Over de wielersport en zijn beoefenaars.

La Vuelta 2023

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 19 sep 2023 22:40

JPAR schreef: 19 sep 2023 18:04
Lcsmet schreef: 19 sep 2023 17:02 Je weet nooit, maar nu blijkt wel dat eens je in de juiste ploeg zit je als goede renner ook een ronde kan winnen.
Kuss had bijvoobeeld bij Ineos, deze Vuelta niet gewonnen.
Wat niets afdoet aan zijn verdienste he.
Dat denk ik ook niet, want we hebben het hele Ineos niet gezien deze Vuelta. Overigens vallen ze me het hele jaar al tegen. Thomas reed goed in de Giro en her en der eens een individuele prestatie, maar qua klassementen zien we ze dit jaar niet.
Ganna toch wel aardig gereden dacht ik.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

derxx
Forum-lid
Berichten: 743
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 19 sep 2023 22:41

Ineos geloof ik persoonlijk niet. Ik heb het idee dat zij hun geld zetten op het jong talent wat ze hebben. Ik zou eerder LIDL/Trek verwachten. Die hebben al jaren geen echte GC kandidaat meer, en volgens mij zit daar wel ambitie. Maar is gewoon onderbuik gevoel, en nergens op gebaseerd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 19 sep 2023 22:45

nijkie schreef: 19 sep 2023 22:40
JPAR schreef: 19 sep 2023 18:04
Lcsmet schreef: 19 sep 2023 17:02 Je weet nooit, maar nu blijkt wel dat eens je in de juiste ploeg zit je als goede renner ook een ronde kan winnen.
Kuss had bijvoobeeld bij Ineos, deze Vuelta niet gewonnen.
Wat niets afdoet aan zijn verdienste he.
Dat denk ik ook niet, want we hebben het hele Ineos niet gezien deze Vuelta. Overigens vallen ze me het hele jaar al tegen. Thomas reed goed in de Giro en her en der eens een individuele prestatie, maar qua klassementen zien we ze dit jaar niet.
Ganna toch wel aardig gereden dacht ik.
Jazeker. Maar die schaar ik onder individuele prestatie.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 29 sep 2023 23:06

JPAR schreef: 14 sep 2023 22:04
lugosi schreef: 14 sep 2023 21:43
pino schreef: 14 sep 2023 17:46

De PR-manager heeft zijn werk goed gedaan. :winkthumb:
Er zou op instigatie van de sponsor een lang gesprek geweest zijn gisteravond binnen het team, waar de te volgen koers bepaald is. Roglic bevestigde dit ook, en zei ook dat hij een andere mening heeft maar zich neerlegt bij de beslissing.
En waar haal je dat vandaan?
Wel journalisten zeggen niet alles via hun kanalen als hun bron vraagt dat niet te doen. In de wandelgangen daarentegen spreken ze wel voluit.

Nu wordt het plaatje voor het grote publiek wat duidelijker.

zoals de sportmarketeer het vandaag in HLN nieuws zegt
“Ik heb geen concreet bewijs voor wat ik nu zal zeggen”, aldus sportmarketeer Van den Wall Bake, “maar ik ben er bijna zeker van dat Sepp Kuss de Vuelta heeft gewonnen door de contacten die er op dat moment waren tussen Amazon en Jumbo Visma.”

“Het is Kuss gegund - leuke renner, sympathieke jongen - maar hij heeft niet de kwaliteiten van Roglic of Vingegaard. En toch mag hij de Vuelta winnen. Op dat moment was er nog niets bekend over de gesprekken met Amazon, maar toen al vielen er voor mij enkele puzzelstukken op hun plaats. Jumbo zou verdwijnen uit het wielrennen, de ploeg duwde Kuss nadrukkelijk naar voren. Ik dacht toen al in de richting van een Amerikaanse sponsor.”

“Het team heeft hem laten winnen om zo nog meer interesse van de Amerikaanse markt te genereren. Het zou me niet verbazen dat Kuss nog nadrukkelijker naar voren zou geschoven worden wanneer Amazon instapt.”

ColumsbusMJ
Forum-lid
Berichten: 981
Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36

ColumsbusMJ 30 sep 2023 09:42

lugosi schreef: 29 sep 2023 23:06
JPAR schreef: 14 sep 2023 22:04
lugosi schreef: 14 sep 2023 21:43

Er zou op instigatie van de sponsor een lang gesprek geweest zijn gisteravond binnen het team, waar de te volgen koers bepaald is. Roglic bevestigde dit ook, en zei ook dat hij een andere mening heeft maar zich neerlegt bij de beslissing.
En waar haal je dat vandaan?
Wel journalisten zeggen niet alles via hun kanalen als hun bron vraagt dat niet te doen. In de wandelgangen daarentegen spreken ze wel voluit.

