Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Hebben jullie een racefietsverzekering en welke?

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 06 okt 2020 10:56

Orlok schreef: 05 okt 2020 11:20 Dan lijkt mij zo'n [url=https://www.bol.com/nl/p/kabelslot-met- ... 528388-wat effectiever voor een korte stop. ;)
Weegt alleen een kilo zo te zien.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Santhos
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 feb 2017 19:58
Locatie: Breda

Santhos 06 okt 2020 11:00

Keezx schreef: 06 okt 2020 10:56
Orlok schreef: 05 okt 2020 11:20 Dan lijkt mij zo'n [url=https://www.bol.com/nl/p/kabelslot-met- ... 528388-wat effectiever voor een korte stop. ;)
Weegt alleen een kilo zo te zien.
Lijkt mij ook!

Daarom ga ik deze (waarschijnlijk) alleen gebruiken als slot in de garage.
Dan ligt ie toch vast en mocht er echt iemand ongevraagd aanzetten dan schrikt het lawaai hem (of haar) iig af. Al is het enkel voor mijn eigen gemoedsrust...

marsman
Forum-lid
Berichten: 2414
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 06 okt 2020 15:17

ypuh schreef: 05 okt 2020 11:51
marsman schreef: 05 okt 2020 11:31 Laatst een keer geclaimed wat met een hoop bombarie werd afgezegd (eigen veroorzaakte lakschade door morsen van remreiniger).
Daar is (deze) verzekering toch ook helemaal niet voor bedoelt? Die is bedoelt om het rijden in groepen en de mogelijke ongelukken die daaruit ontstaan deels te dekken. Niet om sleutelfouten in de schuur af te vangen.

Zeg gerust op, maar dit lijkt me echt een kul argument. NTFU is overigens niet je aanspreekpunt. Ze nemen een dienst af bij AXA en bieden die aan. Beetje vreemd om de NTFU daar dan voor te slachtofferen, dan heb je m.i. een verkeerd verwachtingspatroon.

Sowieso zit er wel een ethisch aspect aan jouw vraag. Moet een andere verzekeraar meer premie betalen om jouw eigen fout te vergoeden. Wat mij betreft ben je als verzekeraar zulke klanten liever kwijt dan rijk.
Ze noemen het zelfs een fietsschadeverzekering. Ik zie nergens iets staan (ook niet nu op de site) dat men een voorbehoud maakt voor dekking die specifiek alleen geldt voor het rijden in groepen. Ik heb de kleine letters nooit echt goed gelezen, maar schade is schade. Of je nu valt bij een groepsrit of zelf je lak verprutst bij een klus. Toch? Ik had die verwachting in elk geval wel, heb ook geen idee of je een dergelijke dekking wel bij andere verzekeraars kunt afdekken. Mijn persoonlijke ervaring met verzekeraars is dat men heel veel zaken al bij voorbaat heeft uitgesloten en ik ben al heel wat buiten de boot gevallen qua vergoeding. En ik heb echt nog nooit iets geclaimed waarvan ik dacht: laat ik t eens een keer proberen. Dus die laatste opmerking kun je schrappen.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 06 okt 2020 18:56

Ik ben ook geen verzekeringsexpert, maar in het geval van auto's betaal je voor all-risk (dus eigen veroorzaakte schade) een veelvoud van enkel aansprakelijkheid (ongevallen). Wat dat betreft is het fijn dat de NTFU geen onderscheid maakt in eenzijdige ongevallen of in een groep, maar ik denk dat eenzijdig niet zover reikt als dat je een foutje maakt bij eigen onderhoud. Een valpartij is sowieso wel een andere categorie dan hobby matig klussen en de schade die daarbij ontstaat (want waar ligt dan de dan de grens?).

In mijn brein klinkt dat volkomen logisch dat ze dit soort claims weigeren, maar er begint langzaam wel een lampje te branden waarom die verzekeringen allemaal zo duur zijn. Helemaal wanneer ik lees dat je al vaker claims ingediend hebt die uitgezonderd zijn.

Ik heb letterlijk één keer iets geclaimd in mijn leven; een krom achterwiel en had daarbij een oud vrouwtje die schuld bekende, foto's van de auto+fiets en kruispunt waar je duidelijk kon zien dat het overzichtelijk was en ik voorrang had. Uiteraard deden ze nog steeds moeilijk want ik had geen aankoopbon en het wiel kostte €800, maar het argument dat ik in mijn leven nog nooit een claim ingediend heb zorgde er wel voor dat het geld een week later op m'n rekening stond.

Als je voor zo iets kleins en door eigen toedoen al claims in gaat dienen, dan zou ik niet raar opkijken als er straks ook een claim geweigerd wordt waar je de waarheid in de midden ligt, maar je de gunfactor kwijt bent.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5908
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 06 okt 2020 19:40

Als je tijdens het klussen thuis iets uit je handen laat vallen bijvoorbeeld jouw schroevendraaier valt op het parket of je stoot een vaas omver o.i.d. etc. . . . . . dan zal jouw inboedelverzekering hoogstwaarschijnlijk jouw de schade vergoeden, dus . . . . ;)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4593
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 06 okt 2020 20:18

Ernie C. schreef: 28 mei 2020 21:28 De beste racefietsverzekering is een extra racefiets. Dan zit je nooit zonder en onder de streep is het goedkoper dan je leven lang een fiets verzekeren.
Dit vind ik het beste advies. Of iets anders geformuleerd koop niet een fiets van €6k, maar van €3k. Rijd je em in elkaar of wordt ie gestolen koop je een nieuwe.

