Alles over vakanties op én met de fiets

Fietsen/trainen op Tenerife

esmeew
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 14 aug 2023 13:34

leon1 schreef: 14 aug 2023 12:10 Zelf ook nog onderzoek gedaan en Arona lijkt wel een goede uitvalsbasis. Dan heb je richting El Teide de eerste 500 hoogtemeters al gewonnen.

Zijn er nog ervaringen met verhuur van fietsen via BikePoint?
Ik heb November 2021 2 fietsen gehuurd via Bikepoint. Deze waren top! Geen enkel mechanisch issue en de banden waren ook nog mooi.
Zelf hebben wij toen de El Teide gefietst via Arona, en terug via Chio. Heen via haarspelden, terug redelijk rechtdoor!
Ook hebben we een dagje bij masca gefietst, en een ronde bij Anaga. Alle 3 zou ik zo weer doen en echt fantastisch leuk fietsen! :like:

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 14 aug 2023 13:40

Dank, goede tips. Ik heb ook mooie routes in het noordwesten en noordoosten gezien ja. Vandaar de optie om een minivan te huren. Dan kunnen we ons nog verplaatsen over het eiland met de fietsen. Ik heb nu een optie op een (vrijstaand) huisje in Arona. Dat is ook wat ik graag wil. Geen complex met appartementen dus. Maar als ik jou dus mag geloven val ik in herhaling (zoals eerder aangehaald op Mallorca) door in een saai dorp te gaan zitten.... :mrgreen:

Wat hier ook al werd aangehaald is de optie om over te steken naar La Gomera. Dat lonkt ook wel aardig. Dan is Arona ook mooi om te vertrekken (alleen bergaf naar de ferry).
Ride bikes, not tanks!

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 14 aug 2023 13:53

Niks mis met een “saai dorp” hoor :D In mijn optiek nog altijd 10x beter dan een wanstaltige badplaats met torenflats. Ik heb ooit een week in een huisje tussen de wijnranken van (what’s-in-a-name) Icod de los Vinos gezeten. Dat was idylle ten top, maar qua vertier (restaurants, koffiebarretjes, e.d.) doe je dan wel concessies. Maar vergeleken daarmee is Arona dan weer bij lange na niet zo “saai” ;)
t.a.f.k.a.e.h.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 15 aug 2023 07:03

:D :winkthumb:

Wie weet hoe het zit met die ferry naar La Gomera. Moet je die vooraf vastleggen of kun je in de ochtend spontaan in de rij aansluiten en meevaren? Op de fiets natuurlijk.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6104
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 aug 2023 09:20

leon1 schreef: 15 aug 2023 07:03 :D :winkthumb:

Wie weet hoe het zit met die ferry naar La Gomera. Moet je die vooraf vastleggen of kun je in de ochtend spontaan in de rij aansluiten en meevaren? Op de fiets natuurlijk.
Ik heb hem toendertijd geboekt (met auto).
Maar mijn ervaring met ferries is over het algemeen dat fietsers vrij makkelijk mee kunnen.
In sommige landen/plekken, kan je echter je ticket alleen maar van te voren, online, regelen en niet of heel slecht, nog ter plekke ergens kopen. Nu lijkt me Spanje niet zo'n land, maar je zou dat het best even op de site van de rederij kunnen nagaan.

En je kunt natuurlijk ook je ticket boeken vanaf je appartementje de avond voor je naar Gomera wilt, of dezelfde ochtend nog.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 15 aug 2023 09:40

Dank! Een dag vooraf boeken is natuurlijk ook een optie ja.
Ride bikes, not tanks!

Tri_noob
Forum-lid
Berichten: 36
Lid geworden op: 27 dec 2016 08:37

Tri_noob 09 dec 2023 19:10

Nog iemand hier goede ervaring mee? Ik lees verschillende slechte reviews..
Maar hun prijzen zijn wel erg goed voor transport incl. 2 fietsoffers..

Ik ga er last minute heen van 21/12-01/01 en heb al ferrytickets naar La Gomera geboekt, kijk er enorm naar uit!

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 10 dec 2023 10:16

Qua lokatie hier ook een voorkeur voor omgeving Arona (zit zelf meestal in Chayofa). Weg van de drukte, het stuk van de kust tot Escalona is een drukke weg, niet echt fijn klimmen (kan overigens prima, men is wel fietsers gewend). Er zijn wel alternatieven die deze weg vermijden maar die zijn geen pretje qua vroeg klimwerk).

Nog even over de ferry: al eerder in dit topic geschreven maar adviseer altijd voor de heenweg de "langzame" van Armas en voor de terugweg de snelle Ferry van Fred Olsen. Bekijk even de vaartijden (volgens mij verschillend per dag) zodat je maximale tijd hebt op het eiland.

Vantevoren boeken via de website is even gedoe (vanuit de luie zetel) met paspoortnummers etc maar scheelt een hoop tijd/stress ter plekke. En vergeet niet een ID/Paspoort mee te nemen, volgens mij wordt deze nog weer gecheckt tegen je boeking.

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 04 mar 2024 09:53

Vorige week heb ik een paar mooie rondjes op Tenerife mogen fietsen. Gezien het weer van de afgelopen maanden hier was het dragen van kort-kort al een cadeau op zich, maar met de mooie omgeving en het klimwerk daar was het fantastisch.
Eerste rondje vanuit Costa Adeje naar Abama en Taucho met 27 haarspeldbochten op 7km :shock: 42km met 1000hm
Volgende rit was de klim naar de Teide, 2200 hoogtemeters in één keer omhoog, 92km met 2350hm
En nog een rondje naar het oosten richting Granadilla de Abona, ook weer mooie omgeving helaas wel wat drukkere wegen. Gelukkig is het auto-verkeer daar echt voorzichtig met fietsers. Ze passeren je meestal met een grote boog, en wachten bij blinde bochten met inhalen. 52km met 950hm
De fiets heb ik gehuurd bij BikePoint, was redelijk dichtbij het hotel. Het werd een prima BMC Roadmachine met 105Di2.
Al met al een fijn weekje met veel zon en eindelijk eens geen regen :D
IMG_4686 - kopie.jpg

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 04 mar 2024 10:47

Klinkt goed! Zou ook zonder nadenken weer terug willen!
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 04 mar 2024 10:48

Over een week mag ik weer.... Dinsdag heenvlucht, woensdag lekker losrijden met een rondje Granadilla - Vilaflor. Donderdag eerste keer omhoog (tot aan Boca Tauce), vrijdag lange rit via de westzijde omhoog en terug via Arona. Zaterdag rustdag en MSR kijken. Op zondag de bikepack tas onder het zadel en via de TF-28 naar St. Cristobal de Laguna (UNESCO werelderfgoed) voor één nachtje. De volgende dag terug over de Teide (noordkant). Waarschijnlijk dinsdagochtend nog wel even een klein rondje en dan 's avonds weer retour... zin in... 8-).

CharlieP
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 nov 2023 08:42

CharlieP 04 mar 2024 13:23

Joseba schreef: 04 mar 2024 10:48 Over een week mag ik weer.... ).
Geluksvogel :D
Klinkt als of je een paar mooie routes gaat doen. Via Westzijde omhoog is dan via Chio? Ik ben dit keer via Arona en Vilaflor geklommen en via Chio gedaald. Twee keer in andere jaren via Vilaflor heen en terug. Dit beviel toch wel beter, mooie lange afdaling met weinig verkeer. Klimmen via Chio lijkt me toch wel wat saai worden, weinig bochten en beetje eentonig. Met 50+ was t best te doen ;)
TF-28 is mooi fietsen, beetje klim en daalwerk en mooie uitzichten. Zeker als je naar het noorden rijd met het dal aan je rechterkant.
Veel plezier daar!

Plaats reactie