Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Van Rysel - Decathlon

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5233
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 14 jun 2023 23:21

Veug schreef: 14 jun 2023 13:44
walter- schreef: 14 jun 2023 12:50
Veug schreef: 14 jun 2023 12:47 ...
Precies dat!
Met zo een gesteldheid begrijp ik dat er in Europa consumenten beschermd moeten worden als ze zonder probleem hun ogen willen laten beschadigen...
Moeten ze dan misschien beginnen met verplichten van brillen en verplichten van bepaalde bescherming en het toezicht daarop vastleggen. Maar je punt is gemaakt hoor.
Er zijn best duidelijke regels waaraan een zonnebril moet voldoen opdat die hier verkocht mag worden. Een zonnebril die niet voldoet is vele malen slechter dan geen zonnebril... als je eentje koopt op Ali weet je dus niets (wat die ali site ook zegt...).
Dus test of die voldoende uv-licht tegen houdt...

hayes

hayes 24 jun 2023 07:26

Goedkope zonnebrillen worden ook wel getest hoor en die houden best veel UV straling tegen. Dat is geen rocket science.
De vraag is hoe de rest van de bril het doet qua comfort, veiligheid bij val, levensduur...
Doen alsof je je ogen riskeert met een Ali bril is op z'n minst een beetje ongenunaceerd.

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 24 jun 2023 11:17

de prijs van een zonnebril zit niet in de uv-bescherming, dat dat wel zo zou zijn is een fabeltje en ordinaire marketing. Een bril van 10 euro beschermt net zo goed tegen UV als een bril van 300 of nog duurder. ik heb een design zonnebril van Lindberg (niet voor op de fiets) die bij een serieuze opticien vandaan komt en die vertelde mij dat je voor uv-bescherming net zo goed een bril van 10 euro kan kopen, die beschermen ook prima tegen UV. Je betaalt voor merknaam, ontwerp, marketing, bv polariserend glas en uiteraard waar het frame van is gemaakt. Zo is een zonnebril van titanium uiteraard duurder dan een kunststof bril laat staan de goedkope kunststof alibaba rommel.Ik rijd sowieso niet met een fietsbril, ziet er niet uit imho,
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4365
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 jun 2023 12:29

Het lijkt wel hetzelfde marketing principe als met een helm.

roelw
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 27 jul 2010 12:20

roelw 27 jun 2023 19:02

Veug schreef: 14 jun 2023 12:47
walter- schreef: 14 jun 2023 12:01
Veug schreef: 14 jun 2023 11:18 Meten, ik zei niks over meten toch?? Nee, kijken of hij lekker zit en niet na 3x dragen uit elkaar valt.
Je bedoelt dat het je niet wil weten of de bril idd een goede zonnebril is?
Als hij maar goed zit....
Precies dat!
Een bril maken die UV bescherming biedt is echt geen rocket science.
Zelfs de zeer goedkope brillen bieden vaak voldoende bescherming;
Duurdere brillen onderscheiden zich vooral van het uiterlijk, gebruikte plastics, duurzaamheid,.....
Maar de dure brillen kosten ook maar een deeltje van de verkooprijs om ze te fabriceren. google even op de video over Luxottica

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 27 jun 2023 20:54

arnold schreef: 24 jun 2023 11:17 de prijs van een zonnebril zit niet in de uv-bescherming, dat dat wel zo zou zijn is een fabeltje en ordinaire marketing. Een bril van 10 euro beschermt net zo goed tegen UV als een bril van 300 of nog duurder. ik heb een design zonnebril van Lindberg (niet voor op de fiets) die bij een serieuze opticien vandaan komt en die vertelde mij dat je voor uv-bescherming net zo goed een bril van 10 euro kan kopen, die beschermen ook prima tegen UV. Je betaalt voor merknaam, ontwerp, marketing, bv polariserend glas en uiteraard waar het frame van is gemaakt. Zo is een zonnebril van titanium uiteraard duurder dan een kunststof bril laat staan de goedkope kunststof alibaba rommel.Ik rijd sowieso niet met een fietsbril, ziet er niet uit imho,
Ik heb het nodig, omdat ik een bril op sterkte heb normaal. Wel handig dat ik alles kan zien, haha. Daarnaast draag ik een bril vooral ook tegen ongedierte, die in mijn ogen kunnen geraken.

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 24 okt 2023 12:36

Ik heb een winterbroek van Triban. Het zit niet vervelend maar ik kies toch persoonlijk voor een duurder merk omdat het zeem van De Triban niet echt voldoet aan hele lange ritten. Wat ik fijn vind zitten en betaalbaar zijn de iets duurder broeken van Rogelli. Ik ben een dame dus ik weet niet hoe dat bij heren zit.

ElvieraGoes
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2023 16:35

ElvieraGoes 24 okt 2023 12:37

Ik heb een winterbroek van Triban. Het zit niet vervelend maar ik kies toch persoonlijk voor een duurder merk omdat het zeem van De Triban niet echt voldoet aan hele lange ritten. Wat ik fijn vind zitten en betaalbaar zijn de iets duurder broeken van Rogelli. Ik ben een dame dus ik weet niet hoe dat bij heren zit.

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1383
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 24 okt 2023 15:51

Ik weet niet goed of het een vraag is, maar met mijn (goedkopere segment) decathlon broeken rij ik vooral woon-werk. Tot ritten van zo'n 2u vind ik ze niet slechter dan mijn dure broeken, langer dan 2u wel merkbaar verschil.

Jeff_dh
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 12 mei 2013 20:12

Jeff_dh 24 okt 2023 17:34

Decathlon maakt best aardige (fiets) shirts en jacks, echter vind ik de fietsbroeken weggegooid geld. Leuk als je een paar keer per jaar een ritje maakt maar anders niet.
In de winterbroek van 79,99 euro zit dan wel een Elastic Interface zeem, maar dit is wel een super basic zeem. Elastic Interface Road Performance, Paris HP en sommige modellen van Dolomiti pads (Bormio bijv.) vind ik fijn zitten. Heel veel andere zemen zijn echt een heel stuk minder.
Dus ik zou adviseren om een paar tientjes meer uit te geven en een winterbroek te zoeken met een goede zeem.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 24 okt 2023 18:17

Op de gravelbike en MTB heb ik na een uur al last van m’n zitvlak met die broeken. Zowel goedkope Triban serie als duurdere Van Rysel serie.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1749
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 okt 2023 19:47

Ik heb een van Rysel winterbroek en dat is echt een hele fijne broek. daar kan ik makkelijk een halve dag mee fietsen zonder problemen.
Als ik de dag daarna weer ga fietsen dan trek ik wel een ander merk aan. Dat om er voor te zorgen dat mochten er toch irritatie puntjes zijn ontstaan, een ander merk nooit op exact dezelfde punten drukt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Plaats reactie