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 06 okt 2020 21:13

Orlok schreef: 06 okt 2020 19:40 Als je tijdens het klussen thuis iets uit je handen laat vallen bijvoorbeeld jouw schroevendraaier valt op het parket of je stoot een vaas omver o.i.d. etc. . . . . . dan zal jouw inboedelverzekering hoogstwaarschijnlijk jouw de schade vergoeden, dus . . . . ;)
ja en daar gaat de NTFU verzekering dus ook van uit. Er staat letterlijk in,
Deze polissectie biedt dekking voor de door een verzekerde deelnemer geleden schade aan de eigendommen, derhalve materiële schade ten gevolge van een ongeval;
- De dekking vangt aan op het moment dat het NTFU lid zijn huis verlaat en eindigt bij thuiskomst, dit geldt ook als
de fiets op een fietsendrager staat en er schade is ontstaan als gevolg van een ongeval;
- Diefstal van de fiets is uitgesloten van de dekking;
- clausule NHT Terrorismedekking;
- clausule NHT Terrorisme-uitsluiting

wanneer je dan schade tijdens het sleutelen gaat claimen ben je op voorhand al kansloos ;)

marsman
Forum-lid
Berichten: 2414
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 07 okt 2020 09:28

ypuh schreef: 06 okt 2020 18:56 Ik ben ook geen verzekeringsexpert, maar in het geval van auto's betaal je voor all-risk (dus eigen veroorzaakte schade) een veelvoud van enkel aansprakelijkheid (ongevallen). Wat dat betreft is het fijn dat de NTFU geen onderscheid maakt in eenzijdige ongevallen of in een groep, maar ik denk dat eenzijdig niet zover reikt als dat je een foutje maakt bij eigen onderhoud. Een valpartij is sowieso wel een andere categorie dan hobby matig klussen en de schade die daarbij ontstaat (want waar ligt dan de dan de grens?).

In mijn brein klinkt dat volkomen logisch dat ze dit soort claims weigeren, maar er begint langzaam wel een lampje te branden waarom die verzekeringen allemaal zo duur zijn. Helemaal wanneer ik lees dat je al vaker claims ingediend hebt die uitgezonderd zijn.

Ik heb letterlijk één keer iets geclaimd in mijn leven; een krom achterwiel en had daarbij een oud vrouwtje die schuld bekende, foto's van de auto+fiets en kruispunt waar je duidelijk kon zien dat het overzichtelijk was en ik voorrang had. Uiteraard deden ze nog steeds moeilijk want ik had geen aankoopbon en het wiel kostte €800, maar het argument dat ik in mijn leven nog nooit een claim ingediend heb zorgde er wel voor dat het geld een week later op m'n rekening stond.

Als je voor zo iets kleins en door eigen toedoen al claims in gaat dienen, dan zou ik niet raar opkijken als er straks ook een claim geweigerd wordt waar je de waarheid in de midden ligt, maar je de gunfactor kwijt bent.
Dit is nu precies waarom ik zo'n slecht gevoel bij verzekeraars heb. Want ik wil best geloven dat men wat eerder tot uitkeren overgaat, als iemand nog nooit of slechts zelden wat claimt. Maar in basis is dat natuurlijk bezopen. Je kunt ook behoorlijk pech hebben en in 3 maanden 2 keer vallen. Dan moet je gewoon zonder rode oortjes 2x de verzekering kunnen bellen en claimen. Maar ik geef het je te doen als verzekeraar, want er zullen hele volksstammen zijn die alles claimen waarvan ze denken dat het te claimen is. Daardoor zijn veel van de verzekeringen tot op het bot uitgeanalyseerd door verzekeraars en zijn de kleine lettertjes vaak meerdere pagina's lang om dit nog een beetje betaalbaar te houden. Heb in de familie een schade-expert. Die verdient echt een behoorlijke boterham en hij heeft me wel eens ingefluisterd dat zijn opdracht 100% is om alles wat geclaimd wordt, hard weg te meppen. Wat er in mijn ogen ontstaan is in deze wereld, is dat mensen die het echt eerlijk willen doen, maar soms gewoon een beetje meer pech hebben, de dupe zijn. En als je dan een claim hebt die een beetje in het grijze gebied zit....
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

BartNL
Forum-lid
Berichten: 526
Lid geworden op: 22 jun 2014 13:01

BartNL 07 okt 2020 11:52

marsman schreef: 07 okt 2020 09:28 En als je dan een claim hebt die een beetje in het grijze gebied zit....
In zijn algemeenheid klopt je verhaal maar specifiek het besproken voorbeeld van schade tijdens het klussen is binnen de NTFU verzekering geen grijs gebied. De voorwaarden van de NTFU polis zijn duidelijk genoeg.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 07 okt 2020 13:36

Ik ben via de club verzekerd bij de NTFU. Na een crash heb ik daar een beroep op moeten doen en de afhandeling is soepel verlopen.

Plaats reactie