Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Kabel vast in shifter (?)

JelleDtje
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 25 okt 2017 13:57

JelleDtje 26 jun 2021 22:06

Hoi liefhebbers,

De nieuwe fiets levert al gigantisch veel plezier op, maar ook wat gedoe. Eerder al dat zoeken met het achterwiel eruit (type shadow derailleur, gaat nu van een leien dakje na wat tips van de fietsenmaker) en had dat mijn achterderailleur niet meer wilde schakelen. Dat werd uiteindelijk door mijn fietsenmaker snel opgelost, de kabel bleek vast te zitten in de shifter.

Nu heb ik dat echter weer… Bah. Ik snap ook niet hoe het kan, fietste als een zonnetje, achterwiel er al een paar x uit maar nu bij het erin zetten en weer draaien opeens weer hetzelfde probleem; de derailleur reageert niet op de shifter. Geen beweging. Blijft op kransje 25 terwijl hij helemaal naar boven is geschakeld. En kan ook niet naar beneden.

Iemand enig idee wat ik 1) verkeerd doe en 2) hoe ik dit op kan lossen? Zou mooi zijn als ik het zelf kan..

Ik begrijp ook niet wat ik verkeerd doe, ik haal al jaren achterwielen uit fietsen en dergelijke en ook nu gaat dat soepel en zonder gekkigheid, maar blijkbaar gaat daar toch iets mis ofzo.

Plaats reactie