Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

Vraag het Edwin

dennisverdonck
Forum-lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 24 jun 2022 23:17

dennisverdonck 28 aug 2023 16:32

Dag Edwin

Met veel interesse las ik het artikel m.b.t. hoe je je fiets kan beveiligen.
I.f.v. de Apple AirTag las ik wel een foutje:
- Je kan dus zeker op afstand, eenmaal gestolen, je racefiets lokaliseren via de "Zoek Mijn....-functie",
ECHTER: de dief in kwestie zal na een aantal minuten OOK notificaties op zijn iPhone ontvangen dat een AirTag in de buurt is!!
De Apple AirTag heeft dus als voordelen:
- Je kan verloren/gestolen voorwerpen lokaliseren
- MAAR: in geval diefstal én dief heeft iPhone: hij/Zij zal hiervan verwittigd worden dan een AirTag in de buurt is.

Via Youtube zijn er instructiefilmpjes die aantonen hoe je deze 'verklikker' in de AirTag (openbreken dus) kan vernietigen, zodat de dief in kwestie geen meldingen krijgt.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5930
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 28 aug 2023 17:12

Dag Edwin,
Zou je eens willen reageren in het topic:
viewtopic.php?t=99654
Eerst graag de meningen lezen uiteraard en dan een inhoudelijke reactie geven over het waarom er zo vaak behoorlijk dure fietsen in Fiets worden getest. En dus waarom het voor velen betaalbare segment van 1 tot 5k maar mondjesmaat aan bod komt.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 05 sep 2023 10:40

rob74 schreef: 28 aug 2023 17:12 Dag Edwin,
Zou je eens willen reageren in het topic:
viewtopic.php?t=99654
Eerst graag de meningen lezen uiteraard en dan een inhoudelijke reactie geven over het waarom er zo vaak behoorlijk dure fietsen in Fiets worden getest. En dus waarom het voor velen betaalbare segment van 1 tot 5k maar mondjesmaat aan bod komt.
Gedaan
Afbeelding | Afbeelding

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 05 sep 2023 10:45

dennisverdonck schreef: 28 aug 2023 16:32 Dag Edwin

Met veel interesse las ik het artikel m.b.t. hoe je je fiets kan beveiligen.
I.f.v. de Apple AirTag las ik wel een foutje:
- Je kan dus zeker op afstand, eenmaal gestolen, je racefiets lokaliseren via de "Zoek Mijn....-functie",
ECHTER: de dief in kwestie zal na een aantal minuten OOK notificaties op zijn iPhone ontvangen dat een AirTag in de buurt is!!
De Apple AirTag heeft dus als voordelen:
- Je kan verloren/gestolen voorwerpen lokaliseren
- MAAR: in geval diefstal én dief heeft iPhone: hij/Zij zal hiervan verwittigd worden dan een AirTag in de buurt is.

Via Youtube zijn er instructiefilmpjes die aantonen hoe je deze 'verklikker' in de AirTag (openbreken dus) kan vernietigen, zodat de dief in kwestie geen meldingen krijgt.
Hoi Dennis, dank voor je reactie! Volgens mij krijgt de dief die melding niet na een aantal minuten, maar duurt dat minimaal 8 uur. Het is dus zaak om binnen die tijd je fiets terug te krijgen. Of anders heb je als het goed is in ieder geval een laatste locatie te pakken. Of je daar iets aan hebt is maar de vraag. Ik heb de politie gebeld om te vragen wat ze met je melding doen en kreeg niet de indruk dat ze nu direct in de auto kunnen springen om je fiets terug te halen.

Dat je die 'verklikker' kan kraken is wellicht een goede tip. Nemen we mee als we het artikel ook online zetten. Maar ik denk dat onze conclusie dat je beter voor de Knog Scout met alarm kunt gaan alsnog wel standhoudt.
Afbeelding | Afbeelding

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 13 nov 2023 18:27

Beste Edwin, een vraagje:

In Fiets magazine van oktober 2023 staat op pagina 37 een artikel over reisinfo voor de Franse Ardennen, ik wil dit volgende zomer graag doen en ben dit nu al eens aan het bekijken. Er is sprake van twee twee raceroutes op de kaart en onderaan staat er op dat je op Fiets.nl de routes kunt vinden, maar ik vind deze nergens terug, ligt dit aan mij?

Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten
Thomas

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 14 nov 2023 08:47

Hoi Thomas,

nee, dat ligt niet aan jou. Wij zijn vergeten deze online te zetten. Net gedaan, je vindt ze hier: https://www.fiets.nl/app/uploads/Franse_Ardennen.zip

Excuus voor de vertraging en veel plezier met nafietsen!
Afbeelding | Afbeelding

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 14 nov 2023 12:52

Edwin schreef: 14 nov 2023 08:47 Hoi Thomas,

nee, dat ligt niet aan jou. Wij zijn vergeten deze online te zetten. Net gedaan, je vindt ze hier: https://www.fiets.nl/app/uploads/Franse_Ardennen.zip

Excuus voor de vertraging en veel plezier met nafietsen!
Hartelijk dank! Ik bekijk het straks even, ondertussen heb ik ook even gemaild voor info voor een abonnement op het magazine vanuit België, ik wacht op verder nieuws :like:

jandoedel
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 05 jun 2006 17:45

jandoedel 27 dec 2023 12:13

Dag Edwin

Bedankt voor je welkomstmail. Jammer genoeg heb ik het nieuwe nummer nog niet ontvangen. Ik heb nog gereageerd op je welkomstmail naar info@service.fiets.nl, maar ik kreeg een reply van noreply@service.fiets.nl met een verwijziging naar www.fiets.nl/contact. Toen ik daar op klikte kreeg ik een melding "Pagina niet gevonden". Misschien goed om even naar te kijken, want dit is geen warm welkom.

Op de site heb ik gevonden hoe ik het nummer kan nabestellen.

Tussendoor
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 20 jun 2022 21:09

Tussendoor 27 dec 2023 15:52

Is het niet klantenservice@fiets.nl ?

Kijk maar op roularta.nl/contact/

Gebruikersavatar
Edwin
Admin
Berichten: 1499
Lid geworden op: 09 okt 2006 18:11

Gebruikersavatar Edwin 02 jan 2024 09:41

Ik zal zorgen dat de welkomstmail zsm wordt aangepast, want dit is inderdaad geen warm welkom.
Excuus voor het ongemak en dank voor het hier melden!
Afbeelding | Afbeelding

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 10 mar 2024 16:17

Dag Edwin

Kan je deze post eens bekijken aub?

viewtopic.php?t=100536&sid=8d462cfebc02 ... df512fdb64

Blijkbaar ben ik niet de enige die niet goed mee is...

Groeten en bedankt
Thomas

Tomasz007
Forum-lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 09 apr 2018 12:52

Tomasz007 16 mar 2024 15:34

Hej Edwin, heb je mijn vraag hierboven gezien? Alvast bedankt voor een korte update!

Plaats reactie