Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Superior

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37944
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 mar 2021 22:14

Slapeloze nachten, verminderde hoeveelheid fietsuren, zorgen om het onbekende.... ;-)
Less is bore

hayes

hayes 13 mar 2021 22:22

M'n schoone madammen zijn intussen 14 en net geen 16, dus ik laat geen slaap omwille van het onbekende, maar omwille van die gore jongens (of meisjes in het geval van de jongste) :lol: :lol:

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 14 mar 2021 07:22

In een groepje Pensionado's waar ik wel eens mee rijd, heeft een persoon dezelfde kleur Superior, alleen dan met een 1x setup.
Zo laten met die skinwall banden, ziet er mooi uit.
Ook erg mooie kleur Hayes en veel plezier ervan na al dat wachten! :like:

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 379
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 14 mar 2021 10:28

hayes schreef: 13 mar 2021 17:44 Ze is thuis :D :D

Afbeelding
Eindelijk is hij gearriveerd! Mooie fiets man, tof met die skinwall banden :like:
Veel fiets plezier gewenst!
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27614
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 mar 2021 10:34

Erg leuke fiets Hayes! Laatje niet gekmaken door Daniël met z'n gezeur over skinwall. Ik vind 't m mooi staan :)

hayes

hayes 14 mar 2021 11:49

Eerst ritje moeten afbreken. Zadelpen blijft maar zakken en durf die niet harder aanspannen.
FM heeft er nochtans carbonpasta aan gesmeerd en volgde de aanbevolen NM spanning. Ik mag vanmiddag snel eens binnenspringen om te fixen, en dat op een zondag :winkthumb:

Verder heerlijke fiets. Reageert kwiek op input aan pedalen en stuurt lekker strak.
Nu nog een dage met zon en geen wind aub ;)

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5393
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 14 mar 2021 11:56

Dit type interne wigklemmen en bout moet je op de over elkaar glijdende oppervlakken even goed invetten. De buitenkant dan weer carbonpasta opsmeren. En in tegenstelling tot normale klemmen resulteert de boutspanning niet altijd in ook een zeer hoge klemspanning.

Ik moest die van mijn ridley volgens de handleiding op 10nm vastdraaien. Maar zelfs dan werkte het alleen als de alu wigjes ook ingevet waren en konden bewegen. Anders klem je vooral de wigjes op elkaar en komen ze niet mooi naar buiten. Ze zijn wel allemaal anders. Dus even de handleiding opzoeken. Draai je een normale zadelpenklem op 10nm dan is je carbon pen wel stuk.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

hayes

hayes 14 mar 2021 12:06

Ik laat eerst Fm even kijken. Max 6nm staat er op de klem. Ik geef de tip van invetten even door. Dank je!

hayes

hayes 14 mar 2021 12:09

Afbeelding

Benieuwd hoe lang het verliefd naar de nieuwe fiets kijken dit keer zal duren. ;)
Ik schat: behoorlijk lang :D

mattieee
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 dec 2020 16:50

mattieee 14 mar 2021 12:33

Ik heb gisteren ook mijn X road mogen ophalen, toch wel erg tof die bandjes van je Hayes. Wellicht een mooie verandering voor mijn bike.

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb vanmorgen ook bijna het eerste tochtje moeten laten schieten door een zakkende zadelpen. Mijn FM had geen carbonpasta gebruikt.. Gelukkig had een bekende nog wat liggen en daarna toch nog 40KM gefietst zonder dat de pen gezakt is, zal nu wel goed zitten denk ik! Heb inderdaad flink wat pasta/vet gebruikt.
Veel fiets plezier!
Laatst gewijzigd door mattieee op 14 mar 2021 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 14 mar 2021 13:42

Mooie fiets hé ;) :mrgreen:

Lijkt intussen opgelost. Er zat al carbonpasta met grove korrel in. Nu iets meer geklemd (een goeie 7nm ipv de opgegeven 6). Na enkele snelle test kilometers lijkt hij te blijven zitten nu.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 mar 2021 17:21

Als je zo'n inwendige 'wedge' als zadelklem hebt, moet je nadat je hem op koppel hebt vastgezet, wat naar voor en achter bewegen en wat wringen, dan weer vastzetten, dan weer wat wringen totdat ie vast blijft. Je mag er serieus wat kracht op zetten bij het wringen. Eens ie zo vast staat, zal de pen niet meer zakken.
Afbeelding

Plaats reactie