Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Stockwielen (Alexrims Boondock 5) upgraden?

ReneVB
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2022 17:01

ReneVB 28 jan 2022 17:08

Hi,

Ik krijg volgende week mijn nieuwe fiets (Focus Izalco Max 8.7) geleverd. Hieronder zitten Alexrims Boondocks 5.
Op mijn vraag hoe die wielset is reageerde mijn fietsenmaker met; "Sja, het is een wielset"..

Uit mijn eigen onderzoek merk ik wel dat een andere wielset wel echt een (noodzakelijke) upgrade is. Qua looks vind ik een middelhoge velg (30-40mm) wel fraai. Ik wil hier graag niet te veel aan kwijt zijn, blijf het liefst onder de €400.. Ik heb een aantal opties gevonden waarvan ik het heel moeilijk bepalen vind wat nu echt wel/niet een upgrade is:

- DT Swiss P1800 32 Spline disc
- ERE Explorator GC 30 Alu Disc
- Fulcrum Racing 6 DB Disc
- FAST FORWARD OUTRIDE ALLOY TLR CLINCHER DISC

Wat adviseren jullie?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jan 2022 17:42

De meegeleverde wielen hebben ook een adviesverkoopprijs van ongeveer 400 Euro.
Of de door jou genoemde wielen een echte (voelbare) upgrade zijn durf ik te betwijfelen.
Ga eerst met je fiets rijden, spaar nog een beetje bij en koop je dan een echt merkbaar lichtere wielset.
Ik heb geen idee welke banden er standaard gemonteerd zijn, mogelijk dat een ander paar banden een pak meer verschil gaat maken dan een andere wielset.
I know myself like no one else
Nothing to defend

ReneVB
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jan 2022 17:01

ReneVB 29 jan 2022 09:57

Lcsmet schreef: 28 jan 2022 17:42 De meegeleverde wielen hebben ook een adviesverkoopprijs van ongeveer 400 Euro.
Of de door jou genoemde wielen een echte (voelbare) upgrade zijn durf ik te betwijfelen.
Ga eerst met je fiets rijden, spaar nog een beetje bij en koop je dan een echt merkbaar lichtere wielset.
Ik heb geen idee welke banden er standaard gemonteerd zijn, mogelijk dat een ander paar banden een pak meer verschil gaat maken dan een andere wielset.
Ja daar twijfel ik inderdaad over.

Banden is wel een goeie tip. Er zitten Vittoria Zaffiro Pro op.. Daar ga ik de Grandprix 5000 ter vervanging voor halen denk ik. Scheelt flink zag ik qua rolweerstand

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 29 jan 2022 10:26

Ze wegen 1830 gram, dat valt me nog erg mee ook. Prima binnenbreedte ook. Dus dat zullen wat aziatische naafjes op hun velgen zijn. Goede banden erop zetten en eerst gaan fietsen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Plaats reactie