Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2023

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2032
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 25 okt 2023 13:13

Zullen we weer on topic gaan voordat we een herhaling van zetten krijgen van een discussie van enkele jaren terug.
Dit soort discussies kosten mij altijd meer energie dan de trainingen die me voorbereiden op mijn wielerseizoen 2024.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12666
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 okt 2023 13:20

Vicenza schreef: 25 okt 2023 12:54 Goede vraag Nijkie, precies weet ik het antwoord daar ook niet op.
Een myocarditis (ontsteking van de hartspier) kan je o.a. krijgen door een hoge belasting van het hart tijdens een virale infectie, of dus na een vaccinatie. Maar dat krijg je niet meer weken of maanden na de infectie of vaccinatie.

Aangezien er een tijd niet gevaccineerd is, en de huidige campagne maar net is opgestart, zullen de recente gevallen (zoals van Hooydonck) er dus niets mee te maken hebben.
De eerste reactie van jouw op mij, snap ik geen punt, echt niet.

Maar die laatste zin is dan echt heel apart. Hoe weet jij dat?? Dat weet je gewoon niet, dat is het enige antwoord. Natuurlijk zal een onsteking vaak zeer direct volgen, maar dat is niet het enige.

Let wel, ik heb nog steeds geen probleem met hoe het gegaan is. Maar ga geen artikelen verwijderen!
dat wekt argwaan. En het zijn niet alleen artikelen, ik heb helaas wat cardiologen gesproken de laaste tijd en daar is ook verdeeldheid en dat vind ik goed. maw we weten nog niet alles zeker, maar er zijn teveel aanwijzingen

hopjes
Forum-lid
Berichten: 788
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 25 okt 2023 14:01

Vicenza schreef: 25 okt 2023 12:54 Goede vraag Nijkie, precies weet ik het antwoord daar ook niet op.
Een myocarditis (ontsteking van de hartspier) kan je o.a. krijgen door een hoge belasting van het hart tijdens een virale infectie, of dus na een vaccinatie. Maar dat krijg je niet meer weken of maanden na de infectie of vaccinatie.

Aangezien er een tijd niet gevaccineerd is, en de huidige campagne maar net is opgestart, zullen de recente gevallen (zoals van Hooydonck) er dus niets mee te maken hebben.
Wat je dan vervolgens krijgt is de discussie wat die mRNA vaccinatie precies gedaan heeft... veranderingen in het DNA die nooit getest kunnen zijn gedurende een lange periode. Deze vaccinaties worden daarom door velen nog beschouwd als zijnde in een test periode. De vaccin fabrikanten hebben ook afspraken gemaakt met overheden die niet openbaar gemaakt worden. En onze overheid betaald dagelijks geld om maar niet te hoeven voldoen aan de Wet Openbaar Bestuur want die willen dat niet alles openbaar word. Het is dus onjuist om te zeggen dat die recente gevallen er niet aan toegeschreven kunnen worden.

Wat interessant is of er meer oversterfte is dan wel meer hartkwalen zijn in 2022 en 2023 ten opzichte van 2020 en 2021. En daarover zijn geen duidelijke cijfers. Dat laatste neem ik onze overheid ontzettend kwalijk. Doordat zij niet transparant zijn en bewust de WOB negeren geven zij dus munitie aan de zogenaamde wappies/idioten/hopjes.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1074
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 okt 2023 14:35

Die laatste zin was met een stelligheid die heel erg onderdoet voor "Vaccinaties zijn daar 10000% oorzaak van extra hartfalen en kanker. Iedereen die daar over twijfelt moet echt even zijn huiswerk gaan doen." Om dan vervolgens te komen met een variant van 'de hond heeft m'n huiswerk opgegeten'. Dus ik zou adviseren eerst even in de spiegel te kijken.

Maar omdat ik de kwaadste niet ben wil ik mijn laatste zin best nuanceren: "Aangezien er een tijd niet gevaccineerd is, en de huidige campagne maar net is opgestart, is het extreem onwaarschijnlijk dat de recente gevallen (zoals van Hooydonck) iets met covid vaccins te maken hebben."

Voor de stellingen van hopjes ben ik ook wel benieuwd naar de bronnen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12666
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 okt 2023 14:44

Ik ben ook de kwaadste niet hoor :-) Jouw nuancering ben ik het 100% mee eens, dat verwacht ik ook niet.

Zoals aangegeven heb ik bv veel cardiologen gesproken zes stuks in de laatste maanden. Met drie heb ik het hierover gehad.
Een zegt keihard geen verband. De andere twee gaven aan meer hartkwalen te zien en toch Corona en vaccins te verdenken.
Wat ik ook gewoon heel logisch vind. Maar wees er eerlijk over.

Het verhaal van Hopjes is ook bekend. De overheden hebben documenten getekend die de fabrikanten vrijwaard van claims.
Of er ook instaat hier niet over te zeggen weet ik niet. Die eerste weet ik vanuit de pharma

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1074
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 25 okt 2023 14:54

Aanvulling: de reden dat het extreem onwaarschijnlijk is, is omdat we het van andere virussen of vaccinaties wel kennen dat ze een myocarditis kunnen geven, maar niet weken of maanden later.
De hypotheses over het mechanisme ondersteunen een vertraagd effect ook niet.

Maar goed, eerst zeg je dat het 10000% vaccins zijn, dat je nu ook zegt dat het covid zelf kan zijn ben ik blij mee.

Dat over de vrijwaring van claims is bekend, maar de rest van het verhaal van hopjes lijkt meer te suggereren.

PS mRNA vaccins veranderen het DNA niet

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 okt 2023 15:48

hopjes schreef: 25 okt 2023 14:01
Vicenza schreef: 25 okt 2023 12:54 Goede vraag Nijkie, precies weet ik het antwoord daar ook niet op.
Een myocarditis (ontsteking van de hartspier) kan je o.a. krijgen door een hoge belasting van het hart tijdens een virale infectie, of dus na een vaccinatie. Maar dat krijg je niet meer weken of maanden na de infectie of vaccinatie.

Aangezien er een tijd niet gevaccineerd is, en de huidige campagne maar net is opgestart, zullen de recente gevallen (zoals van Hooydonck) er dus niets mee te maken hebben.
Wat je dan vervolgens krijgt is de discussie wat die mRNA vaccinatie precies gedaan heeft... veranderingen in het DNA die nooit getest kunnen zijn gedurende een lange periode. Deze vaccinaties worden daarom door velen nog beschouwd als zijnde in een test periode. De vaccin fabrikanten hebben ook afspraken gemaakt met overheden die niet openbaar gemaakt worden. En onze overheid betaald dagelijks geld om maar niet te hoeven voldoen aan de Wet Openbaar Bestuur want die willen dat niet alles openbaar word. Het is dus onjuist om te zeggen dat die recente gevallen er niet aan toegeschreven kunnen worden.

Wat interessant is of er meer oversterfte is dan wel meer hartkwalen zijn in 2022 en 2023 ten opzichte van 2020 en 2021. En daarover zijn geen duidelijke cijfers. Dat laatste neem ik onze overheid ontzettend kwalijk. Doordat zij niet transparant zijn en bewust de WOB negeren geven zij dus munitie aan de zogenaamde wappies/idioten/hopjes.
mRNA kan nooit DNA veranderen. We krijgen dagelijks deeltjes mRNA binnen.

Edit: Vicenza zegt het ook al.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 okt 2023 15:51

De onderzoeken naar de gevolgen van Covid (en vaccinaties) zijn nog in volle gang. Laten we vooral niet allemaal conclusies trekken die niet gefundeerd zijn.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8369
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 25 okt 2023 16:01

Voor diegenen die het (nog) niet weten, als ik het niet verkeerd heb, is Vicenza arts.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12666
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 okt 2023 16:12

Dat maakt toch niet uit? die zijn het ook zeker niet allemaal met elkaar eens.
En ook dat vind ik volkomen normaal. Waarom zou een artsen het allemaal met elkaar eens moeten zijn?

Mijn punt is vooral het niet tansparant zijn. Ik snap sommige afspraken heel goed, dat hoort erbij in een situatie waarin je keuze moet maken onder deze druk. Maar je kan er niet onderuit dat er gewoon informatie verwijderd wordt van het www, dat vind ik zeer kwalijk.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 okt 2023 16:17

Er zou juist veel meer informatie verwijderd moeten worden van het web. Onzin over vaccins die dna verandert, bijvoorbeeld. Half YouTube en Facebook staat vol met complottheorieën en onzin.

Zonder sociale media hadden we deze hele discussie nooit gehad.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 25 okt 2023 16:24

havana schreef: 25 okt 2023 16:17 Er zou juist veel meer informatie verwijderd moeten worden van het web. Onzin over vaccins die dna verandert, bijvoorbeeld. Half YouTube en Facebook staat vol met complottheorieën en onzin.

Zonder sociale media hadden we deze hele discussie nooit gehad.
Precies dat. En dat geldt voor heel veel 'verhalen/ waarheden' op sociale media en vage websites.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie