Snelst groeiende onderdeel binnen de wielersport, dus daar zit waarschijnlijk de meeste mogelijkheid voor nieuwe verkoop.
Nieuwe bibshort - gravel
-
- Forum-lid
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Dat snap ik wel. Maar mijn (oprechte) vraag is: waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen als het zo handig is om zakken aan de zijkant te hebben? En mijn tweede vraag: waarom zou je als graveler andere broeken kopen dan op de weg?
Michiel
Ik zou het ook niet doen, maar ik snap ook wel waarom je het wel zou willen doen. Ingewikkeld belevingsvraagstuk zou ik zeggen. Hoewel we in een tijd leven waarin de jacht op de subjectiviteit is geopend, moet je de subjectieve ervaring ook niet onderschatten.fietsvriend schreef: ↑06 mei 2022 08:25Dat snap ik wel. Maar mijn (oprechte) vraag is: waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen als het zo handig is om zakken aan de zijkant te hebben? En mijn tweede vraag: waarom zou je als graveler andere broeken kopen dan op de weg?
Het jammere van de subjectieve overweging is dat marketing daar met allerlei retoriek op in kan spelen. Maar ik acht de mens (over het algemeen) wijs genoeg om daar uiteindelijk autonoom een goede beslissing in te nemen en waar nodig door dat geouwehoer heen te prikken.
Tijdens het gravellen maak ik meer foto's (er is ook meestal ook meer te zien en beleven). Elastisch zak op dijbeen is dan erg handig. Zo handig dat ik dat inmiddels de fijnste plek voor de telefoon vind, en meestal een 'gravel' broek aantrek wanneer ik op de weg fiets. Overigens voel ik mij meer een gravelaar dan een wielrenner De marketing heeft dus uitstekend zijn best gedaan........fietsvriend schreef: ↑06 mei 2022 08:25Dat snap ik wel. Maar mijn (oprechte) vraag is: waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen als het zo handig is om zakken aan de zijkant te hebben? En mijn tweede vraag: waarom zou je als graveler andere broeken kopen dan op de weg?
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Een goede gravel cargo bib biedt:fietsvriend schreef: ↑06 mei 2022 08:25Dat snap ik wel. Maar mijn (oprechte) vraag is: waarom zou je als racer ook niet zo'n broek kopen als het zo handig is om zakken aan de zijkant te hebben? En mijn tweede vraag: waarom zou je als graveler andere broeken kopen dan op de weg?
- bescherming tegen het haperen aan takken + optioneel valbescherming
- een dikker zeem om de schokken off-road op te vangen
- opbergmogelijkheden
Wel, ik gebruik die zelf ook soms als ik op de weg ga rijden, maar voor sommigen primeert "gewicht" en "looks" en op dat vlak is zo'n gravelbroek dan wel iets minder. Bovendien is het dikkere zeem dan misschien te dik voor sommigen als het gewoon om op de weg te rijden is.
Persoonlijk zeer tevreden van de nieuwe gravelbroek van ASSOS, de Mille GTC Bib Shorts.
-
- Forum-lid
- Berichten: 783
- Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17
Duidelijke antwoorden. Dank daarvoor!
Michiel
Het is de Q36.5 Gregorius Cargo Adventure (maat S) geworden. Prima broek!Koen87 schreef: ↑03 mei 2022 17:54 Wie heeft (een) gouden tip voor mij? Ik ben opzoek naar een cargo bib met enigzins dikke zeem. Mijn probleem is alleen dat ik 1.84m, bij 64kg ben. Voor veel broeken geldt dan: 1. Pijpen te wijd(grote maat), zo niet: 2. Bibstraps veel te strak(kleine maat), of 3. Rondom de middel en heupen strak (kleine maat).
Sportful supergaria: straps te strak
Rapha core cargo: algehele pasvorm matig.
Isadore: straps veel te strak
La Passione: maat ok, zeem te dun.
Maap Cargo bib: maat s: te straks rond middel. Maat m: zat net iets te losjes.
Exteondo expo adventure: maat m. Pijpen te wijd. Maat S straps te strak.
Van mijn reguliere bibs draag ik Gore c5 thermo (maat s: zit prima strak), Gore Maap training bib (maat m: zit goed), Rapha pro team bib (maat m, mag iets strakker).