Bakkers in Nederland stellen naar mijn mening niet veel voor, de gemiddelde bakker dan.
Belgie en Frankrijk zijn het ideale stops idd.
In Nederland stop ik regelmatig bij Tankstations en de voorverpakte belegde broodjes zijn best ok en je kan weer snel door.
Maar zo heb ik bij rondje door kop van Noord-Holland ook vaste stop bij tankstation in Hippolytushoef waar ze verse bolletjes hebben met beleg.
Lange afstandsrit
-
- Forum-lid
- Berichten: 317
- Lid geworden op: 28 nov 2011 14:48
https://goo.gl/maps/osNm3CT4M7hSiBWw7
Zo maar een voorbeeld, waar ik laatst gestopt ben, maar goed, ieder z'n smaak natuurlijk.
Zo maar een voorbeeld, waar ik laatst gestopt ben, maar goed, ieder z'n smaak natuurlijk.
Er zijn zeker goede bakkers hoor om te stoppen in Nederland alleen soms lastiger om even met de racefiets te stoppen omdat ze midden in een centrum aan een winkelstraat zitten.lnnrtlnnrt schreef: ↑01 okt 2020 15:28 https://goo.gl/maps/osNm3CT4M7hSiBWw7
Zo maar een voorbeeld, waar ik laatst gestopt ben, maar goed, ieder z'n smaak natuurlijk.
Of dat ze gewoon echt een brood bakker zijn en misschien wat slagroom taartjes ed hebben.
Een goede waar ik wel eens stop :
https://goo.gl/maps/AxX6RabfhKda9zj86
Beginnersvraagje over "stoppen" op zich?
Hoe doen jullie dat? Ja, remmen, afstappen enz. maar waar laat je je fiets? Een echt goed slot meesjouwen heb ik heel weinig behoefte aan, Maar zou iets als deze voldoende zijn voor stopjes bij bakker/restaurant/McD? Of zelfs nog minimalistischer?
Of neemt men de fiets mee naar binnen? De gemiddelde McD zal er geen probleem van maken, maar de dorpsbakker denkt er wellicht anders over.
En ik héb het 1x zien gebeuren....wielrenner stopt even bij ijssalon aan de drukke weg, gaat naar binnen. Terwijl hij aan de counter staat stopt er een scooter met 2 gasten erop, de passagier neemt de racer op de schouder en ze scheuren weg. Was in 10 seconden gebeurd Ik stond aan de overkant van de straat een bandje te plakken en was er door de verkeersdrukte veel te laat bij om zelfs nog nummerplaatje te kunnen lezen.
Hoe doen jullie dat? Ja, remmen, afstappen enz. maar waar laat je je fiets? Een echt goed slot meesjouwen heb ik heel weinig behoefte aan, Maar zou iets als deze voldoende zijn voor stopjes bij bakker/restaurant/McD? Of zelfs nog minimalistischer?
Of neemt men de fiets mee naar binnen? De gemiddelde McD zal er geen probleem van maken, maar de dorpsbakker denkt er wellicht anders over.
En ik héb het 1x zien gebeuren....wielrenner stopt even bij ijssalon aan de drukke weg, gaat naar binnen. Terwijl hij aan de counter staat stopt er een scooter met 2 gasten erop, de passagier neemt de racer op de schouder en ze scheuren weg. Was in 10 seconden gebeurd Ik stond aan de overkant van de straat een bandje te plakken en was er door de verkeersdrukte veel te laat bij om zelfs nog nummerplaatje te kunnen lezen.
Dogma F
Tsjaa, een slot...
Zet je fiets ergens aan vast, zodat ie inderdaad niet opgetild kan worden.
Verder is het met sloten: hoe lichter, hoe minder veilig.
Maar aan de andere kant, even snel naar de bakker of supermarkt hoeft niet lang te duren.
Kijk géén filmpjes op youtube over 'lockpicking'. Alles kan open of kapot.
Ze willen niet joúw fiets. Dieven willen een fiets die ze goed kunnen doorverkopen.
Op fietsvakantie gaat hier er grof geschut mee.
Met lange 'gewone' ritten een Kryptonite loopcable.
Zet je fiets ergens aan vast, zodat ie inderdaad niet opgetild kan worden.
Verder is het met sloten: hoe lichter, hoe minder veilig.
Maar aan de andere kant, even snel naar de bakker of supermarkt hoeft niet lang te duren.
Kijk géén filmpjes op youtube over 'lockpicking'. Alles kan open of kapot.
Ze willen niet joúw fiets. Dieven willen een fiets die ze goed kunnen doorverkopen.
Op fietsvakantie gaat hier er grof geschut mee.
Met lange 'gewone' ritten een Kryptonite loopcable.
WiND 56 - 2020
Je moet een beetje naar de hele situatie kijken.
Ik heb ook wel eens een foto van jwkeij gezien waarbij zijn fiets bij de deuropening van de winkel staat, half in de winkel zelf. Dan denk je 3 keer na vóór dat je toeslaat.
Voor een korte stop waar de fiets verder in zicht blijft is een simpel slotje genoeg, het gaat er om dat ze niet zomaar weg kunnen rennen met je fiets.
In Amsterdam neem ik een 5kg wegende ketting mee in mijn frametas. Stop ik bij Spijkerboor (wereldberoemd....) dan hoeft dat niet.
Ik heb ook wel eens een foto van jwkeij gezien waarbij zijn fiets bij de deuropening van de winkel staat, half in de winkel zelf. Dan denk je 3 keer na vóór dat je toeslaat.
Voor een korte stop waar de fiets verder in zicht blijft is een simpel slotje genoeg, het gaat er om dat ze niet zomaar weg kunnen rennen met je fiets.
In Amsterdam neem ik een 5kg wegende ketting mee in mijn frametas. Stop ik bij Spijkerboor (wereldberoemd....) dan hoeft dat niet.
Ik gebruik soms bij een “koffie-lunch stop” mijn helm als slot. Riempjes door wiel/frame, en dan aan bijv. een paal vast. Geeft ook net even die vertraging, die maakt dat ze niet meteen met de fiets weg kunnen rennen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6108
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ik heb iets wat hier op lijkt (denk de voorloper): https://www.mantel.com/bbb-cycling-mini ... -kabelslot
past makkelijk bij je in zadeltasje, of zakje achterop. Hoeft alleen mee op ritten waar je een stop verwacht. En eigenlijk dan ook alleen als je solo fietst. En gaat er dan om dat je net even je fiets ergens aan vast kunt knopen, zodat ze er niet direct mee vandoor kunnen
. Als je hem ergens voor de nacht wilt stallen zou ik een zwaarder slot nemen .
past makkelijk bij je in zadeltasje, of zakje achterop. Hoeft alleen mee op ritten waar je een stop verwacht. En eigenlijk dan ook alleen als je solo fietst. En gaat er dan om dat je net even je fiets ergens aan vast kunt knopen, zodat ze er niet direct mee vandoor kunnen
. Als je hem ergens voor de nacht wilt stallen zou ik een zwaarder slot nemen .
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Een skislotje is ook wel handig. Compact en zorgt voor voldoende vertraging.
Maar ik stop eigenlijk alleen op plaatsen waar je makkelijk op je fiets kan letten.
Ik heb wat van die bakkertjes (McDonalds en de pomp ga ik echt niet eten) die kwaliteit leveren, rustige kleine dorpskern en fiets bij de deur. Ik doe ook de helmriemtruuk als de kassa wat verder van de deur is.
Ik heb een Italiaanse vriend en die neemt z'n voorwiel mee naar binnen als we espresso gaan drinken
Verder is de oorspronkelijk vraag of 3-400 km te doen is heel simpel. Wie 200 kan rijden kan zoals Scepticus opmerkte ook 400 rijden.
Mijn eerste 345 had ik daarvoor nog nooit meer dan 200 gereden. Die 345 waren dan ook nog eens de hele dag in de regen. Regen (en onder de 20 graden) is wat mij betreft voor tochten langer dan 120-150km de grootste uitdaging.
Wie 200 km kan fietsen onder goede omstandigheden kan met 200km in de regen zomaar zwaar in de problemen komen. De referentie aan km's is veel minder belangrijk dan neerslag en temperatuur. Zelfde geldt voor warmte. Paar keer Milaan-San Remo met grote hitte gereden en dan is 300km ineens een pleuris eind.
Overigens is het idee (startpost) om in Nederland een zo lang mogelijk rit te maken van Noord naar Zuid en erg leuk plan
Maar ik stop eigenlijk alleen op plaatsen waar je makkelijk op je fiets kan letten.
Ik heb wat van die bakkertjes (McDonalds en de pomp ga ik echt niet eten) die kwaliteit leveren, rustige kleine dorpskern en fiets bij de deur. Ik doe ook de helmriemtruuk als de kassa wat verder van de deur is.
Ik heb een Italiaanse vriend en die neemt z'n voorwiel mee naar binnen als we espresso gaan drinken
Verder is de oorspronkelijk vraag of 3-400 km te doen is heel simpel. Wie 200 kan rijden kan zoals Scepticus opmerkte ook 400 rijden.
Mijn eerste 345 had ik daarvoor nog nooit meer dan 200 gereden. Die 345 waren dan ook nog eens de hele dag in de regen. Regen (en onder de 20 graden) is wat mij betreft voor tochten langer dan 120-150km de grootste uitdaging.
Wie 200 km kan fietsen onder goede omstandigheden kan met 200km in de regen zomaar zwaar in de problemen komen. De referentie aan km's is veel minder belangrijk dan neerslag en temperatuur. Zelfde geldt voor warmte. Paar keer Milaan-San Remo met grote hitte gereden en dan is 300km ineens een pleuris eind.
Overigens is het idee (startpost) om in Nederland een zo lang mogelijk rit te maken van Noord naar Zuid en erg leuk plan