Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Peter Sagan - nieuw (top)talent?

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 apr 2013 10:51

amclassic-fan schreef:Maar ja bewijzen dat je schoon bent kan je sowieso niet...
Precies waarom ik niet snap wat juls_mk bedoelt. Scepsis over hoe schoon je rijdt weerleg je niet door met overmacht alles te winnen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 11 apr 2013 10:52

timo2.0 schreef:Ik zie het verband wat jij trekt eigenlijk niet zo goed. In welk opzicht heeft hij het sceptische uit de eerste posts in dit topic dan weten te weerleggen? Waar waren ze volgens jou sceptisch over?
Het ging onder andere ook over:
amclassic-fan schreef:Zoveel zeggen uitslagen bij de junioren nu ook niet. Sommige jongens zijn dan al volledig volgroeid en trainen absurd veel terwijl andere nog meerdere stappen kunnen zetten.
En zoals dario ook al zei, er is niets gebeurd dat bewijst dat hij niet schoon is. En zolang dat niet gebeurd ga ik er toch liever van uit dat het clean is.
Vind het een beetje absurd om de redenering om te draaien en ervan uit te gaan dat iemand doping gebruikt totdat hij kan bewijzen dat hij clean is. :roll:

Hoe kan jij genieten van de wedstrijd met die gedachtegang? De controles zijn strenger, de methodes beter en het peloton lijkt mij eerlijker. Misschien naïef, maar ik kan er wel van genieten.

Maar goed, je trekt er weer doping bij en daar ging het mij eigenlijk helemaal niet om in dit topic. Mijn punt is dat Sagan een toprenner is die kleur geeft aan iedere wedstrijd waar hij aan meedoet. En zoals ik al zei, is dat precies wat het wielrennen nodig heeft!
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 apr 2013 10:56

Euh, nee, JIJ trokt doping er weer bij. Je haalde namelijk heel bewust de scepsis van diverse forumleden aan om te verklaren dat Sagan hun sceptische kanttekeningen nu toch wel heeft weerlegd. Die scepsis ging over doping dus nou niet de schuld weer bij mij leggen.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 11 apr 2013 16:49

Timo, misschien moet je mijn post eens opnieuw lezen. Dat de scepsis over doping ging heb jij erbij gefantaseerd.

Een fragment:
jules_msk schreef:Het ging onder andere ook over:
amclassic-fan schreef:Zoveel zeggen uitslagen bij de junioren nu ook niet. Sommige jongens zijn dan al volledig volgroeid en trainen absurd veel terwijl andere nog meerdere stappen kunnen zetten.
Ik heb het geen moment gehad over doping. Als jij dat zo hebt gelezen dan spijt het me enorm dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, sla ik mea culpa en zal ik het opnieuw proberen te verwoorden:

Iedereen was nogal sceptisch over het feit of Sagan (3 jaar geleden als belofte) zich ook zou kunnen handhaven zodra hij prof werd. Dat las je in een post in dit topic en heb ik ook eerder gelezen in andere topics op dit en enkele andere fora. Volgens velen reed hij goed bij de jeugd maar wilt dat niet zeggen dat je automatisch ook wedstrijden gaat winnen bij de profs.
Nu kan je toch wel zeggen dat hij zich heeft bewezen en dat zijn overwinningen bij de jeugd geen kwestie van geluk was of, zoals amclassic-fan aanhaalde, geen kwestie van een vroeg-volgroeid lichaam was.

Hopelijk kan je je hierin vinden, timo.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 11 apr 2013 17:29

jules_msk schreef:Timo, misschien moet je mijn post eens opnieuw lezen. Dat de scepsis over doping ging heb jij erbij gefantaseerd.

Een fragment:
jules_msk schreef:Het ging onder andere ook over:
amclassic-fan schreef:Zoveel zeggen uitslagen bij de junioren nu ook niet. Sommige jongens zijn dan al volledig volgroeid en trainen absurd veel terwijl andere nog meerdere stappen kunnen zetten.
Ik heb het geen moment gehad over doping. Als jij dat zo hebt gelezen dan spijt het me enorm dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest, sla ik mea culpa en zal ik het opnieuw proberen te verwoorden:

Iedereen was nogal sceptisch over het feit of Sagan (3 jaar geleden als belofte) zich ook zou kunnen handhaven zodra hij prof werd. Dat las je in een post in dit topic en heb ik ook eerder gelezen in andere topics op dit en enkele andere fora. Volgens velen reed hij goed bij de jeugd maar wilt dat niet zeggen dat je automatisch ook wedstrijden gaat winnen bij de profs.
Nu kan je toch wel zeggen dat hij zich heeft bewezen en dat zijn overwinningen bij de jeugd geen kwestie van geluk was of, zoals amclassic-fan aanhaalde, geen kwestie van een vroeg-volgroeid lichaam was.

Hopelijk kan je je hierin vinden, timo.
Denk niet dat er veel mensen zijn die niet vinden dat Sagan momenteel tot de toprenners behoort. Dat velen 3 jaar geleden een slag om de arm hielden wat betreft de voortzetting van zijn zegereeks bij de profs, lijkt me ook niet bijzonder verwonderlijk. "Dat goed rijden bij de jeugd niet wil zeggen dat je automatisch ook wedstrijden gaat winnen bij de profs", lijkt me ook nog steeds een correcte aanname. Oftewel, ik snap je punt niet helemaal. (Of wil je alleen maar zeggen dat er een slotje op dit topic kan?)

teamorange
Forum-lid
Berichten: 269
Lid geworden op: 25 nov 2007 17:38
Locatie: Schoten (B)

teamorange 11 apr 2013 18:00

@jules_msk ...Sagan is duidelijk geen eendagsvlieg zoals jij duidelijk zei....en hopelijk doet hij zo verder.

Tijdens Brabantse Pijl ging het er nog even over dat zo'n jongen met de voeten op de grond moet blijven en goed begeleid moet worden... Tot hiertoe lukt dat toch vrij aardig...en dat speelse past wel bij hem.
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 11 apr 2013 19:58

jules_msk schreef:Timo, misschien moet je mijn post eens opnieuw lezen. Dat de scepsis over doping ging heb jij erbij gefantaseerd.
Guttegut, je schreef letterlijk:
jules_msk schreef:Grappig om de eerste posts in dit topic te lezen. Iedereen was nogal sceptisch over Sagan.
Als dan kijkt wat in die eerste posts in dit topic wordt geschreven dan zie ik:
mrcoffee schreef:De uitslagen liegen er niet om maar: Ik geloof niet in sprookjes..... Meestal blijkt dit een luchtkasteel.
fwr schreef:Ben normaal helemaal niet skeptisch als het over coureurs gaat die opvallend goed presteren, maar ik vind dit zodanig opvallen dat ik toch vrees ...
vinokourov schreef:Sagan is een toptalent, maar dit gaat er toch wel redelijk over.. Tijd zal raad brengen zeker ?
klimmer schreef:Nieuw talent?, wel nee, andere apotheek!
Dat zijn sceptische reacties die stuk voor stuk over mogelijk dopinggebruik gaan. Wat precies heb ik erbij gefantaseerd?
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

jules_msk
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 08 sep 2010 21:57

jules_msk 11 apr 2013 22:09

Dit ontaard een beetje in een nutteloze discussie als je ieder woord onder een vergrootglas legt en niet leest wat ik nu al drie keer heb herhaald.
Het ging mij voornamelijk om de post van amclassic-fan en posts die ik elders heb gelezen. Toen ik reageerde heb ik diagonaal de posts gelezen en het was mij op dat moment niet opgevallen dat er suggesties waren van doping. Enkel dat er een afwachtende houding tov Sagan was. Pas toen jij begon te mekkeren en ik de posts opnieuw las zag ik dat.
Ik snap niet goed waar jij zo een heisa om maakt terwijl ik nu al 3 posts achter elkaar zeg dat ik Sagan een heerlijke wielrenner vindt en dat hij precies is wat het wielrennen nodig heeft.
Als je nu nog eens hetzelfde wilt herhalen zonder mijn post te lezen, be my guest, maar ik zal er niet veel woorden meer aan vuil maken.

@tennisser: Als je een diepgegronde reden voor iedere post op dit forum zoekt zal je lang bezig zijn. Mijn punt is dat ik Sagan een aanwinst voor het wielrennen vind. Toch ook al een keer of vier gezegd nu.
Een renner leeft niet in het echte leven. Dat leven komt pas na de fiets.

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 12 apr 2013 00:57

Mooi, dan kan er nu een slotje op.

theodorocampagnolo
Forum-lid
Berichten: 718
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:06

theodorocampagnolo 17 apr 2013 21:24

Bepaal jij dat?

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 17 apr 2013 23:49

theodorocampagnolo schreef:Bepaal jij dat?
Als ik dat bepaalde zat dat slotje er nu op, dus.... ;)

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 21 apr 2013 21:26

Aardige stuurmanskunst....

http://www.youtube.com/watch?v=ItBV9CVJEoo" onclick="window.open(this.href);return false;

:shock:

Plaats reactie