Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Airco in huis

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16056
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 aug 2023 06:49

Jans schreef: 11 aug 2023 21:24 ........
Dat je mensen die graag met hun handen werken, niet nodeloos dingen moet willen leren waar ze 0,0 interesse in hebben, ben ik helemaal met je eens. Maar dan krijg je het probleem dat ze op hun 60ste wel helemaal klaar zijn met het werk en stoppen is voor de maatschappij niet op te brengen.
.......
Doe ik het toch. :?
Als je op je 14e jaar al gaat werken dan mag je op je 60 echt wel stoppen met werken is mijn idee.
Als iedereen de volle 45 jaar echt moest werken en afdragen aan de maatschappij dan zou er echt geen probleem zijn met de financiering van de vergrijzing.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37925
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2023 08:01

Op je 14e werken!? Doe even normaal zeg.
Opgroeien tussen pubers, naar school, jezelf leren kennen en ontwikkelen, beperkte verplichtingen, dat hebben tieners nodig. Niet tussen een stel oude bouwvakkers in een totaal andere levensfase op de steiger staan.
Absurde gedachte.
Less is bore

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8410
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 aug 2023 08:36

mao schreef: 12 aug 2023 01:10 Btw, Op je 14de kan je prima op een internaat , als vanuit huis te ver is voor je studie.
Ik heb de eer gehad om al op m’n 13de op een internaat te mogen verblijven…en op m’n 17de op m’n zelf.
Hoe groot wil je die internaten maken? Jij lijkt het er prima naar je zin gehad te hebben. Voor heel veel internaat bewoners geldt dat niet.
Ik had mijn kinderen liever niet op hun 16e en 17e het huis uit zien gaan. Dat was niet vanwege de omstandigheden thuis, maar vanwege studie..

Wat betreft je opmerking dat mensen die wat langer over hun opleiding doen en misschien pas vanaf hun 24e meebetalen aan het systeem (lang niet iedereen gaat pas op zijn 24e werken), die dragen vaak over hun totale leven een substantieel hoger bedrag af. Dat geeft helemaal niets, maar is wel iets om niet even te vergeten.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8598
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 12 aug 2023 08:47

Nog nieuws op airco gebied?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

pino
Forum-lid
Berichten: 3458
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 12 aug 2023 08:49

nijkie schreef: 12 aug 2023 08:47 Nog nieuws op airco gebied?
Nu even meer belangstelling voor verwarming en erwtensoeprecepten.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27613
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 aug 2023 08:52

Heb 'm vannacht voor het eerst in een paar weken weer een paar uurtjes laten brommen. Net voor 't slapen gaan en dan met de SLEEP functie uit na 3 uur. Toch wel erg lekker als je op een warme zolder van een nieuwbouwhuis slaapt.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4606
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 12 aug 2023 09:37

Jans schreef: 12 aug 2023 08:36
mao schreef: 12 aug 2023 01:10 Btw, Op je 14de kan je prima op een internaat , als vanuit huis te ver is voor je studie.
Ik heb de eer gehad om al op m’n 13de op een internaat te mogen verblijven…en op m’n 17de op m’n zelf.
Hoe groot wil je die internaten maken? Jij lijkt het er prima naar je zin gehad te hebben. Voor heel veel internaat bewoners geldt dat niet.
Ik had mijn kinderen liever niet op hun 16e en 17e het huis uit zien gaan. Dat was niet vanwege de omstandigheden thuis, maar vanwege studie..

Wat betreft je opmerking dat mensen die wat langer over hun opleiding doen en misschien pas vanaf hun 24e meebetalen aan het systeem (lang niet iedereen gaat pas op zijn 24e werken), die dragen vaak over hun totale leven een substantieel hoger bedrag af. Dat geeft helemaal niets, maar is wel iets om niet even te vergeten.
Maakt dat uit hoe groot een internaat moet wezen, en inderdaad niet elk kind past in het systeem van een internaat.
De discussie dat studeren resulteert in meer belasting afdragen wil ik wel een andere keer aangaan met je.

Gebruikersavatar
BertL
Forum-lid
Berichten: 1497
Lid geworden op: 20 jul 2016 21:22
Locatie: Veenendaal
Contact

Gebruikersavatar BertL 12 aug 2023 09:39

nijkie schreef: 12 aug 2023 08:47 Nog nieuws op airco gebied?
Een opwarmende aarde zou eigenlijk ook een soort airco moeten hebben.
hun fietsen.

