3 tijdritten waarvan er wel 1 voor de klimmers bij is. Blijven er 2 over.
Ik vind het hier na het minimal
iseren van Remco's prestaties in de vuelta toch opmerkelijk dat er hier zoveel zijn die nu een overwinning in de giro als vanzelfsprekend gaan vinden. Eén slechte dag in het (hoog)gebergte en de giro kan over zijn. Er zijn er nog die een grote ronde wonnen maar vervolgens er niet meer in slaagden o.a. Carapaz, Simon Yates, Hart...
Giro 2023
Huh? Vanaf etappe 11 ruim 2 minuten voorsprong op de nummer 2. Voor de TJV fans blijft het dan spannend, vooral omdat we Vingegaard eigenlijk niet heel goed kenden maar eigenlijk oersaai.
De laatste 5 jaar is de Giro 3x in de laatste 3 dagen beslist.
Campagnolo Ultra Dork
Eerste namen druppelen binnen.
Almeida.
@Ernie C
Dat kan wel zijn, maar toch vond ik de Tour stukken leuker.
Almeida.
@Ernie C
Dat kan wel zijn, maar toch vond ik de Tour stukken leuker.
Laatst gewijzigd door havana op 25 okt 2022 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37683
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Volgens mij is de strekking van het verhaal nog steeds hetzelfde; de echte concurrentie start in de Tour
Less is bore
Ik ben het hier wel mee eens. Een mindere dag in de giro kan je de kop kosten. Afdaling in de regen en op een half minuutje gereden? Dan heb je een groot probleem. Als Evenepoel hier meedoet is ie uiteraard een kanshebber, maar de overwinning zal zeker niet vanzelfsprekend zijn.fiedoo schreef: ↑24 okt 2022 16:50 3 tijdritten waarvan er wel 1 voor de klimmers bij is. Blijven er 2 over.
Ik vind het hier na het minimal
iseren van Remco's prestaties in de vuelta toch opmerkelijk dat er hier zoveel zijn die nu een overwinning in de giro als vanzelfsprekend gaan vinden. Eén slechte dag in het (hoog)gebergte en de giro kan over zijn. Er zijn er nog die een grote ronde wonnen maar vervolgens er niet meer in slaagden o.a. Carapaz, Simon Yates, Hart...
Een Yates lijkt me ook niet kansloos, zeker niet voor het podium. Is ook een goede tijdrijder de laatste jaren!
Dat is inherent aan het wielrennen en dat maakt het ook leuk. Geluk en pech liggen altijd op de loer op het parcours.el_loco schreef: ↑25 okt 2022 08:04Ik ben het hier wel mee eens. Een mindere dag in de giro kan je de kop kosten. Afdaling in de regen en op een half minuutje gereden? Dan heb je een groot probleem. Als Evenepoel hier meedoet is ie uiteraard een kanshebber, maar de overwinning zal zeker niet vanzelfsprekend zijn.fiedoo schreef: ↑24 okt 2022 16:50 3 tijdritten waarvan er wel 1 voor de klimmers bij is. Blijven er 2 over.
Ik vind het hier na het minimal
iseren van Remco's prestaties in de vuelta toch opmerkelijk dat er hier zoveel zijn die nu een overwinning in de giro als vanzelfsprekend gaan vinden. Eén slechte dag in het (hoog)gebergte en de giro kan over zijn. Er zijn er nog die een grote ronde wonnen maar vervolgens er niet meer in slaagden o.a. Carapaz, Simon Yates, Hart...
Je kunt ook vallen of op het verkeerde moment lek rijden of precies op het juiste en je grootste concurrent valt.
Daar houd je geen rekening mee met het bepalen van de favorieten, tenzij je het over jongens hebt waarbij het een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is dat ze een keer op de grond komen te liggen (Kelderman, Roglic).
Campagnolo Ultra Dork
Zeker, maar sommigen posten hier alsof Evenepoel de roze trui alleen nog maar even hoeft op te halen, dat is natuurlijk grote onzin. In de Giro is er bovendien veel meer kans op winterse omstandigheden dan in de Vuelta. Als kanshebber starten vergroot ook de mogelijkheid dat anderen je zwaktes gaan zoeken en uitbuiten.
Hij zal er hard voor moeten trappen, maar in principe lijkt hij op dit parcours onklopbaar. Maar een grote ronde is 3 weken en er hoeft maar DIT te gebeuren en alles is weg...
Ik denk dat er hier heel veel mensen heel gevoelig zijn aan de naam Evenepoel in combinatie met "kanshebber om te winnen" en dat dat als een rode lap op een stier werkt.
Materiaalpech is vaak volledig buiten de wil van de renner om. Valpartijen zijn voor de grote groep ook categorie "geluk hebben", enkelingen zijn vaste klant, enkelingen liggen er bijna nooit tussen. Als je materiaalpech of valpartij in de discussie brengt in een pronostiek, dan wil dat vaak ook zeggen dat je verder weinig argumenten kan aanbrengen waarom de renner in kwestie niet zou gaan presteren naar zijn normale kunnen.
Niemand wint op voorhand een koers, niemand. Als Vingegaard en Pogacar wegblijven uit de giro, dan moeten we opnieuw gaan eiken naar de "nieuwe" beste renners. Zoals ik het nu zie, is Evenepoel 1 van de renners die dan vooraan in de rij staan.
Materiaalpech is vaak volledig buiten de wil van de renner om. Valpartijen zijn voor de grote groep ook categorie "geluk hebben", enkelingen zijn vaste klant, enkelingen liggen er bijna nooit tussen. Als je materiaalpech of valpartij in de discussie brengt in een pronostiek, dan wil dat vaak ook zeggen dat je verder weinig argumenten kan aanbrengen waarom de renner in kwestie niet zou gaan presteren naar zijn normale kunnen.
Niemand wint op voorhand een koers, niemand. Als Vingegaard en Pogacar wegblijven uit de giro, dan moeten we opnieuw gaan eiken naar de "nieuwe" beste renners. Zoals ik het nu zie, is Evenepoel 1 van de renners die dan vooraan in de rij staan.
Buiten Vingegaard en Pogacar was volgens mij de bezetting in de vuelta volgens het voorgelegde parcours minstens even sterk als in de tour. Ik denk dat dat meer dan af te leiden of bewezen is in mijn eerder hier geplaatste tabellen van top 10 of top 20 van de laatste grote rondes.daniel1975 schreef: ↑24 okt 2022 22:46Volgens mij is de strekking van het verhaal nog steeds hetzelfde; de echte concurrentie start in de Tour
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.