Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Hoeveel levens heeft een Cannondale? (pics op P4)

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 21 dec 2020 07:31

Tnx!

Dergelijke velgen heb ik gehad, maar daar rem je het zwarte laagje er binnen de kortste keren vanaf. Of ik zou voor full carbon moeten gaan, maar dat schiet zijn doel ook een beetje voorbij. Enige te overwegen upgrade is nog een power2max vermogensmeter, maar dat is alleen aan mezelf te verantwoorden als ik mijn winterkilometers drastisch omhoog breng ;)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 21 dec 2020 08:09

ik heb een tijdje terug zo'n computerhoudertje van Ebay geplukt;

Afbeelding

Oogt een stuk opgeruimder dan die klem om het stuur heen

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 21 dec 2020 08:36

Erg mooi geworden!
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 dec 2020 08:37

RKN schreef: 21 dec 2020 08:09 ik heb een tijdje terug zo'n computerhoudertje van Ebay geplukt;

Afbeelding

Oogt een stuk opgeruimder dan die klem om het stuur heen
Die heb ik ook gehad. Omdat de sleuf waar de boutjes in zitten een sleuf is en niet twee gaatjes, scheurde het alu gewoon door. En daardoor was de druk op de boutjes weg, waardoor de klemming van mijn stuur weg was. Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg zo.

Dit gebeurde tijdens het rijden, ik reed niet hard maar kon met veel moeite stoppen zonder vallen. Alhoewel het er goed uitziet (reden dat ik m kocht), is dit een constructie waar ik niet heel woest enthousiast van wordt. Ik heb weer een klem om mijn stuur.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 21 dec 2020 08:55

Hoe strak had je dat aangedraaid dan?

Bij mij klemt het om een carbon stuurtje; met de aanhaalmomenten die daarvoor staan, gaan er volgens mij geen gekke dingen gebeuren.
Ik heb trouwens wel zowel tussen beugeltje-boutkop als beugeltje-busje een ringetje geplaatst, misschien dat dat de belasting iets netter verdeelt.
(buitendiameter busje in verhouding tot het sleufgat stond me toen niet echt aan ;) )

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 dec 2020 09:41

RKN schreef: 21 dec 2020 08:55 Hoe strak had je dat aangedraaid dan?

Bij mij klemt het om een carbon stuurtje; met de aanhaalmomenten die daarvoor staan, gaan er volgens mij geen gekke dingen gebeuren.
Ik heb trouwens wel zowel tussen beugeltje-boutkop als beugeltje-busje een ringetje geplaatst, misschien dat dat de belasting iets netter verdeelt.
(buitendiameter busje in verhouding tot het sleufgat stond me toen niet echt aan ;) )
Ik had m gemonteerd zoals ie binnen kwam. Ik denk dat je gelijk hebt dat een ringetje de druk verdeeld over het vlak ipv die sleuf naar buiten te duwen. Ik heb een alu stuur en pen dus heb geen aanhaalmoment gebruikt maar vast is vast, zeker niet te lomp gedaan. Ik heb er nog een liggen, als de Karwei weer open is, maar eens een zakje ringetjes kopen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 dec 2020 10:06

Ik heb ook zo'n ding en zag bij het monteren meteen dat deze constructie niet ging werken.
Het zwakke punt is niet de sleuf, maar de meegeleverde kunststof busjes, die kunnen de kracht van de boutjes niet weerstaan, ze gaan meteen kapot.
Heb van een stukje alu pijp 2 busjes gemaakt en het werkt nu al jaren probleemloos.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37706
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 dec 2020 12:53

Mooi geworden 53x11! Die kleur heeft wel echt zonlicht nodig om tot leven te komen, fraai.
Setje DT Oxics dan maar? Die blijven zwart :-)
Less is bore

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5385
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 21 dec 2020 13:21

Keezx schreef: 21 dec 2020 10:06 Ik heb ook zo'n ding en zag bij het monteren meteen dat deze constructie niet ging werken.
Het zwakke punt is niet de sleuf, maar de meegeleverde kunststof busjes, die kunnen de kracht van de boutjes niet weerstaan, ze gaan meteen kapot.
Heb van een stukje alu pijp 2 busjes gemaakt en het werkt nu al jaren probleemloos.
Ligt vast een beetje aan de aanbieder, maar die van mij kwam met aluminium busjes... ;)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 21 dec 2020 15:07

Waarschijnlijk zijn er zoveel klachten geweest over de kunststof busjes dat ze overgegaan zijn op de (0,23 cent duurdere) alu busjes.
Voor de rest zijn het prima dingen....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
RKN
Forum-lid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 01 apr 2014 16:40
Locatie: Vechtdal

Gebruikersavatar RKN 21 dec 2020 15:50

Ik kreeg er (in 2017) ook alu busjes bij...

Zag dat dienstdoende ebay verkopert inmiddels out of business is;
Ik dacht juist dat ie in de spijkerharde made-in-china-fietscomputerhoudermarkt kopje onder was gegaan omdat ie met z'n alu busjes de kostprijs te hoog had liggen :lol: :lol:

(tot zover weer mijn off topic bijdrage ;) )

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3534
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 21 dec 2020 16:00

Vind het echt een mooie kleur, hele fiets eigenlijk erg fraai. Ik heb alleen psychisch wat problemen met de stuurpen in groen. Die had ik zwart gehouden. Maar overall, zeer fraai.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie