Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Praatprogramma’s rond de Tour

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 jul 2023 15:19

Zoveel mensen, zoveel wensen. ;)

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 04 jul 2023 23:46

En jawel hoor daar was ze weer: "posities verdedigen hoort erbij" evenals "een beetje met de schouders tegen elkaar drukken." Tja, nee, uhh, doe mij Ebbinge dan maar, want die steekt er tenminste de draak mee. Wie is/zijn hier nou gek geworden?

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 04 jul 2023 23:52

Euh… jij?!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Klein_Verzet
Forum-lid
Berichten: 785
Lid geworden op: 20 okt 2018 10:53

Klein_Verzet 05 jul 2023 00:24

Blijkbaar wordt een retorische vraag niet door iedereen begrepen.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 8016
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 jul 2023 00:37

Als je het stijlfiguur ‘retorische vraag’ als drogreden gebruikt blijkbaar niet nee.
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4537
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 05 jul 2023 07:25

Helaas, denk je ontspannen sport te kunnen kijken zien ze toch nog kans bij de NPO om een klimaat drammer in het programma te verweven….

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jul 2023 07:41

Sport is een weerspiegeling van de samenleving. Verduurzaming is een groot maatschappelijk topic, dus ook in de sport. Ik moet zeggen dat ik het vrij schokkend vind dat al die ploegen er totaal niet mee bezig zijn, ASO incluis. Sport is onderdeel van de maatschappij. Ik zeg niet dat ik deze meneer een leuke gast voor in dit programma vond, maar hij heeft wel een punt. En bevond zich ook op de juist plek (niet het programma maar de tour als evenement) om dat aan te kaarten.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 05 jul 2023 08:27

Ach op deze manier kan nos sport weer in vinkje zetten bij duurzaamheid. Maar wel met n equipe van, misschien 50 man 3 weken door Frankrijk trekken… oh wacht we verlengen t nog met n week voor de vrouwen dan is t boxje diversiteit en inclusiviteit ook meteen afgevinkt…😉

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5745
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 05 jul 2023 08:49

Ik heb er geen moeite me om dit als puntje in het programma te bespreken.
Er mag zeker wel wat meer bewustzijn komen in het peloton en het circus daar om heen.
Zolang er maar niet 'gedramd' wordt.
Alles moet bespreekbaar zijn maar wel in de juiste setting en context.
Helaas is dat laatste voor een hoop lui niet mogelijk en moet er gelijk met extreme maatregelen gegooid worden.
Af en toe vraag ik me af of dat soort mensen het niet doen om hun "moment of fame'.
Kijk maar naar de concerten van Rammstein en de nu komende rechtszaken.
Ik denk dat als er geen publiciteit was geweest over het gedrag van Lindemann er ook geen rechtszaken waren geweest over vogeltjes, gehoorschade en vuurwerk.
Dit is makkelijk scoren voor de stichting Natuurbeschermingswacht.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 jul 2023 08:53

rikkert schreef: 05 jul 2023 07:41 Ik moet zeggen dat ik het vrij schokkend vind dat al die ploegen er totaal niet mee bezig zijn, ASO incluis.
Thierry Gouvenou hield van de week toch een tranentrekkend verhaal dat stevigere hekken er voor zou zorgen dat er 6 vrachtwagen meer nodig zouden zijn en ze op de ecologische footprint moesten letten.
Ieder snapt dat het voor de ASO alleen maar met kosten te maken heeft maar ze doen toch alvast aan greenwashing.........

En het grootste jaarlijkse sportevent wat zo'n belasting op het milieu is mag van mij best in de diverse programma's onder een vergrootglas.

Begin maar eens met die reclamekaravaan af te schaffen. De totale footprint van die karavaan is bizar. Productiekosten voertuigen , speciale kleding en strooimateriaal. Brandstof verbruik tijdens de tour, troep op de weg. Door de reclamekaravaan is de hele doortocht bizar lang en staat veel ander verkeer onnodig lang in de file met de motor op stationair . etc etc.
Echt niet meer van deze tijd en ik heb het al vaker gezegd dat het wielrennen eens aan de bak moet een ander verdienmodel op te zetten.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27576
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 jul 2023 09:04

Gilbert vond ik goed bij VLV.

Die zanger vond ik een totale dwaas.

Klimaatdrammer vond ik wel ok, hij heeft gewoon een punt. Al is elektrisch rijden op dit moment in Frankrijk in de Tour natuurlijk totaal niet realistisch, de helft van de hotels heeft niet eens één oplaadpunt. Zou in NL geen enkel probleem zijn, laadpalen genoeg.

Zou je nu elektrisch rijden in de Tour ga je krijgen dat alle ploegen aggregaten meenemen om ze op te laden (geen grap).

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 jul 2023 09:14

Oke, maar elk team is alsnog afhankelijk van bijvoorbeeld een ploegbus, meestal twee vrachtwagens met materieel of ten minste een en een extra bakwagen of busje. Een stuk of 4-6 autos, twee ploegleiderswagens, de rest voor de verzorgers onderweg. Dat is niet 1,2,3 allemaal opgeladen ook niet in Nederland als er 4 teams bij 1 hotel zitten.

Het materiaal is trouwens ook niet altijd even duurzaam. Weten we eigenlijk hoe veel frames die teams per jaar per renner afschrijven. Carbon is nog altijd slecht recyclebaar.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie