Enkel de hybride denk ik.
Het grote auto-topic
Ik had al een tijdje het idee dat mijn accu op sterven na dood was. Starten ging met moeite en zelf zover dat de startmotor nog maar net rond ging. Tijdens de onderhoudsbeurt wel laten nameten maar daar kwam niets geks uit. Accu niet laten vervangen dus. Uiteindelijk na weer een paar keer bijna niet starten toch maar een accu besteld. Gekke is, op basis van mijn kenteken moet er een zwaardere accu in dat er nu in zit (online via Winparts). Dus ook een accu met een groter formaat. Tip van Flip is dus niet zomaar blind te varen op wat online wordt gezegd maar ook daadwerkelijk even kijken wat er in de auto zit. Want ik denk dat dat grotere formaat niet zomaar in de accubak past.
Dan nog, er zit nu een accu (45Ah) in met een vrij lage koudstartstroomcapaciteit waardoor de auto alsnog lauwtjes aanslaat (maar hij valt niet stil meer gelukkig) Dus ik ga toch nog maar eens opmeten of die grote accu (54Ah) in past die ook een grotere koudstartstroomcapaciteit heeft.
Gekke is dat de dealer ook bevestigde dat de 2.4 Honda's altijd lauwtjes starten. Ja, dat snap ik nu wel als er accu's worden gemonteerd met (denk ik nu) te lage startstroomcapaciteit.
Tweede tip van Flip is dat je ook de accu besteld met de polen op de juiste positie. Dezelfde accu's zijn dus te bestellen met de plus aan de rechterkant maar dus ook met de plus aan de linkerkant.
Dan nog, er zit nu een accu (45Ah) in met een vrij lage koudstartstroomcapaciteit waardoor de auto alsnog lauwtjes aanslaat (maar hij valt niet stil meer gelukkig) Dus ik ga toch nog maar eens opmeten of die grote accu (54Ah) in past die ook een grotere koudstartstroomcapaciteit heeft.
Gekke is dat de dealer ook bevestigde dat de 2.4 Honda's altijd lauwtjes starten. Ja, dat snap ik nu wel als er accu's worden gemonteerd met (denk ik nu) te lage startstroomcapaciteit.
Tweede tip van Flip is dat je ook de accu besteld met de polen op de juiste positie. Dezelfde accu's zijn dus te bestellen met de plus aan de rechterkant maar dus ook met de plus aan de linkerkant.
Ride bikes, not tanks!
Altijd de accubak opmeten inderdaad. Is de accubak niet groter dan is het soms ook heel makkelijk om een grotere accubak te plaatsen (van de dikste diesel).
Ik rij in een 2021 Renault Clio (LPG) waarvan ik de accu ook al heb vervangen omdat de fabrieksaccu te krap bemeten is. Multimedia-scherm ging op zwart tijdens het starten waardoor de helft van de geluidspeakers het nog maar deden en de ramen gingen ook alleen nog maar in stapjes (ipv in één keer) naar beneden. Starten nu met Varta Silver 72Ah EFB accu gaat veel beter dan de standaard accu (60Ah) en nooit meer electronica storingen gehad...
Oude accu was nog prima. Volgens het internet past alleen een 242mm accu en toch zit er nu een 272mm in.
Ik rij in een 2021 Renault Clio (LPG) waarvan ik de accu ook al heb vervangen omdat de fabrieksaccu te krap bemeten is. Multimedia-scherm ging op zwart tijdens het starten waardoor de helft van de geluidspeakers het nog maar deden en de ramen gingen ook alleen nog maar in stapjes (ipv in één keer) naar beneden. Starten nu met Varta Silver 72Ah EFB accu gaat veel beter dan de standaard accu (60Ah) en nooit meer electronica storingen gehad...
Oude accu was nog prima. Volgens het internet past alleen een 242mm accu en toch zit er nu een 272mm in.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16097
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dat heeft echt alleen met veiligheid te maken. NOTmao schreef: ↑23 apr 2024 20:56 Ik hoef jullie hier niet te vertellen waartoe dit gaat leiden toch,
Overheid en fabrikanten kijken naar systeem dat auto's toegang tot gebied geeft,
https://www.security.nl/posting/838930/ ... bied+geeft
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend