Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Join app - ervaringen met training

Gebruikersavatar
Tjebakka
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 aug 2016 15:20
Locatie: Bolsward

Gebruikersavatar Tjebakka 14 mar 2022 09:20

Afgelopen week heb ik maar 1 keer kunnen trainen door omstandigheden. Ik pas meestal op de dag, waarop een training ingepland stond, de beschikbaarheid aan naar 0 uur als ik weet dat het hem niet gaat worden op die dag. Zo ook gister. De zaterdag ervoor heb ik in Join opgegeven als 'Geen tijd'.

Gister zag ik het gele icoontje verschijnen waarin werd gemeld dat ik iets meer moest proberen te doen. Vandaag is dat icoontje weer groen. Hoe zit dat?

Ook fluctueert het huidige niveau enorm als je aan de beschikbaarheid gaat lopen prutsen, terwijl dat toch een vast gegeven (natuurlijk, het blijft deels een gok) zou moeten zijn. Maar de beschikbaarheid van de komende dagen zou daar toch niet van invloed op mogen zijn?
If it's not fixed, it's broken.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 14 mar 2022 15:22

Tjebakka schreef: 14 mar 2022 09:20 Afgelopen week heb ik maar 1 keer kunnen trainen door omstandigheden. Ik pas meestal op de dag, waarop een training ingepland stond, de beschikbaarheid aan naar 0 uur als ik weet dat het hem niet gaat worden op die dag. Zo ook gister. De zaterdag ervoor heb ik in Join opgegeven als 'Geen tijd'.

Gister zag ik het gele icoontje verschijnen waarin werd gemeld dat ik iets meer moest proberen te doen. Vandaag is dat icoontje weer groen. Hoe zit dat?

Ook fluctueert het huidige niveau enorm als je aan de beschikbaarheid gaat lopen prutsen, terwijl dat toch een vast gegeven (natuurlijk, het blijft deels een gok) zou moeten zijn. Maar de beschikbaarheid van de komende dagen zou daar toch niet van invloed op mogen zijn?
Je niveau kan enigszins fluctueren aan de hand van de training die vandaag op de planning staat. En die training is weer afhankelijk van wat er de komende dagen op de planning staat.

As je de training van vandaag uitvoert zoals gepland, zit je inderdaad weer "in het groen". Uiteraard is de progressie wel minder dan als je eerder wel had kunnen trainen, maar dat is logisch.

OsiriX
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 apr 2014 16:18

OsiriX 16 mar 2022 00:06

Ik gebruik Join al enkele maanden, maar nu het buiten mooier weer wordt, zit ik met een vraag.

Stel Join geeft een training van 2u. Ik doe die training, maar ik fiets zelf nog 1u extra. Moet ik dan aanvinken dat dit de voorgeschreven training was of niet?

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 16 mar 2022 08:47

OsiriX schreef: 16 mar 2022 00:06 Ik gebruik Join al enkele maanden, maar nu het buiten mooier weer wordt, zit ik met een vraag.

Stel Join geeft een training van 2u. Ik doe die training, maar ik fiets zelf nog 1u extra. Moet ik dan aanvinken dat dit de voorgeschreven training was of niet?
Hele goede vraag. Dit vinkje/schuifje gaat voornamelijk over de blokken in de training. Dus als je die (zo ongeveer) doet als voorgeschreven en daarna nog een uurtje extra pakt, dan zet je 'm op "uitgevoerd".
Zeker met het heerlijke weer dat we nu hebben is het natuurlijk heel prettig om wat extra tijd op de fiets te kunnen pakken!

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 16 mar 2022 12:29

Tjebakka schreef: 14 mar 2022 09:20 Afgelopen week heb ik maar 1 keer kunnen trainen door omstandigheden. Ik pas meestal op de dag, waarop een training ingepland stond, de beschikbaarheid aan naar 0 uur als ik weet dat het hem niet gaat worden op die dag. Zo ook gister. De zaterdag ervoor heb ik in Join opgegeven als 'Geen tijd'.

Gister zag ik het gele icoontje verschijnen waarin werd gemeld dat ik iets meer moest proberen te doen. Vandaag is dat icoontje weer groen. Hoe zit dat?

Ook fluctueert het huidige niveau enorm als je aan de beschikbaarheid gaat lopen prutsen, terwijl dat toch een vast gegeven (natuurlijk, het blijft deels een gok) zou moeten zijn. Maar de beschikbaarheid van de komende dagen zou daar toch niet van invloed op mogen zijn?
Bij mij sprong de vorm afgelopen week ook in 1x met een punt naar beneden na wat prutsen met beschikbare tijd. Heb een berichtje gestuurd en toen was de reactie als volgt.

Thank you for contacting JOIN support.

We did find some small problems in our system and on your account, we did fix this on our side and your data should be more accurate now and and the future.

I apologise for any inconvenience, all the best with your training and well done on all your improvments so far, your training is looking great.

Kind regards
Rohan

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 17 mar 2022 09:35

Xheanortx schreef: 16 mar 2022 12:29 Bij mij sprong de vorm afgelopen week ook in 1x met een punt naar beneden na wat prutsen met beschikbare tijd. Heb een berichtje gestuurd en toen was de reactie als volgt.

Thank you for contacting JOIN support.

We did find some small problems in our system and on your account, we did fix this on our side and your data should be more accurate now and and the future.

I apologise for any inconvenience, all the best with your training and well done on all your improvments so far, your training is looking great.

Kind regards
Rohan
Er werd soms net wat teveel opgeslagen, waardoor het leuk alsof de FTP waarde die je al (veel) eerder had geplaatst opeens "vers" was. Daardoor veranderden er wat aannames in de berekening van je niveau. Dit had dus niet direct te maken met het wijzigen van beschikbaarheid, maar voor jou als gebruiker leek dat wel zo. Deze fout is er afgelopen maandag (14-3-2022) ingeslopen en is dinsdagmiddag gecorrigeerd. In de nacht van dinsdag op woensdag zijn alle plannen opnieuw berekend en daarna klopte het dus weer.

CPR
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 mar 2022 13:17

CPR 22 mar 2022 19:55

Join gebruik ik inmiddels een aantal maanden, het bevalt mij goed, de flexibiliteit is ook handig. Ik heb deze week voor het eerst een rustweek voorgeschoteld gekregen met 2 korte duurtrainingen. In hoeverre is zo'n rustweek van belang? De teller van dit jaar staat op 3200km, ik voel me prima en fit, nog geen rustweek gehad. Wat mij betreft kunnen we door tenzij een rustweek een sterk advies is 😁

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 22 mar 2022 22:28

Ik heb als doel de 257km rvv gekozen.
Ik zag ergens in de app dat hij er 217km van heeft gemaakt.
Daarnaast kan ik niet meer terugvinden wat het min nivo volgens Join zou moeten zijn…

termi748
Forum-lid
Berichten: 364
Lid geworden op: 16 jan 2014 08:54

termi748 23 mar 2022 06:56

Zag gister dat het minimale niveau 29 is staat onderaan de beschrijving van het evenement

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 mar 2022 07:23

CPR schreef: 22 mar 2022 19:55 Join gebruik ik inmiddels een aantal maanden, het bevalt mij goed, de flexibiliteit is ook handig. Ik heb deze week voor het eerst een rustweek voorgeschoteld gekregen met 2 korte duurtrainingen. In hoeverre is zo'n rustweek van belang? De teller van dit jaar staat op 3200km, ik voel me prima en fit, nog geen rustweek gehad. Wat mij betreft kunnen we door tenzij een rustweek een sterk advies is 😁
Van rust word je beter. Geen rust nemen zorgt al snel dat je een plateau bereikt.

Gebruikersavatar
ibooij
Forum-lid
Berichten: 381
Lid geworden op: 28 dec 2006 09:52

Gebruikersavatar ibooij 23 mar 2022 11:22

NuitKor schreef: 23 mar 2022 07:23
CPR schreef: 22 mar 2022 19:55 Join gebruik ik inmiddels een aantal maanden, het bevalt mij goed, de flexibiliteit is ook handig. Ik heb deze week voor het eerst een rustweek voorgeschoteld gekregen met 2 korte duurtrainingen. In hoeverre is zo'n rustweek van belang? De teller van dit jaar staat op 3200km, ik voel me prima en fit, nog geen rustweek gehad. Wat mij betreft kunnen we door tenzij een rustweek een sterk advies is 😁
Van rust word je beter. Geen rust nemen zorgt al snel dat je een plateau bereikt.
Helemaal correct. Het mooie/vervelende is dat ook als je nog niet voelt dat je rust nodig hebt, het juist heel goed is om het te nemen. Zodra je het wel voelt ben je eigenlijk ook net wat laat.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 23 mar 2022 11:42

ibooij schreef: 23 mar 2022 11:22
NuitKor schreef: 23 mar 2022 07:23
CPR schreef: 22 mar 2022 19:55 Join gebruik ik inmiddels een aantal maanden, het bevalt mij goed, de flexibiliteit is ook handig. Ik heb deze week voor het eerst een rustweek voorgeschoteld gekregen met 2 korte duurtrainingen. In hoeverre is zo'n rustweek van belang? De teller van dit jaar staat op 3200km, ik voel me prima en fit, nog geen rustweek gehad. Wat mij betreft kunnen we door tenzij een rustweek een sterk advies is 😁
Van rust word je beter. Geen rust nemen zorgt al snel dat je een plateau bereikt.
Helemaal correct. Het mooie/vervelende is dat ook als je nog niet voelt dat je rust nodig hebt, het juist heel goed is om het te nemen. Zodra je het wel voelt ben je eigenlijk ook net wat laat.
Precies en als je rust neemt en je benen voelen weer goed, is het vaak erg goed om nog een extra rustdag te nemen.

Plaats reactie