Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Combinatie Garmin Edge en Garmin Watch

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 okt 2023 15:15

NuitKor schreef: 13 okt 2023 13:29 Ik sta op het punt een Garmin vivoactive 5 te kopen en zat denken hoe ik de activiteiten van mijn edge 830 kan koppelen aan mijn horloge. Nu las ik hier dat ze na de rit de rit van het horloge verwijderen, maar dan ben ik na elke rit een activeit op strava en trainingpeaks aan het verwijderen. Is er niet iets anders mogelijk dat dat niet nodig is, maar dat het horloge wel de activiteit meeneemt?

Ik vind het trouwens niet erg om mijn activiteit/rust niet volledig af te kunnen lezen op het horloge want dat kan ook wel in connect. Als ik nu bijvoorbeeld een rit doe op Zwift zonder Garmin, dan upload ik de file in garmin connect zodat die alsnog wordt meegenomen. Wanneer ik buiten fiets dan zet de Garmin de rit automatisch in Connect, dus ik denk dat het op deze manier wel met elkaar kan werken, zonder dat ik bij ritten mijn horloge om heb. Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb de 3 maar zolang ik geen activiteit start op de vivoactive 3 neemt die ook niets op,wat ik wel heb ingesteld zijn voetstappen,slaap etc maar deze hoef je niet te starten.
Mocht ik je vraagstelling verkeerd begrijpen,sorry dan.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 13 okt 2023 15:24

pino schreef: 13 okt 2023 13:37
Hanz Bé schreef: 11 sep 2023 23:21 Dat Komoot-koersen steeds naar je Garmin gaan heeft te maken met de koppeling die is aangemaakt. Die bestaat uit 2 richtingen: gereden ritten uit je Garmin naar Komoot. En routes uit Komoot naar je Garmin. Die laatste kun je uitzetten. Dan gaan de routes (als het goed is) niet meer automatisch over.
Ik blijf koersen op mijn Garmin (1030) krijgen die ik al lang verwijderd heb uit Komoot en Garmin Connect.
Ze staan alleen in een mapje op een schijf. Hoe kom ik daar van af?
Die staan op het interne geheugen van je Garmin zelf in de map Courses.
Aan de computer hangen-je Garmin aanklikken-Map Garmin aanklikken-Map courses aanklikken.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

pino
Forum-lid
Berichten: 3386
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 13 okt 2023 15:59

nijkie schreef: 13 okt 2023 15:24
pino schreef: 13 okt 2023 13:37
Hanz Bé schreef: 11 sep 2023 23:21 Dat Komoot-koersen steeds naar je Garmin gaan heeft te maken met de koppeling die is aangemaakt. Die bestaat uit 2 richtingen: gereden ritten uit je Garmin naar Komoot. En routes uit Komoot naar je Garmin. Die laatste kun je uitzetten. Dan gaan de routes (als het goed is) niet meer automatisch over.
Ik blijf koersen op mijn Garmin (1030) krijgen die ik al lang verwijderd heb uit Komoot en Garmin Connect.
Ze staan alleen in een mapje op een schijf. Hoe kom ik daar van af?
Die staan op het interne geheugen van je Garmin zelf in de map Courses.
Aan de computer hangen-je Garmin aanklikken-Map Garmin aanklikken-Map courses aanklikken.
Super! Dank!
Niet zijken maar reiden !

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 13 okt 2023 20:19

De ritten van mijn edge 830 worden automatisch ook op mijn horloge meegenomen via Connect. je ziet dan geen dubbele activiteit.
herberekend dan ook wel status van training en herstel.
Hartslagmeter van mijn horloge koppel ik niet aan mijn edge, heb een losse band. Maar deze draag ik niet altijd, trainingsbelasting en herstel herberekend Connect nadien wel maar wijkt wel erg af van wanneer ik wel met een hartslagband fiets.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 okt 2023 22:25

erwin20vt schreef: 13 okt 2023 20:19 De ritten van mijn edge 830 worden automatisch ook op mijn horloge meegenomen via Connect. je ziet dan geen dubbele activiteit.
herberekend dan ook wel status van training en herstel.
Hartslagmeter van mijn horloge koppel ik niet aan mijn edge, heb een losse band. Maar deze draag ik niet altijd, trainingsbelasting en herstel herberekend Connect nadien wel maar wijkt wel erg af van wanneer ik wel met een hartslagband fiets.
Goed om te horen. Dan hoef ik het horloge niet te dragen tijdens het fietsen.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 13 okt 2023 22:34

erwin20vt schreef: 13 okt 2023 20:19 De ritten van mijn edge 830 worden automatisch ook op mijn horloge meegenomen via Connect. je ziet dan geen dubbele activiteit.
herberekend dan ook wel status van training en herstel.
Hartslagmeter van mijn horloge koppel ik niet aan mijn edge, heb een losse band. Maar deze draag ik niet altijd, trainingsbelasting en herstel herberekend Connect nadien wel maar wijkt wel erg af van wanneer ik wel met een hartslagband fiets.
Goed om te horen. Dan hoef ik het horloge niet te dragen tijdens het fietsen.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 okt 2023 11:54

Ja maar die horloge hartslag is niet accuraat/reageert laat, door mijn medische problemen heb ik ze nu beiden om, dus een band met de edge en het horloge. Bij een constante gaat het wel goed, maar een bruggetje pakt het horloge heel laat of niet.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 14 okt 2023 12:25

wasbeer2006 schreef: 14 okt 2023 11:54 Ja maar die horloge hartslag is niet accuraat/reageert laat, door mijn medische problemen heb ik ze nu beiden om, dus een band met de edge en het horloge. Bij een constante gaat het wel goed, maar een bruggetje pakt het horloge heel laat of niet.
Ik fiets met een band + garmin 830 en daarbuiten wil ik dan een horloge. Connect combineerd dat wel begrijp ik van de posts hierboven.

Peter243
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 mei 2012 21:44

Peter243 14 okt 2023 12:36

Hartslagband is in ieder geval in mijn geval net zo accuraat als apple watch

derxx
Forum-lid
Berichten: 742
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 14 okt 2023 15:55

Ik heb zelf een Forerunner 955 en een 1040 (met Polar H10 band). Hartslag op de 955 als ik een activiteit gestart heb op de horloge is 98% nauwkeurig. Iets meer lag dan de band, maar grofweg gewoon goed.
Ik heb in Garmin Connect de horloge als primair trainings apparaat staan. Als ik de 1040 als primair heb dan zijn de waardes van training status e.d. minder nauwkeurig omdat ik de 1040 alleen sync na een activiteit. De 955 registreert in principe alleen m'n fitness activiteiten en wandelen (rennen doe ik niet :) ). De 1040 registreert het fietsen. Meestal heb ik dan op de 955 ook een activiteit gestart, maar die sla ik niet op als de activiteit op de 1040 gewoon goed opgenomen is, en zo kan ik onderweg nog altijd hartslag even dubbel checken. Heel af en toe doet de band nl raar, en dan heb ik ineens een ongewoon lage hartslag terwijl ik mn ballen uit de broek fiets. Gebeurt niet vaak, maar dan vind ik het zelf prettig als ik het kan dubbelchecken. Ook intensiteit minuten wordt beter geregistreerd als ik een activiteit start op de horloge. Zonder activiteit te starten is de hartslag vaak redelijk onnauwkeurig, zeker als je een Z2 rit doet.

Verder wordt alles met mijn combinatie gewoon goed gecombineerd. Met mijn vivoactive 4 & 530 die ik hiervoor had ging het ook wel, maar klopte het regelmatig toch niet zo goed. Nu heb ik daar eigenlijk geen last meer van.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12665
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 14 okt 2023 20:21

NuitKor schreef: 14 okt 2023 12:25
wasbeer2006 schreef: 14 okt 2023 11:54 Ja maar die horloge hartslag is niet accuraat/reageert laat, door mijn medische problemen heb ik ze nu beiden om, dus een band met de edge en het horloge. Bij een constante gaat het wel goed, maar een bruggetje pakt het horloge heel laat of niet.
Ik fiets met een band + garmin 830 en daarbuiten wil ik dan een horloge. Connect combineerd dat wel begrijp ik van de posts hierboven.
Jazeker, gaat heel goed, als je ze beide aanzet dan slaat ie er ook maar 1 op en niet 2, kan dus gewoon niet mis gaan.
De integratie is echt heel goed ook met je trainingen. Ik heb een fenix 7 solar. Persoonlijk zou ik de nu de epic kopen, maar dat ter zijde, puur voor het scherm

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 15 okt 2023 08:44

wasbeer2006 schreef: 14 okt 2023 20:21
NuitKor schreef: 14 okt 2023 12:25
wasbeer2006 schreef: 14 okt 2023 11:54 Ja maar die horloge hartslag is niet accuraat/reageert laat, door mijn medische problemen heb ik ze nu beiden om, dus een band met de edge en het horloge. Bij een constante gaat het wel goed, maar een bruggetje pakt het horloge heel laat of niet.
Ik fiets met een band + garmin 830 en daarbuiten wil ik dan een horloge. Connect combineerd dat wel begrijp ik van de posts hierboven.
Jazeker, gaat heel goed, als je ze beide aanzet dan slaat ie er ook maar 1 op en niet 2, kan dus gewoon niet mis gaan.
De integratie is echt heel goed ook met je trainingen. Ik heb een fenix 7 solar. Persoonlijk zou ik de nu de epic kopen, maar dat ter zijde, puur voor het scherm
En als ik nou fiets zonder horloge? Is dan achteraf de activiteit ook zichtbaar op het horloge in het totaal dmv de upload van de 830?

Plaats reactie