hoe monteer ik Campa schijven op DT PRC 1400 DB?
Als dat een foto is van de wielen; ik zie 6-bolt schijven en vermoedelijk centerlock naaf: dan heb je een adapter6-bolt - centerlock nodig.
Bv https://www.mantel.com/be/dt-swiss-naaf ... ter-6-noks
Maar laat nog iemand bevestigen; ben hier geen expert
.
Walter
Bv https://www.mantel.com/be/dt-swiss-naaf ... ter-6-noks
Maar laat nog iemand bevestigen; ben hier geen expert

Walter
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Shimano heeft die, ze zitten bij de verpakking wanneer je Shimano remschijven koopt.
Ook DtSwiss heeft die lockrings en ook die kan je los kopen.
Je hebt 2 soorten lockrings, 1 soort zet je met de sleutel van de cassetteafnemer vast, de andere zet je met een bracketsleutel vast van buitenboordlagers.
Die 2e gebruik je wanneer er te weinig ruimte is tussen de lockring en de as.
Dat heb ik bij mijn Foil alleen bij het voorwiel icm met een DtSwiss 240 naaf.
Even googelen en kopen dus...
Ook DtSwiss heeft die lockrings en ook die kan je los kopen.
Je hebt 2 soorten lockrings, 1 soort zet je met de sleutel van de cassetteafnemer vast, de andere zet je met een bracketsleutel vast van buitenboordlagers.
Die 2e gebruik je wanneer er te weinig ruimte is tussen de lockring en de as.
Dat heb ik bij mijn Foil alleen bij het voorwiel icm met een DtSwiss 240 naaf.
Even googelen en kopen dus...
-
- Forum-lid
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 12 jun 2012 10:29
Campa levert geen lock ring mee met de schijven maar enkel met hun eigen DB wielen. De reden hiervan is dat ze enkel op deze combinatie de juiste passing kunnen garanderen aangezien ze voor elkaar gemaakt zijn. De lock ringen zijn los verkrijgbaar onder code M1-101.
ik loop nu tegen zelfde probleem aan...: wil campa groep kopen en de campa schijven zullen zonder lockring komen.Memento_Mori schreef: ↑17 mei 2020 00:32 Campa levert geen lock ring mee met de schijven maar enkel met hun eigen DB wielen. De reden hiervan is dat ze enkel op deze combinatie de juiste passing kunnen garanderen aangezien ze voor elkaar gemaakt zijn. De lock ringen zijn los verkrijgbaar onder code M1-101.
Wat is een logische optie nu?
- Apart de campa lockring kopen (vind ik niet direct en is me niet direct duidelijke hoe die te installeren).
- Een locking van een wiel fabrikant? bv https://www.bike24.com/p235884.html
- of gewoon rotor van een fabrikant die de lockring meelevert? Bv een sram rotor...?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 41938
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Fijn dat er weer bedrijven een andere “standaard” aanhouden.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16823
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Volgens mij maakt het niet uit welke lockring je gebruikt.
Bij de Campa lockring zitten standaard al een spacer bij.
Meer verschil dan dat is het volgens mij niet.

of per 4

Bij de Campa lockring zitten standaard al een spacer bij.
Meer verschil dan dat is het volgens mij niet.

of per 4

I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Het is geen spacer maar een 'washer' ; om de krachten te verdelen over de locknut/disc. Je kan er niet iets mee positioneren.Lcsmet schreef: ↑31 mei 2020 09:27 ...
Bij de Campa lockring zitten standaard al een spacer bij.
....
- lees dus als een onbelangrijke opmerking

walter- schreef: ↑30 mei 2020 17:48ook wel weer grappig: zowel DTSwiss (van de link) and FSA verkopen een sluitring om campa schijven vast te zetten: beide zijn gelabeld als 'for 12T' kransjes....Memento_Mori schreef: ↑17 mei 2020 00:32 ...
- Een locking van een wiel fabrikant? bv https://www.bike24.com/p235884.html
...
De 'standaard' hier is gewoon; levert een fabrikant een sluitring mee met de schijf of niet....daniel1975 schreef: ↑31 mei 2020 07:48 Fijn dat er weer bedrijven een andere “standaard” aanhouden.....