Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het grote woon-werk topic

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 08 feb 2024 12:45

Vanmorgen zag ik ineens een bui hangen rond 7u. Dus om half 7 maar gauw uit bed en op weg. Dan maar een nat pak bij aankomst.... Maar in Rotterdam is het gelukkig pas later op de ochtend gaan regenen. En vanmiddag maar weer in het koekblik naar huis.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 16 feb 2024 10:35

Wat voor bagagedrager icm tas gebruiken de die-hard woon-werkfietsers onder ons hier?
Met het afsluiten van het Julianaplein dreigt er voor zo'n 6 maanden lang complete verkeerschaos rond Groningen dus ik wil meer op de fiets naar werk (30km enkele reis). Hiervoor gebruik ik mijn Orbea Terra gravelbike met Panaracer slicks.
Op werk kan ik douchen dus ik wil een tas mee kunnen nemen.

Nu viel mijn oog op de Ortlieb Quick Rack icm een Ortlieb of ander merk tas. Is 20 liter dan voldoende voor een setje kleren, schoenen en een lunchpakketje?
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5118
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 16 feb 2024 10:42

Ik gebruik de tailfin aeropack.
Vooral schoenen nemen veel ruimte in, dus als je paar op je werk kan neerzetten wel zo handig.

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 16 feb 2024 10:50

Se7en schreef: 16 feb 2024 10:35 Wat voor bagagedrager icm tas gebruiken de die-hard woon-werkfietsers onder ons hier?
Met het afsluiten van het Julianaplein dreigt er voor zo'n 6 maanden lang complete verkeerschaos rond Groningen dus ik wil meer op de fiets naar werk (30km enkele reis). Hiervoor gebruik ik mijn Orbea Terra gravelbike met Panaracer slicks.
Op werk kan ik douchen dus ik wil een tas mee kunnen nemen.

Nu viel mijn oog op de Ortlieb Quick Rack icm een Ortlieb of ander merk tas. Is 20 liter dan voldoende voor een setje kleren, schoenen en een lunchpakketje?
Wat een mooi setje van Ortlieb. Daarmee heb je je gravel bike inderdaad in no-time omgetoverd naar een WW fiets. (let wel op de verlichting).
Ik heb een Ortlieb Office van 21 liter en heb geen schoenen, maar wel een 14"laptop. En dat gaat prima.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 16 feb 2024 14:55

Goede, van die laptop. Was alweer vergeten dat de werkgever na de zomer de ThinClients afstoot en je geacht wordt elke kantoordag de laptop mee te nemen.

Net even bij de lokale dealer geweest en wat modellen bekeken. Van wat ze hadden stond de AGU Clean Shelter mij het meest aan, 21l met laptopvak.
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 16 feb 2024 15:07

Die Ortlieb 3-punts verbinding is wel heel goed hoor.
De Ortlieb Office bag is echt een mooi tasje met een laptop vak.
Ik heb zelf een extra sleeve om de laptop gedaan omdat hij toch wel klappen krijgt tov een rugzak.

Gebruikersavatar
Kluus
Forum-lid
Berichten: 480
Lid geworden op: 08 aug 2015 14:07

Gebruikersavatar Kluus 16 feb 2024 16:09

Ik gebruik een relatief simpele Tubus cargo classic op mijn woon-werk fiets, maar daarvoor heb je dus wel bevestigingspunten op het frame nodig. Voldoet verder prima in combinatie met een enkele Ortlieb backroller classic tas. Perfect waterdicht en dan gebruik ik nog zo'n sleeve er in voor het laptop vak.

Maar als ik met de goede fiets ga heb ik een rugzakje van nog minder dan 20L en daar krijg ik ook alles wel in.

Gebruikersavatar
Se7en
Forum-lid
Berichten: 667
Lid geworden op: 10 jun 2020 20:19
Locatie: Kop van Drenthe

Gebruikersavatar Se7en 16 feb 2024 19:13

De AGU tas is bij Mantel in de aanbieding. Heb die gekocht om eens te passen of de laptop en overige gewenste spullen gaan passen. Heb ook het Ortlieb rek besteld. Daar zit een adapter bij voor een achterlicht. Ben benieuwd!
Cannondale CAAD10 | FSA PowerBox
Cannondale Trail SL3
Orbea Terra H30

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 feb 2024 07:27

Vanmorgen 6 uur op de fiets. Het wordt gewoon alweer licht in de ochtend. Nu het weer nog! Al is het vandaag wel goed. Uiteraard weer gestrooid..... :twisted:
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 793
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 27 feb 2024 09:01

Tja het is altijd wat he?
Regen -> zeuren
Koud -> zeuren
Glad -> zeuren
Heet -> zeuren
Wind -> zeuren
Tussen de 18,3 en 20,1 met zon en wind in de rug hebben we de minste klachten (denk ik).
Maar goed wat loop ik te zeuren of al dat gezeur.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3533
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 feb 2024 07:42

Gisteravond mijn ketting van het woonwerkpaard maar eens onder handen genomen. Chainglider verwijderd, de boel opnieuw gespannen, gesmeerd. Dat klonk vanmorgen stukken beter. Want wat heeft het te lijden gehad met de regen, sneeuw, pekel en nog meer.

Maar deze week al elke dag droog over, en zelfs de plassen lijken een beetje op te drogen. Als valt het me op dat ze er nog steeds zijn, terwijl de afgelopen dagen er heel weinig regen was. Kun je nagaan hoe verzopen de bodem moet zijn..

Mbt zeuren: ik zeur serieus alleen over regen en glad. Wind heb ik versnellingen voor, kou kan ik me op kleden, heet ook of ik fiets rustiger.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3038
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 28 feb 2024 08:01

Ik voel mij bijna verwend ja, dat vandaag al de tweede keer is dat ik woon-werkverkeer heb gedaan (droog). Al geeft de buienradar hier in de buurt wel een bui aan om 17u.... Maar dan ben ik hopelijk al thuis. :mrgreen:
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie