ik zoek goede gps
-
- Forum-lid
Garmin Forerunner 305...(ongeveer €180) misschien wel een serie voor hardlopers maar wel 1 met GPS.
Zelf bezit ik de Garmin 301XT HRM met cadanssensor, weet niet of je de 305 ook kan uitbreiden met een cadanssensor maar misschien dat iemand aanvulling kan geven.
Zelf bezit ik de Garmin 301XT HRM met cadanssensor, weet niet of je de 305 ook kan uitbreiden met een cadanssensor maar misschien dat iemand aanvulling kan geven.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0
Wat wil je dat de gps doet? Alleen het vastleggen van de track en eventueel een vooringeladen track laten zien in een grijstint? Of full colour kaarten laten zien? En moeten er ook fietscomputer functies op zitten?
Ambitie: veel
Tijd: te weinig
Tijd: te weinig
Ik heb een garmin forerunner 305 en ben daar zeer tevreden mee. De prijs is rond de 160 euro. Dit is een GPS met hartslagmeter. Een goedkoper alternatief (rond de 120 euro) is de garmin forerunner 205. Deze is hetzelfde als de 305 alleen zonder hartslagmeter.
Je kan voor ongeveer 60 euro de Garmin 010-10644-00 GSC Snelheid/Cadanssensor bij kopen. Ik heb voor een lager bedrag een fietscomputer met cadanscensor naast de Garmin forerunner 305 bij gekocht.
Je kan voor ongeveer 60 euro de Garmin 010-10644-00 GSC Snelheid/Cadanssensor bij kopen. Ik heb voor een lager bedrag een fietscomputer met cadanscensor naast de Garmin forerunner 305 bij gekocht.
en kan je bij die 305 en 205 dan gewoon een adres ingeven waar je naartoe wil rijden en dat de gps je dan gewoon stuurt ? of dat je 3 locaties opgeeft waar je wil passeren en dan je thuisadres zodat hij de tour maakt en je vertelt hoeveel KM dit is?
-
- Forum-lid
Nee, het is geen TomTom . Wel kun je routes aanmaken in het Garmin programma en die volgend via een lijn op het scherm. Niet geheel ideaal, maar dat lijkt me ook niet debedoeling van het apparaat.
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Met de 305 kan je wel leuke routes uploaden via het internet, dit gaat overigens prima is mijn ervaring.
Ik zou niet de cadans/snelheidsmeter erbij nemen. Krijg je alleen maar spijt van. Om de haverklap gaan ze stuk.
Verder zijn kan ik melden dat de Edge's gevoelige apparaten zijn. Dit is al mijn derde en de cadansmeter heb ik ook een aantal keren moeten laten vervangen, die ik overigens niet meer gebruik. Helaas gaan de houders ook regelmatig stuk. Veel geld maar ook veel ongemak moet ik bekennen.
Ik zou niet de cadans/snelheidsmeter erbij nemen. Krijg je alleen maar spijt van. Om de haverklap gaan ze stuk.
Verder zijn kan ik melden dat de Edge's gevoelige apparaten zijn. Dit is al mijn derde en de cadansmeter heb ik ook een aantal keren moeten laten vervangen, die ik overigens niet meer gebruik. Helaas gaan de houders ook regelmatig stuk. Veel geld maar ook veel ongemak moet ik bekennen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- daniel1975
- Forum-lid HC
Goede GPS-en voor op de fiets zijn er nog niet, hooguit acceptabele. Bezit zelf een Garmin 605 ,maar vind het nog niet echt een feest. Werkt prima als je gewoon een route na wilt fietsen, maar de gebruiksvriendelijkheid is zeer matig.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Heb zelf een Garmin 705. Als je weet hoe hij werkt en de juiste kaarten hebt (topo en city navigator) dan werkt hij perfect. Is alleen een stuk duurder dan 150 euro.
2 vrienden van me hebben de 705, heel vervelend als ze een route hebben uitgetekend. Om de haverklap rijden we fut, maar de stats achteraf zijn waanzinig knap EN je an er je hele trainingschema in zetten tot in detail. Alleen daarvor zou ik de 400€ l uit willen geven na mijn herstel!
Als ge trapt gaat ge sneller
Mijn G1 telefoon is overleden. Kon het zwemmen in de toilet niet waarderen. Zeer waarschijnlijk mag ik een nieuwe uitzoeken van de verzekering.
De G1`had GPS maar geen navigatie. ZIjn er telefoons met apps die wel navigatie hebben geschikt voor fietsen? Het gaat mij dus vooral om routes uit te zetten.
Groet Niels
De G1`had GPS maar geen navigatie. ZIjn er telefoons met apps die wel navigatie hebben geschikt voor fietsen? Het gaat mij dus vooral om routes uit te zetten.
Groet Niels
Als het je te doen is om routes programmeren, tracks, kaarten ed. is nog steeds de gpsmap60cs(x) van garmin de beste.
Routes met via-punten gaat perfect, garmin wegenkaart of fietskaart erop, en navigeren maar, alles is mogelijk.
Thuis route maken op mapsource, laden, en wegwezen...
Je kan een track maken en een lijn volgen, of een route en dan geeft ie gewoon
alle aanwijzingen.
Deze kan echter niets met trainingen, en vele vinden hem te groot voor op de fiets,
maar ik niet.
Tweedehands misschien binnen jouw budget, anders echter niet
Routes met via-punten gaat perfect, garmin wegenkaart of fietskaart erop, en navigeren maar, alles is mogelijk.
Thuis route maken op mapsource, laden, en wegwezen...
Je kan een track maken en een lijn volgen, of een route en dan geeft ie gewoon
alle aanwijzingen.
Deze kan echter niets met trainingen, en vele vinden hem te groot voor op de fiets,
maar ik niet.
Tweedehands misschien binnen jouw budget, anders echter niet
diessens fietserke