Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Evo c50 bh bikes

Pippen1987
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2022 09:24

Pippen1987 23 jan 2022 09:27

Hallo,

Zijn er die ervaring hebben met de wielen:
Bh bikes evo c50
(Sterk afgeprijsd op 12gobiking)

Weinig ratel in achterwiel alvast (jammer)
Weet iemand het maximale rijdersgewicht?

Graag jullie mening

Mvg

leon1
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 04 feb 2022 09:32

Ik heb nu ongeveer 1000km op deze wielen gereden en dat is goed bevallen. Ze hebben een prima gewicht voor 50mm wielen nl: 714 voor en 847 achter. Ze zijn geschikt voor alle soorten frames qua naafmaten (doppen zitten erbij). Het zijn trouwens ook mooie naven, al heb ik geen idee wie de fabrikant is. Ik heb ook een set wielen van 3t en daar zitten dezelfde naven in (met al 3000km ervaring). De body van de achternaaf is in ieder geval makkelijk te wisselen en speling instellen is ook easy peasy.

Qua rijden geen opvallende zaken. Stijf en stevig genoeg voor mij. Ik vind de zijwindgevoeligheid ook erg goed. Ik heb bijvoorbeeld met DTSwiss 32mm velgen meer zijwindgevoeligheid gehad dan met deze 50mm wielen.

De stickers zitten er gewoon op. Dus als je daar vanaf wil dan kan dat redelijk makkelijk.

En voor deze prijs is het echt een mooie deal. Ze zijn alleen al wat jaartjes ouder en dat is te zien aan de interne maat van de velg. Zo uit mijn hoofd iets van 18mm. Tegenwoordig is dat toch al een paar mm meer.
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie