Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Opbouw Colnago C40 Mk3 & C50HP - incl. foto's

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5973
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 20 apr 2023 12:20

@CayEvo ~ 53x11 en ErnieC : het maakt me niet zoveel uit hoor welke jullie de leukste - mooiste vinden. Ik kreeg voor de winter de kans op deze mooie frames, en heb toen geen keuze kunnen maken vandaar dat ik ze beide kocht.

Ze rijden ook beide prima - voor het goede zou de stuurpen van de C50 nog een cm langer mogen omdat deze een 1,5 cm kortere bovenhuis heeft dan de C40 ?!
Een van de 2 zal een maat frame geweest zijn aangezien ze volgens de geometrie tabellen exact gelijk zouden moeten zijn. Beide fietsen hebben ook een horizontale bovenbuis / 28,0 mm zadelpen en een extern balhoofd. 8-)

Nu ben ik qua lengte niet zo gevoelig ( kan gerust op een cm kortere fiets zitten ) - dus ik vind het prima zo voorlopig. Het zou gekker zijn als de hoogte zou schelen. Al m’n fietsen staan op 71,7 cm zadelhoogte. Qua setback zijn de racefietsen hier ook nagenoeg gelijk.
Laatst gewijzigd door rene op 20 apr 2023 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
CayoEvo
Forum-lid
Berichten: 131
Lid geworden op: 04 jan 2022 11:56

Gebruikersavatar CayoEvo 20 apr 2023 15:01

rene schreef: 20 apr 2023 12:20 @CayEvo ~ 53x11 en ErnieC : het maakt me niet zoveel uit hoor welke jullie de leukste - mooiste vinden. Ik kreeg voor de winter de kans op deze mooie frames, en heb toen geen keuze kunnen maken vandaar dat ik ze beide kocht.

Ze rijden ook beide prima
Daar gaat het uiteindelijk om! :winkthumb:

Plaats reactie