Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Warme handschoenen

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 23 dec 2023 22:41

mugman schreef: 14 dec 2023 10:15 Ik heb nu een paar setjes van Sockeloen en aangenaam verrast. Deze springen er wel uit (https://sockeloen.com/nl/products/socke ... ccessoires)
Ze zijn niet de goedkoopste, (maar goede Roeckl's kosten ook geld) maar de dunnere variant met de windblock is echt een fantastische handschoen. Lekker dun en hier kan je lang mee doorrijden. Ook is de schacht over de pols wat langer waardoor jouw pols altijd bedekt is, is bij bijna alle handschoenen wel een dingetje.
Vaak vind ik het de eerste x-km fris en heb ik koude vingers (mede door een eerder ongeluk) maar zodra de handen warmer worden, zijn veel winterschoenen te warm. Nu haal ik de windblock eraf, vouw deze op de hand in een zakje, en voila we kunnen verder. Na een eventuele stop idem, mega
Persoonlijk vind ik dit een belachelijke prijs voor een handschoen.

Dan maar koude handen :roll:

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2149
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 24 dec 2023 09:19

gaisdergerman schreef: 23 dec 2023 22:41
mugman schreef: 14 dec 2023 10:15 Ik heb nu een paar setjes van Sockeloen en aangenaam verrast. Deze springen er wel uit (https://sockeloen.com/nl/products/socke ... ccessoires)
Ze zijn niet de goedkoopste, (maar goede Roeckl's kosten ook geld) maar de dunnere variant met de windblock is echt een fantastische handschoen. Lekker dun en hier kan je lang mee doorrijden. Ook is de schacht over de pols wat langer waardoor jouw pols altijd bedekt is, is bij bijna alle handschoenen wel een dingetje.
Vaak vind ik het de eerste x-km fris en heb ik koude vingers (mede door een eerder ongeluk) maar zodra de handen warmer worden, zijn veel winterschoenen te warm. Nu haal ik de windblock eraf, vouw deze op de hand in een zakje, en voila we kunnen verder. Na een eventuele stop idem, mega
Persoonlijk vind ik dit een belachelijke prijs voor een handschoen.

Dan maar koude handen :roll:
Als je niet om koude handen geeft, dan kun je het hele jaar door met 1 paar handschoenen. Zomer en winter met dezelfde handschoenen, lekker goedkoop.

Ik heb 1 paar dunne handschoenen voor koel weer (8-10°) een paar voor kouder weer (3-8°)en een paar voor koud weer (-6 -3°).
De twee paar Roeckls voor koudere dagen waren €200 bij elkaar. Ik heb zelfs met slush puppy in de thermobidon geen koude handen meer. Het geld waard voor mij.
Dogma F

jbams
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 31 dec 2023 22:22

Gripgrab Nordic handschoenen, die lobester uitvoering. 50-60 euro, nooit meer koude handen.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5973
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 31 dec 2023 23:54

jbams schreef: 31 dec 2023 22:22 Gripgrab Nordic handschoenen, die lobester uitvoering. 50-60 euro, nooit meer koude handen.
Ik had ze pas bij Bikester voor € 21,- in de aanbieding !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Yellow_guy
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 mei 2018 09:11

Yellow_guy 05 jan 2024 14:01

Bij toeval kwam ik bij Decathlon deze "overhandschoenen" tegen, www.decathlon.nl/p/waterdichte-winddich ... 45&c=ZWART

Ze zijn super simpel en dun en ideaal als extra buitenlaag over je gewone handschoenen. Je kan hiermee wat mij betreft ideaal combineren en werken met meerdere laagjes zodat je een oplossing hebt voor bijna elke temperatuur en elk weertype.

