Surly Steamroller.
Een kettingkast is niet standaard te krijgen op een dergelijke fiets vanwege bovengenoemde reden. Afhankelijk van de keuze van crank en tandwielen moet het volgens mij wel te maken zijn.
Ik zou eens contact opnemen met Rinus van Cycleworks in Utrecht. Die heeft zowel Genesis als Surly in het assortiment en lijkt mij wel het type dat mee wil denken.
Niet naast de deur maar wel goed te bereiken met het OV.
Bestaat er zoiets?
Maar wat is precies het probleem met een derraileur en een ketting ?
Doekje over de ketting en nieuw laagje wax (of olie) en door.
Ja je zal de ketting wat eerder moeten vervangen, maar zelfs ik red met mijn slechtweer fiets wel zo'n 4000 tot 5000km met een ketting.
Na 12 duizend km, zit er net 3e ketting en 2e cassette op die fiets.
Doekje over de ketting en nieuw laagje wax (of olie) en door.
Ja je zal de ketting wat eerder moeten vervangen, maar zelfs ik red met mijn slechtweer fiets wel zo'n 4000 tot 5000km met een ketting.
Na 12 duizend km, zit er net 3e ketting en 2e cassette op die fiets.
Hoezo . . . . . dat doen wij toch al xjaren zo en tegenwoordig heb je zelfs al binnenbanden met twee einden, zelfplakkers etc.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5386
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Ik mik tegenwoordig eerst wel tubeless melk in de binnenband. Werkt dat dan scheelt dat alweer.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1749
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Dat is dus precies het probleem .DDX schreef: ↑14 jan 2023 18:46 Maar wat is precies het probleem met een derraileur en een ketting ?
Doekje over de ketting en nieuw laagje wax (of olie) en door.
Ja je zal de ketting wat eerder moeten vervangen, maar zelfs ik red met mijn slechtweer fiets wel zo'n 4000 tot 5000km met een ketting.
Na 12 duizend km, zit er net 3e ketting en 2e cassette op die fiets.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Ik had serieus nog nooit gehoord van binnenbanden met 2 uiteinden
Dat gaat me veel frustratie besparen als de kids weer eens een band gesloopt hebben...