Dat zei men van kernenergie een paar jaar geleden ook
Het grote auto-topic
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15978
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Als je dan, zoals ik mogelijk, "maar" 8 tot 10000 km rijdt maakt de barandstofprijs op zich niet zoveel uit.
Het zal hem vooral van de vaste kosten, de verplichtingen en verboden afhangen of je met een verbrandingsmotor zal kunnen blijven rijden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Vrachtwagen / zwaar vervoer enz. en elektrische gaat het ook niet worden,
Daar is eigenlijk alleen waterstof een serieuze alternatief.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4365
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Ik vermoed dat alleen de echte stadcentra verboden worden voor de verbrandingsmotoren. Voor de rest zal het tot 2050 wel meevallen. Dan ben ik 75 en zie dan wel eens hoe mijn mobiliteitsbehoefte er bij staat. In elk geval haal ik zaterdag onze volgende auto op, met moderne turbo benzine. Daar verwacht ik weer ruim 10 jaar mee vooruit te kunnen.
Ik rij Volvo en kreeg laatst een mailing waarin Volvo trucks werd uitgelicht. Daaruit begreep ik dat Volvo wel mikt op brandstofcellen (dus waterstof) met een accupakket ernaast. Ze hebben ook volledige EV trucks, ik lees op de site dat ze een bereik van zo'n 300 km hebben (200 - 250 in de praktijk?) Laadtijd vanaf 2,5 uur met 250 KW. Dat lijkt me voor heel lokale ritjes nog wel te doen, mits je beschikking hebt over zo'n 250KW lader in de buurt.
Voor de lange ritten / Internationaal blijft het nog wel ff diesel.
Voor de lange ritten / Internationaal blijft het nog wel ff diesel.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12665
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Voor groot electrisch vervoer is er toch al lang wat uitgevonden. Bovenleiding.
Bv op de eerste baan van de snelweg, daarbuiten is het dan accu.
Best een aardig idee als zeg ik het zelf
Bv op de eerste baan van de snelweg, daarbuiten is het dan accu.
Best een aardig idee als zeg ik het zelf
In Arnhem weten ze al hoe dat werkt
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37706
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Hier ga je dus al nat. De theoretische actieradius haal je eigenlijk niet want advies is om accu maar tot 80% te laden. Dan vervolgens een lage buitentemperatuur en daar gaat je range…..marsman schreef: ↑03 apr 2024 14:26. Ze hebben ook volledige EV trucks, ik lees op de site dat ze een bereik van zo'n 300 km hebben (200 - 250 in de praktijk?) Laadtijd vanaf 2,5 uur met 250 KW. Dat lijkt me voor heel lokale ritjes nog wel te doen, mits je beschikking hebt over zo'n 250KW lader in de buurt.
Less is bore
Over 10 jaar liggen de kaarten totaal anders. Dan zijn batterijen nog weer beter, nog meer meer gemaakt uit oude batterijen (dus minder grondstoffen nodig), laden we niet aan 250 kW maar aan 750 kW, etc, etc.
Je hoeft de lijntjes alleen maar door te trekken om de ontwikkeling te kunnen voorspellen.
ICE motoren zullen zeker nog een tijdje blijven, maar ze gaan langzaam terrein verliezen.
Je hoeft de lijntjes alleen maar door te trekken om de ontwikkeling te kunnen voorspellen.
ICE motoren zullen zeker nog een tijdje blijven, maar ze gaan langzaam terrein verliezen.
Aanleg €1 miljoen per km hebben ze mij vertelt.
Het rijd wel lekker trouwens,morgen weer een dagje trolley
Vanaf 12-5 gaan we met de nieuwe rijden,halverwege op de batterijen verder deze worden ook geladen als je aan de bovenleiding zit.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 8018
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Ben wel benieuwd waar die 750kW dan vandaan moet komen?! Niet alleen als pure stroomstoot maar ook qua infrastructuur. Ik denk even aan een stad als Amsterdam…havana schreef: ↑03 apr 2024 15:41 Over 10 jaar liggen de kaarten totaal anders. Dan zijn batterijen nog weer beter, nog meer meer gemaakt uit oude batterijen (dus minder grondstoffen nodig), laden we niet aan 250 kW maar aan 750 kW, etc, etc.
Je hoeft de lijntjes alleen maar door te trekken om de ontwikkeling te kunnen voorspellen.
ICE motoren zullen zeker nog een tijdje blijven, maar ze gaan langzaam terrein verliezen.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind
Ge ving nog nie veel wind