JazzHands
Forum-lid
Berichten: 333
Lid geworden op: 05 jul 2018 10:46

JazzHands 07 jan 2024 18:35

Yellow_guy schreef: 05 jan 2024 14:01 Bij toeval kwam ik bij Decathlon deze "overhandschoenen" tegen, www.decathlon.nl/p/waterdichte-winddich ... 45&c=ZWART

Ze zijn super simpel en dun en ideaal als extra buitenlaag over je gewone handschoenen. Je kan hiermee wat mij betreft ideaal combineren en werken met meerdere laagjes zodat je een oplossing hebt voor bijna elke temperatuur en elk weertype.
Is misschien wel een goede oplossing. Vandaag brak de kou opeens door mijn over het algemeen erg goede Roeckl handschoenen heen. Misschien dat een dergelijke overhandschoen dit had kunnen voorkomen. Altijd de moeite waard om het te proberen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 07 jan 2024 20:01

JazzHands schreef: 07 jan 2024 18:35
Yellow_guy schreef: 05 jan 2024 14:01 Bij toeval kwam ik bij Decathlon deze "overhandschoenen" tegen, www.decathlon.nl/p/waterdichte-winddich ... 45&c=ZWART

Ze zijn super simpel en dun en ideaal als extra buitenlaag over je gewone handschoenen. Je kan hiermee wat mij betreft ideaal combineren en werken met meerdere laagjes zodat je een oplossing hebt voor bijna elke temperatuur en elk weertype.
Is misschien wel een goede oplossing. Vandaag brak de kou opeens door mijn over het algemeen erg goede Roeckl handschoenen heen. Misschien dat een dergelijke overhandschoen dit had kunnen voorkomen. Altijd de moeite waard om het te proberen.
Vandaag deze er onder https://www.decathlon.nl/p/zijden-onder ... 67&c=ZWART
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

iroel
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 29 nov 2010 15:37

iroel 08 jan 2024 09:49

Mijn ervaring na vele winters fietsen is dat als je je vingers niet om de zeg 15-30 minuten beweegt (strekken, bijeentrekken), dat iedere handschoen de neiging heeft om niet warm genoeg te blijven. Met wat beweging krijg je weer wat bloed in de vingerspieren en kun je er weer even tegenaan.

jbams
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 05 mar 2018 13:59

jbams 09 jan 2024 09:48

Vandaag met woon-werk ondervonden dat de door mij geprezen Gripgrab Nordic handschoenen te koud zijn bij gevoelstemperstuur -9. Dus mijn stelling 'nooit meer koude handen' wordt wat genuanceerder.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 09 jan 2024 10:39

In het donker fietsen met koude wind maakt toch dat het anders voelt. Ook hoe warm je voor de rest gekleed bent maakt een groot verschil. Ondanks alle maatregelen had ik het zelfs met de warmste handschoenen toch nog regelmatig koud. Recent heb ik een paar goedkope wind en waterdichte wanten gekocht bij de Decathlon. En ook vanmorgen geen problemen. De laatste jaren ben ik steeds gevoeliger geworden voor koude vingers en het begon echt een beetje een probleem te worden, maar dit is voor mij nu wel de oplossing lijkt het.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 09 jan 2024 11:46

Dat ja: Ook hoe warm je voor de rest gekleed bent maakt een groot verschil. Twee, soms drie laagjes over de armen helpt bij mij ook goed tegen koude vingers. Net als voor de voeten, ook de onderbenen warm houden, zeker met rustige, lange ritten. Kniekousen, lange broek en een winter-overbroek zijn hier het recept voor deze temperaturen.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5118
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 09 jan 2024 16:42

En hoe warm je jezelfd kan trappen.
Gisteravond had ik 4 lagen bovenkleding aan. (merino lange mouwen ondershirt, dikke jas, wat dunnere erover en daarover nog een windvest.
Handen op het eind best fris gewoon omdat ik niet echt harder wilde trappen dan zeg 30km/u op donkere weggetjes. (en had veel stukken wind mee/van zijkant)
Icm Castelli Estremo handschoenen.

En die sockeloen handschoenen van vorige pagina heb ik ook, leuk maar lang niet zo warm als de castelli estremo's.
Die sockeloen handschoenen had ik zondag overdag aan, en toen geen moment koud. (zonnetje erbij en overdag) en laagje minder aan op lichaam.

Plaats reactie