laatste natuurlijk geen uren, houd het vooral leuk!
-
- Forum-lid
Gewoon je training normal hervatten, eerst wat duur, en dan je normale training. Van 2 weken stilstand komt je wielrencarierre echt niet in gevaar.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"
Je zult zien dat je na die 2 rustige weken en na het hervatten van de training je zo weer op het niveau zit van voor het ongeluk, met een beetje geluk zit je dan nog wat hoger in het niveau ook. Je moet vooral niet proberen om de schade in te halen. Het voordeel kan nu ook zijn dat je op een gegeven moment beter bent uitgerust dan de concurrentie. Hier kan je dan een voordeel uithalen.