Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Peter Sagan - nieuw (top)talent?

Nighty
Forum-lid
Berichten: 164
Lid geworden op: 06 jun 2012 16:49
Locatie: Kempen BE

Nighty 10 jun 2014 08:25

Stuntman Mike schreef:Komt het nog 'goed' dit seizoen?

Aan zijn nieuwe coupe zal het niet liggen... :)

Afbeelding
Urg, is ie bij een boysband gegaan ofzo? :?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 10 jun 2014 12:23

Geen idee of het goed komt... Hoewel hij in het sprint klassement bij de ToC nog voor Cavendish en Degenkolb is geëindigd heeft ie toch ook al een paar keer misgegrepen op de overwinning in andere ritten. Op sprints blijft het moeilijk winnen tegen mannen als Kittel, Cavendish en Degenkolb etc... Een echte mooie trein heeft Sagan zelden bij koersen die de sprint voor hem aan kunnen trekken.

Dus hoe het verder gaat... Misschien moet ie weer gaan mountainbiken samen met Fontana en Fumic in het Cannondale team. Als Cannondale er straks mee stopt en alleen een fietsenleverancier wordt van Saxo Bank, geen idee of er dan nog een prominente plek is voor Sagan binnen dat team. Hoewel misschien daar wel een mooiere treintjes opgebouwd kunnen worden om een sprint aan te trekken.

Hopelijk voor Sagan wint ie nog wat sprints tijdens de TdF....

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 10 jun 2014 13:45

Heh, over Sagan hoef je je volgens mij totaal geen zorgen te maken. Hij is zo vreselijk sterk, die komt in zwaardere wedstrijden echt wel weer boven drijven. Hij is veel en veel sterker op geaccidenteerd gebied dan Greipel, Cavendish en Kittel.

Dat hij zou moeten teruggrijpen naar Mountainbike is een waanidee.

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 10 jun 2014 17:44

Hoop ook dat het goed komt. Inderdaad is Sagan veel sterker in de breedte... Maar onlangs verscheen dat filmpje van op internet waarmee hij met Fontana aan het spelen was op de nieuwe 29er Cannondale... https://www.youtube.com/watch?v=DwTy3N5T9uw

Maargoed er zitten veel goede ex-mountainbikers inmiddels op de weg en doen dat niet slecht. Waaronder Cadel Evans, Ryder Hesjedal etc... Zelfs de huidig wereldkampioen mountainbiken Nino Schurter heeft de ronde van Romanië bij Green Edge gereden en gaat ook nog de ronde van Zwitserland doen...

Op de weg valt veel meer te verdienen, dus Sagan zal zeker wel op de weg blijven rijden...

Gebruikersavatar
Stuntman Mike
Forum-lid
Berichten: 862
Lid geworden op: 06 jun 2013 21:04

Gebruikersavatar Stuntman Mike 10 jun 2014 20:36

Het bijzondere van Sagan m.i. is zijn multitalent. Hij kan goed klimmen en trapt net als Greipel 1800 watt in de sprint. Ik denk dat hij gewoon even zijn jaar niet heeft en dat 2015 weer zijn seizoen kan worden.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16247
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 10 jun 2014 23:24

Een soort van bad hair day eigenlijk...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 jun 2014 00:04

Suntoro schreef: https://www.youtube.com/watch?v=DwTy3N5T9uw

Maargoed er zitten veel goede ex-mountainbikers inmiddels op de weg en doen dat niet slecht. Waaronder Cadel Evans, Ryder Hesjedal etc... Zelfs de huidig wereldkampioen mountainbiken Nino Schurter heeft de ronde van Romanië bij Green Edge gereden en gaat ook nog de ronde van Zwitserland doen...
Ook al zijn het commercieel in elkaar gedraaide filmpjes, ze blijven toch leuk om te zien.

Vergeet de destijds door ene Armstrong verguisde Landis niet als voormalig MTBer die het op de weg toch ook meer dan aardig heeft gedaan!!
Floyd was echt een super talent.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 11 jun 2014 07:56

Stuntman Mike schreef: Ik denk dat hij gewoon even zijn jaar niet heeft .
Huh?

1st E3 Harelbeke
Tirreno–Adriatico
1st Jersey red.svg Points classification
1st Stage 3

Tour of California
1st Jersey green.svg Sprints classification
1st Stage 7

1st Stage 4 Tour of Oman
1st Stage 1 Three Days of De Panne
2nd Strade Bianche
3rd Gent–Wevelgem
6th Paris–Roubaix
10th Milan – San Remo

Dat is redelijk vergelijkbaar met andere jaren en zeker niet slecht. Ik mis geloof ik iets? Waarom opeens dit geweeklaag over deze jongen?

Suntoro
Forum-lid
Berichten: 1311
Lid geworden op: 06 apr 2012 13:35

Suntoro 11 jun 2014 11:22

Natuurlijk is het geen slecht jaar voor Sagan, ben juist wel een beetje Sagan fan... Daarom is het jammer dat hij een paar keer net misgreep.

Vorig jaar had ie alleen meer overwinningen tijdens de ToC.

In de TdF verwacht ik ook nog wel het een en ander van hem... Maar dit jaar wordt er nog voor hem gereden en weet niet hoe het straks bij Saxo Bank net zo zal zijn. Maar dat is afwachten hoe het team daar verder opgebouwd zal worden. 2014 is nog lang niet voorbij.
Zorro schreef:Ook al zijn het commercieel in elkaar gedraaide filmpjes, ze blijven toch leuk om te zien.
Ook al is het een commercieel filmpje geworden. Die fiets is echt beter met die nieuwe geometrie met kortere chainstays en een balhoofdhoek met meer slack... Dat maakt die fiets zeker speelser voor de huidige technische mtb worldcup tracks... Jammer dat ie zo duur is, met XTR Di2 zelfs 10.000,- euro, dus voor velen niet weggelegd...

Verder is Peter onlangs getrouwd (tenzij dat fake is). Maar dat lijkt me niet, en heeft nu een beetje rustperiode om straks met de TdF weer te knallen denk ik.

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 11 jun 2014 12:11

Als ie maar niet van z'n brommer valt:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 11 jun 2014 12:27

En die helm is natuurlijk voer voor een ander topic. :shock:
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 11 jun 2014 12:41

En zonder beschermende kleding....
Less is bore

Plaats reactie