Alles over vakanties op én met de fiets

CycloWorld

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 nov 2023 09:31

havana schreef: 22 nov 2023 08:51 Het is lastig, als consument zijn we gewend geraakt aan gratis content. We vinden het maar normaal dat nieuws, films en video's zo maar gratis beschikbaar zijn. We denken daarbij niet na over het feit dat er ook nog mensen zijn die er hun geld mee moeten verdienen. Dat is geen verwijt, zelf dacht ik ook altijd zo voordat ik in publishing zat. Maar dat is wel de realiteit.
Dat komt niet alleen bij publishing voor, maar is overal aan de orde van de dag.
Ik kan mij nog herinneren dat ik ooit toevallig op Youtube een filmpje van jezelf tegenkwam waarbij je advies gaf hoe je een vignet kunt gebruiken en daarna doorverkopen. :mrgreen: We willen allemaal voor een dubbeltje op de 1e rij.

https://www.youtube.com/watch?v=sdCShJEo-lo

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4396
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 22 nov 2023 09:48

Nu kijk ik nooit op Cycloworld, (zou ik wellicht eens kunnen doen) maar het probleem met dit soort semi populaire partijen die onafhankelijk willen zijn is dat er te weinig kliks zijn op de website. Hierdoor zijn de reclame inkomsten te laag om van te leven.
Wat ik zie is dat een vrijwillige donatie veel sneller gegeven wordt als daar iets tegenover staat. Neem als voorbeeld de slimmer presteren podcast. Daar krijg je als donateur toegang tot de Strava club, stelt niets voor, maar helpt wel mensen over de streep.

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5776
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 22 nov 2023 09:50

Als jullie meer geld ophalen uit advertenties door mijn "data", mijn zege heb je.
Met een betaalmuur zal je lezers verliezen en als jullie actief adverteerders/sponsors gaan werven worden jullie daar op "afgerekend".
Kijk maar eens wat Fiets soms over zich heen krijgt na sommige artikelen.
Dus wat mij betreft; kom maar op met die 'persoonsgerichte' reclame. ;)

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8614
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 22 nov 2023 10:30

De lezer op Cycloworld zal wel de gedachte hebben,daar komt wel geld binnen om minimaal kostendekkend te zijn.
Ik doneer bijvoorbeeld wel jaarlijks aan judise.nl maak daar ook veel gebruik van.Uiteraard zijn dit 2 verschillende stromingen.
Reizen organiseren als zijnde niet reisorganisator moet je niet willen.
Wel leuk om te lezen dat mijn oude buurvrouw Ambassadeur is en Pieter en Nicolien beheerders.

Frank,hoeveel uur gemiddeld per week ben je met Cycloworld actief bezig.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 nov 2023 10:44

nijkie schreef: 22 nov 2023 10:30 De lezer op Cycloworld zal wel de gedachte hebben,daar komt wel geld binnen om minimaal kostendekkend te zijn.
Ik doneer bijvoorbeeld wel jaarlijks aan judise.nl maak daar ook veel gebruik van.Uiteraard zijn dit 2 verschillende stromingen.
Reizen organiseren als zijnde niet reisorganisator moet je niet willen.
Wel leuk om te lezen dat mijn oude buurvrouw Ambassadeur is en Pieter en Nicolien beheerders.

Frank,hoeveel uur gemiddeld per week ben je met Cycloworld actief bezig.
Ik betaal ook jaarlijks aan judise.nl en heb bijv geen Strava account omdat ik niets met die voordelen doe. Zo maakt ieder zijn eigen afweging.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27620
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 nov 2023 12:20

nijkie schreef: 22 nov 2023 10:30 Frank,hoeveel uur gemiddeld per week ben je met Cycloworld actief bezig.
Goh, dat verschilt heel erg. Minimale is 10, soms wel tegen de 40. Iedere avond na werk sowieso wel een aantal uur. Waar een ander voor de buis hangt, zit ik stukjes te tikken / corrigeren.

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2875
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 22 nov 2023 13:17

NuitKor schreef: 22 nov 2023 09:31
havana schreef: 22 nov 2023 08:51 Het is lastig, als consument zijn we gewend geraakt aan gratis content. We vinden het maar normaal dat nieuws, films en video's zo maar gratis beschikbaar zijn. We denken daarbij niet na over het feit dat er ook nog mensen zijn die er hun geld mee moeten verdienen. Dat is geen verwijt, zelf dacht ik ook altijd zo voordat ik in publishing zat. Maar dat is wel de realiteit.
Dat komt niet alleen bij publishing voor, maar is overal aan de orde van de dag.
Ik kan mij nog herinneren dat ik ooit toevallig op Youtube een filmpje van jezelf tegenkwam waarbij je advies gaf hoe je een vignet kunt gebruiken en daarna doorverkopen. :mrgreen: We willen allemaal voor een dubbeltje op de 1e rij.

https://www.youtube.com/watch?v=sdCShJEo-lo
Noh een halve crimineel die Havana

Kijk, dat is nou content waar ik voor wil betalen, de ROI op zoiets is lekker kort.

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5099
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 22 nov 2023 15:11

Philippos schreef: 22 nov 2023 13:17
NuitKor schreef: 22 nov 2023 09:31
havana schreef: 22 nov 2023 08:51 Het is lastig, als consument zijn we gewend geraakt aan gratis content. We vinden het maar normaal dat nieuws, films en video's zo maar gratis beschikbaar zijn. We denken daarbij niet na over het feit dat er ook nog mensen zijn die er hun geld mee moeten verdienen. Dat is geen verwijt, zelf dacht ik ook altijd zo voordat ik in publishing zat. Maar dat is wel de realiteit.
Dat komt niet alleen bij publishing voor, maar is overal aan de orde van de dag.
Ik kan mij nog herinneren dat ik ooit toevallig op Youtube een filmpje van jezelf tegenkwam waarbij je advies gaf hoe je een vignet kunt gebruiken en daarna doorverkopen. :mrgreen: We willen allemaal voor een dubbeltje op de 1e rij.

https://www.youtube.com/watch?v=sdCShJEo-lo
Noh een halve crimineel die Havana

Kijk, dat is nou content waar ik voor wil betalen, de ROI op zoiets is lekker kort.
haha ik ook. Kwam het filmpje niet voor niets tegen op Youtube :lol:

Plaats reactie