Nu wordt het plaatje voor het grote publiek wat duidelijker.

zoals de sportmarketeer het vandaag in HLN nieuws zegt
“Ik heb geen concreet bewijs voor wat ik nu zal zeggen”, aldus sportmarketeer Van den Wall Bake, “maar ik ben er bijna zeker van dat Sepp Kuss de Vuelta heeft gewonnen door de contacten die er op dat moment waren tussen Amazon en Jumbo Visma.”

“Het is Kuss gegund - leuke renner, sympathieke jongen - maar hij heeft niet de kwaliteiten van Roglic of Vingegaard. En toch mag hij de Vuelta winnen. Op dat moment was er nog niets bekend over de gesprekken met Amazon, maar toen al vielen er voor mij enkele puzzelstukken op hun plaats. Jumbo zou verdwijnen uit het wielrennen, de ploeg duwde Kuss nadrukkelijk naar voren. Ik dacht toen al in de richting van een Amerikaanse sponsor.”

“Het team heeft hem laten winnen om zo nog meer interesse van de Amerikaanse markt te genereren. Het zou me niet verbazen dat Kuss nog nadrukkelijker naar voren zou geschoven worden wanneer Amazon instapt.”
Hoe kunnen ze Kuss nadrukkelijker naar voren schuiven? Gaan ze Kuss als kopman spelen zonder de aanwezigheid van Vingegaard en Roglic? Ik kan mij niet voorstellen dat Roglic en Vingegaard nog een keer een grote ronde cadeau doen aan een teamgenoot. Wat tijdens de Vuelta wel duidelijk werd (was al zo natuurlijk), is dat Vingegaard en Roglic een maat te groot zijn voor Kuss. Ik hoop dat Roglic en Vingegaard het Kuss gegund hebben vanwege zijn geleverde werk de afgelopen jaren en niet vanwege het geld van Amazon, dat laatste zou voor mij afbreuk doen aan de overwinning. Maar goed, hier ben ik waarschijnlijk ook te romantisch of te naïef voor.

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 30 sep 2023 11:43

Ik denk niet dat ze hem hebben laten winnen vanwege Amazon, maar omdat het hem gegund werd. Ik verwacht ook dat hij dit niet nog een keer gaat doen. Ook niet omdat Amazon er nu is. Hij is geen kopman en wil hij ook niet zijn. Maar misschien ben ik ook te romantisch?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15977
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 sep 2023 17:36

Ook mijn idee.
De andere ploegen gaan een ontsnapping met Kuss, maar zonder hun eigen zelfs kopman, nooit of te nimmer nog laten rijden.
Ze weten nu dat ze op die manier de sterkste ploeg, met de sterkste "knecht", helemaal in een zetel zetten.
Een beetje zoals ze Evenepoel nooit vooruit hadden laten rijden toen hij nog voorin het klassement stond.
I know myself like no one else
Nothing to defend

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5693
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 30 sep 2023 19:41

Alles valt in zijn plooi, remco wist van de fusie QS - jumbo en heeft Jumbo de vuelta cadeau gegeven! 😏😁
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 30 sep 2023 20:57

JPAR schreef: 30 sep 2023 11:43 Ik denk niet dat ze hem hebben laten winnen vanwege Amazon, maar omdat het hem gegund werd. Ik verwacht ook dat hij dit niet nog een keer gaat doen. Ook niet omdat Amazon er nu is. Hij is geen kopman en wil hij ook niet zijn. Maar misschien ben ik ook te romantisch?
Het hangt er van af op welk niveau dat zo'n beslissing genomen wordt. Sommigen geloven dat dat onder renners gebeurt. Anderen geloven dat dit in teamverband, al dan niet met leiding erbij genomen wordt. En er zijn ook mensen (zoals ik) die geloven dat dit op een hoger niveau beslist wordt. Namelijk het niveau dat de centen levert. In de Parijs Roubaix die Musseeuw won was dat ook het geval en dat werd ook niet weggestoken. De grote baas (tijdens de finale telefonisch gecontacteerd) heeft toen beslist wie won. (zie oa Belga Sport docu)

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8018
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 30 sep 2023 22:11

Ja maar dat waren wel ander tijden he! Toen werden overwinningen nog handjeklap onderling bekokstoofd.
Tegenwoordig gaat dat anders.
Maar misschien is het principe nogsteeds hetzelfde…
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4699
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 01 okt 2023 20:28

Musseeuw reed niet meer in die tijd hoor. En Tafi en Bortolami wilden echt wel voor de zege gaan, maar money rules. Toen, en nu.

Plaats reactie