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8410
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 aug 2023 09:47

BertL schreef: 12 aug 2023 09:39
nijkie schreef: 12 aug 2023 08:47 Nog nieuws op airco gebied?
Een opwarmende aarde zou eigenlijk ook een soort airco moeten hebben.
Die heb je op sommige plekken wel. Wij kunnen al tijden vooruit met onze ARKO. Overdag 30-35 graden, afkoelend in de avond naar een graad of 15-18 in de nacht. (afgelopen week op de Ventoux 's een paar keer nachts 3 graden).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12730
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 12 aug 2023 09:56

Die van mij hoeven helemaal niet op kamers... TU is maar 10km fietsen :-)

Je hebt zoveel verschillende kinderen dat het echt heel lastig is dat in te delen.

Ik hield echt mijn hart vast met de oudste.... dat was qua resultaten een drame op de basisschool. Achteraf kwam het allemaal net ff te vroeg.
Het eerste jaar VMBO ging heel goed en maakte die de stap van Kader naar kader/TL en nu naar de derde naar TL.
Hij doet het veel beter als ie zelf zijn zaken kan plannen en doen wanneer hij het wil.

De jongste gaat naar het VWO volgende week. Nou dat heeft op de basisschool werkelijk niets hoeven te doen, 2 vingers in z,n neus.
Ik ben heel benieuwd hoe dat straks gaat. Ik denk toch dat ie iets zal moeten gaan doen op het VWO. Ook dat komt wel weer goed.

Er is geen one size fits al, maar de band is nu wel heel smal. De andere kant is dat er veel meer tijd in de persoon wordt gestoken dan in mijn tijd.
Twee wekelijks 15 minuten 1 op 1 met de mentor. Huiswerk op school met begeleding en middelen.

Het allereerste moet je gaan voorkomen dat je kinderen beschadigd met het basisschool systeem. Je merkt dat de basisschool daar bij ons echt wel mee bezig is. Maar ze zitten ook gebonden aan de systemen die er zijn.

Op een basisschool kunnen pratische gerichte kinderen hun ei vaak niet kwijt en theoretische kinderen wel.

Jongens worden gediscrimineerd op school. Met een piepjetest moeten jongens bv 10X voor een 10 en meisjes maar 8x voor een 10. Terwijl als er bij nederlands 4 fouten worden gemaakt krijgen ze allebei hetzelfde cijfer. Dat klopt toch niet?

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5900
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 12 aug 2023 09:58

daniel1975 schreef: 12 aug 2023 08:01 Op je 14e werken!? Doe even normaal zeg.
Opgroeien tussen pubers, naar school, jezelf leren kennen en ontwikkelen, beperkte verplichtingen, dat hebben tieners nodig. Niet tussen een stel oude bouwvakkers in een totaal andere levensfase op de steiger staan.
Absurde gedachte.
+1, volgens mij is kinderarbeid verboden en is er een leerplicht to 18 jaar. ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8410
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 12 aug 2023 10:11

wasbeer2006 schreef: 12 aug 2023 09:56 Die van mij hoeven helemaal niet op kamers... TU is maar 10km fietsen :-)

Twee wekelijks 15 minuten 1 op 1 met de mentor. Huiswerk op school met begeleding en middelen.

Het allereerste moet je gaan voorkomen dat je kinderen beschadigd met het basisschool systeem. Je merkt dat de basisschool daar bij ons echt wel mee bezig is. Maar ze zitten ook gebonden aan de systemen die er zijn.

Jongens worden gediscrimineerd op school. Met een piepjetest moeten jongens bv 10X voor een 10 en meisjes maar 8x voor een 10. Terwijl als er bij nederlands 4 fouten worden gemaakt krijgen ze allebei hetzelfde cijfer. Dat klopt toch niet?
Om maar een paar zinnen er uit te halen.
Sommige mensen wonen heel centraal in het land. Dat betekent dat je voor een Technische Universiteit altijd op kamers moet. Om ze nu naar de Landbouw Universiteit te sturen terwijl daar hun interesse niet ligt?

Beschadigen op de basisschool is met onze kinderen wel gelukt. Gelukkig is het nog bijgetrokken.

Waarom discrimineren ze bij jullie op school jongens? Je bent als school, of leerkracht er zelf nog bij. Ik ken de piepjetest niet, misschien iets van de laatste tijd? Ik heb geen idee wat er getest wordt.

Huiswerk op school? Ik begrijp dat nog steeds niet dat het op de basisschool gegeven wordt. Er is niets mis mee om ze eens een lijstje woorden mee te geven om te oefenen voor een dictee, maar verder denk ik, moet op school kunnen.
Kinderen die school niets aan vinden moeten na schooltijd nog tijden aan het huiswerk zitten? Nu ga ik heel verkeerds zeggen, maar dat ze de tafels nog thuis moeten leren... Maar tafels schijnen zo 1970 te zijn.

Plaats reactie